Bloggintresserade

torsdag 7 januari 2010

TORSDAG med mera KLEM

... ja du vet vad jag syftar på Ann! ETT HÄRLIGT ORD för att mer beskriva handlingen och känslan! Ibland uppfattar jag att svenskan känns så fattigt för att man ska kunna uttrycka det man känner. Men just nu är jag inne i en ordfattig och rätt "tom" period.

På jobb idag, nu "kafferast". Fann ditt mejl Ann. Har noterat din kommentar på gårdagen Eva-Katrine.

Ann: -11,4C denna morgon. Turen på sjön igår blev uppskjuten, ett knä trilskas och fick vila hemma i stugvärmen och det passade faktumet att det snöade och sikten således var begränsad, sikten var ju ett av syftena liksom. Istället sparkade vi igång Spotify på datorn, ingick när vi ändra ett mobilabonnemang men vi har inte telefonapparat nog utrustad att ha Spotify :-) Lite kul hade vi och sparade låtlistor.
__________

Såg annan kortfilm igår, fängslande i flera bemärkelser... appellerar släktforskare bl a, såg du "Utkastad som en hund"? Om inte har du playlänken här när du har 17 minuter tillgängliga. Programmet åtkomligt till 6 feb;
http://svtplay.se/v/1835634/kortfilm_i_svt/som_en_utkastad_hund

(Apropos det helt kännvärda programmet "Mamma har gått bort" fungerar den playlänken fram till 5 feb).

Verkligen sevärt. Började titta på det igår och såg färdigt nu på morgonen innan jag började på jobbet.
__________

Låter som en uppfriskande och fräsch dag ni hade igår på spa:t, tänker... undras om illustration följer av Hulken.... :-)

Om inte annat för den poetiska beskrivningen kanske också du blir inspirerad att laga denna köttgryta vi hade premiär på igår, och den var helt fantastisk och mustig, full poäng direkt av oss båda;
http://www.dn.se/mat-dryck/recept/salamigryta-1.573148

Ingredienser
Portioner: 8
Tid: 2 timmar
1,2 kg högrevsaltsvartpeppar ur kvarn

1 msk smör
1 msk matolja
1 grovhackad gul lök6 finhackade vitlöksklyftor

1 msk tomatpuré1 msk vetemjöl
5 dl oxbuljong eller köttbuljong
1 dl rött vin
1 tsk fänkålsfrön

100 g extra god italiensk salami

Plogvall på dig!"


Ja, så vart man hemma igen efter första arbetsdagen...


Den här lilla anden låg i snön vid kanalen. Usch vad kallt ,verkar hon tänka, nu hade det smakat med en bit bröd...








Uträttade ett par ärenden (fick axelremmen på min väska påsydd hos skomakaren) innan det var dags att ladda nytt månadskort och sen ta bussen hem. Litta omständigt nu att in och ut för att nå gaten till hembussen. Bussen klöv ju hallen mitt itu vid jultid.



Vackra riktigt stora flingor föll då det bar av hemåt, och vid busshållplatsen i Åhus mötte jag plogbilen.

Mats har ju varit ledig idag en hel del av årets semester kvar att ta ut (ett par veckor) och häromdagen kom han ju till jobb på sin semester :-/. Passade ju bra idag då bilen skulle på service. Konstigt för då bussen paserade verkstaden tänkte jag att det kändes som om jag vände på huvudet... skulle jag få se Mats. Vad tror ni?

Ja, så närmade jag mig hemmet. Visst är cypresserna vackra med sina snöiga toppar!

Ann: "Fniss, gratis surf på min mobil ett tag - kollar in din blogg via telefonen nu efter svar å uppdateringar :-D"

2 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Så fint du skriver om dine gjøremål!
Og flotte bilder ! Selv om mitt hjerte blør for dyrene om dagen!
Den lille anden ser ut som den venter på våren ;) Ha en fin helg og hold deg varm på ørene!!!!!
Klem!

Ingela sa...

Hej Bestemor Drillo!

Kul att du tittade in här. Har nog blivit en del av just som du noterat typ dagboksanteckningar. Men ibland går livet sin gilla gång och det känns roligare att ge sig ut i cyberrymden för att bjudas på andras rum. Du vet när gräset känns grönare hos grannen.
Här ligger mycket under is :-)
Klem på dig själv och trevlig helg!