Bloggintresserade

lördag 16 januari 2010

LÖRDAG

... svårt att sova, ute i cyberrymden en stund i tyst morgon. Fann en del intressant på nätet, gjorde strandhugg och besök i andras rum. Bl.a. hos "Petit eyekiss" på adress:

http://petiteyekiss.blogspot.com/

Fastnade där en stund för att kolla på aktivitet och fina naturbilder. Hoppas på att få se den vackra brudklänningen klar. Ja, man har ju blivit lite intresserad av brudutstyrsel i.o.m. yngsta dotras anställning på tidningen "Allt om bröllop". Lånade en bok på biblioteket i början av veckan som heter
"Siden, sammet, trasa... Skapa nytt av gammalt"
av Caroline Romare. Absolut inspirerande att bläddra i, och med huvudet fyllt av idéer fastnade jag för en sagolik Brudklänning på sidorna 32-33. Tänkte att du var intresserad Eva-Katrine och skannade därför bilderna med vy både framifrån och snett bakifrån.



Citat:



Som ett pärlband löper 112 klädda knappar längs ryggen; varje knapp får representera ett år av det använda linnets ålder.


**********

Men nu tänker jag krypa ner en stund till. Man är ju ledig idag vet jag!

Minns du kåldolmen Anna-Karin? Klart du gör, alla år då du var liten och vi virade kålen tätt runt dig vid läggdax, du fnittrade av blandad förtjusning, kittling av närhet och då vi kysstes godnatt med löfte om att fortsätta när dagen grydde ;-)

Detta låg jag och tänkte tillbaka på en stund efter att jag just virat täcket tight om mig för att snabbt få upp värmen.

**********

Ann Småland (8.18) : "Lite mildare igen, -2C och mulet".

Samma här i Paradiset både vad gäller temperaturen och himlen.

**********

"... Frysen fick påfyllning igår, jägare kom med älgkalv till markägaren och man bugar och bockar".

Vad sugen jag blir, det låter bara så gott längesedan vi "bjöds" vilt i det här huset så gott som aldrig... >
**********


" ... Vad säger du om gårdagens Let's Dance? Såg merparten denna gång, men missade min favorit :-)""

... och nu undrar man ju så klart vem som är din favorit... fungerar du som jag så kan du försvinna i dimman så där liksom mitt i. Det måste du avslöja! Har man sagt A får man säga B som min faster brukade säga.

Det är för tidigt att säga något så där säkert, så jag går på känslan och då tror jag att Agneta Sjödin kommer att gå långt!



**********


Vad händer idag då? Jo Milla, vi kommer till er i Helsingborg i eftermiddag. Det ska bli jättekul att nu äntligen se er nya lägenhet med utsikt över sundet :-) .


Kalle är ju ledig idag så Charlie kan vara hemma och slippa lång bilresa.

Hinner inte så mycket på hemmaplan innan, men imorgon ska vi hämta en USB-platta att ha till anslagstavla i mitt nya kombinerade sy- och datarum :-)) Just nu håller Mats på att kapa resterande hyllor till lagerhyllan som ska rymma mitt kreativa material :-)


**********

Först en vända om Ikea i Helsingborg för att fylla på lagret med glödlampor och batterier samt se om vi kunde finna en hylla till ditt rum Eva-Katrine till överkomligt pris. Hem kom vi med en EFFEKThylla i Björk. Kan nog bli bra. Vi klippte till med några genomskinliga samlarlådor för att kunna sortera upp befintligt material i kreativa hörnan.



Här körde vi in i centrum, efter att ha passerat anrika Zoegas... nu ska det smaka med en kopp kaffe.









Så nu har vi uppvaktat lilla Milla med bl.a ett fång tulipaner just lila och rosa... och jag äntligen sett ungdomarnas nya lya. Stor, ljus och luftig.


Ett något annorlunda format vardagsrum helt kvadratiskt


... med fönster som vätte åt sydväst med utsikt över sundet och där man kunde se båttrafik emellan grannlandet och Sverige. Knäppte av ett foto och ser sedan om något fastnade. Ett extremt dåligt foto men ändå så att du Eva-Katrine kan bilda dig en uppfattning sundet syns mellan hyreshusen och just här kan jag tala om, är en stor båt påväg från Helsingör.


Den andra var balkongsidan, om jag inte har fel bör det ju då vara nordöst. Balkongen var väl det enda där de hade bytt ner sig med. Denna var nog knappt hälften i storlek men å andra sidan bred balkongdörr så man kan säkert nyttja en bit in i rummet sköna dagar...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Min favve är Stefan Sauk! :-)

Ann

Ingela sa...

Aha, skådespelaren... ska kolla bättre på honom nästa gång :-!

Fånga dagen sa...

Oh, vilken vacker brudklänning, skulle pass mig som handsken med den vackra skärningen i ryggen. Man kanske skulle slå till ändå en gång för alla.
Det är lite mysigt att gå upp en stund när man har svårt att sova och sen krypa ner i sängvärmen igen för att man är ledig.
Ha en fin lördag
Kram Lena

Petit Eyekiss sa...

Tack för titten hos mig. Morgonhumöret gick upp i topp tack vare den! Underbar brudklänning du visar, men Min dotter måste ha en enkel, för den ska ner i handbagaget, och andra vigseln kommer att ske på stranden. Sen gillar hon det som är minimalistiskt.
Min favorit är Mattias. Han får gärna komma till oss på mogendansen. Tanterna skulle bli som tokiga! Ha en bra helg, så hörs vi snart igen.
Elisabeth

Bestemor Drillo sa...

Ønsker deg en GOD Helg! Kram!

Anonym sa...

Va kalaset trevligt? Fick ni någon god mat :) ?

Jag har förberet nu inför morgondagens mässa, orkar inte. Hade gärna varit ledig.

Jag vet inte vem jag hejar på i let´s dance. Vi får väl se ....tiden får utvisa....det är iallafall inte Gudrun....haha.

Klänningen var jättefin. Tittar på klänningar varje dag så det är inte riktigt lika speciellt längre som jag tyckte innan. haha.

Ha en mysig lördagskväll...Puss och kram eva

Ingela sa...

Lite snabbt ska precis krypa till kojs... jättetrött... men det har varit en kul dag! Ha nu så kul på mässan!!!

Kram mamma