Bloggintresserade

fredag 29 januari 2010

FREDAG och en glad calypso

En liten bit till har jag avancerat bland innehåll på gamla disketter. Ser lite crazy ut man skulle tro att det som nu är fullmåne

Vad sägs om det här:



Jag dansar runt och jag sjunger strunt och jag är visst lite I HATTEN









Ann: "Gnälligt här idag - vakna vid 01 inatt kunde inte somna om, gick ner efter tre och satte på tv:n, jösses vad program kanalerna sände, ett på Travel om Schwieziska gamla och smalspåriga tågspår med hisnande vyer fick mig att somna och när jag nu vakna var det som om jag vore tung och sjuk, uff.


Jo, månen hängde där uppe och lös upp allt såg jag... var det därför? Var det därför du var ur gängorna igår kanske?

Inte alls omöjligt!

**********

forts. Ann: ... Bankärenden igår eftermiddag, och när vi kom hem i mörkret såg vi premiären - grannen eldade i av sotarmästare nysynad öppna spisen, såg mysigt ut! Luktade vedeld när vi parkerade bilen. Sist? Det var nog kanske tio år sen eller mer, när förrförra ägaren, släkting till maken, bodde där, hon eldade typ en familjebrasa vid juletid och knappt det, spisen ser nästan ny ut och den är nog från 60- eller 70-talet. Såg förresten också, det ser faktiskt ut som att de vitmålat tegelspisen, ägarna beslutade den skulle lämnas orörd fick absolut inte målas... oj!




**********
... Som jag sms:ade så vackra dina rosor igår var - precis vad jag önskade dig :-) Eftersom de står sig, ha en fin rosig fredag!"




Du idag är det visst omvänt har du möjlighet så köp en bukett av dina älsklingsblommor från mig :-))

Och det gäller så klart alla er andra som behöver en liten uppmuntran :-)

**********



Dagens citat i Bladet;



"Vår herre har skapat nötterna, men han har inte knäckt dem"


Ja där har vi något att grunna på... varför inte börja knäcka med en gång ;-)


***********
stuck in my head all day! =D












Vad tror ni är det George Harrisson som är akrobaten i mitten av videon :-?
**********


På morgonen sagolikt vackert lyser solen i öst








**********

På tal om brasa och värme...

Då jag kom hem låg ett tjockt spännande paket och väntade ;-)

2 inredningstidningar, så kul!

TACK Eva-Katrine!!! Nu vet jag vad jag ska ta med på middagsvilan :-)






++++++++++

Visst jag hann ju med en vända inom Röda Korsets butik i Kristianstad i väntan på bussen. Ut kom jag med 4 textilier för inalles 3 tior ...







... en liten oanvänd duk i Hellinne från Båstadvävaren,











... ett yllebroderi här ligger det på en bit vadmal








ett vävt draperi ...


samt ...








... en löpare med tanke på dig Anna-Karin... jag lovade ju hålla utkik. Visst är väl er ryamatta grön? Det är iallafall löparen. Vet inte om du gillar den men den var ju till ett överkomligt pris ;-)

... och vad toppen att den föll i god jord :-)



++++++++++

På fredagar brukar jag kolla min mobil i bussen påväg hem och upptäckte då några borttappade bilder från veckan. Det kommer mera alltså :-)!!!



Väl hemma efter kylig Charlietur en vända om datorn men vad nu då... Charlie hoppade upp bakom mig i stolen tror kanske han pockar på uppmärksamhet... Läste om din kisse som gillar också uppskattar tv fru Jacobsen. Det gör vår Charlie oxå. Har frågat honom om det beror på att bilden rör sig och flimrar eller särskilda favoritprogram? Men han tiger som muren... utom då det är den där reklamen med hundarna. Då svarar han men inte oss utan hundarna ;-))

**********

Ann: "Såg hela Let's Dance igen minsann, så dåligt utbud på resten av kanalerna, och glad för min favve tog hem två 10:or :-) Ledsen att dansaren Tobias åkte ur





Du är då för härlig... Så var vi då "samlade" vid tv:n... vid begynnelsen var vi med båda... sämre var det vi finalen då hade jag knoppat in i väntan på våren :-)



Så missade jag då där en av mina favoriter lite orättvist åkte ut...



**********



Idag stämmer då layouten inte heller alls med originalet!... ?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Va söt du är min fina mamma :)

Solbränd och fin....ska vi ta en vram semester snart? :)

Ingela sa...

Jadu drömma kan man!

Ha en bra dag!

Anonym sa...

http://hem.ektv.nu/~ekt000851/mane.html

Anonym sa...

Haha drömma, jag ska tjäna så bra nu så bjuder jag dig :) säljer jag som denna veckan vajre vecka så :) haha

Puss

Bestemor Drillo sa...

For et vakkert og lykkelig foto!
Ha en flott og strålende vinterhelg! Klem!

Ingmarie sa...

Så himla trevligt att ha lyckats hitta just din blogg bland alla andra miljoners!
Vilken häftig hatt...den kan du ha även om du inte är i hatten...Hi Hi!

Ha det toppen o på återhörande!

Kramen till dig!

Anonym sa...

Du är så välkommen Ingmarie! Kan ju verkligen rekommendera om man känner för att skratta vidare... göra ett besök hos dig! Vilken tur att man har öronen annars hade grinet (skånegrin) räckt runt!

Eftersom det är fukkmåne är jag uppe mitt i nassen och bloggar.

Ingela från den här sidan skåne

Ingela sa...

HOPPLA FULLMÅNE SKA DET VARA SÅ KLART!