Bloggintresserade

onsdag 13 januari 2010

GRATTISONSDAG på tjugondag Knut

... sovmorgon men uppe och igång i vanlig tid. Försöker kombinera en del hemarbete med fritid nu på morgonen. Skött om disk, laddat tvättmaskinen redo att trycka på start ikväll (för att dra mitt strå till stacken att spara ström på dagen. Känner av att jobbet har börjat, välbehövligt med ledig dag imorgon.

**********

Idag fyller lilla Milla år ett stort GRATTIS vi kommer på ditt kalas!

Ann: Idag Tjugondag Knut och julen ut! ... Julgransglitter på dig!

**********

Så jag har min förmiddag bokad. Idag är det sex år sen jag bröt axel och arm och sju år sen maken knäckte revbenen, båda halka vi ute".


Herregud... inte samtidigt väl? Tat lugnt idag man vet ju aldrig, det ligger kanske nära till hands att vara skrockfull... det hade nog jag varit i det här fallet!

"... Rörmokare har bråda dagar, isproppar överallt både hör och läser man om, bara på vår 'gata' minst fem frusna hushåll, och rörmokaren kunde besöka hyresgästerna först igår, dessvärre kan de inte göra något pga befintlig konstruktion mer än vänta på töväder, suck".


Man förstår nog inte riktigt hur beroende man är av vattnet förrän den dagen det inte kommer ur kranen som det ska. Bara hålla tummarna för att ni klarar er (det gjorde ju inte grannhuset).

Idag visar termometer på -2 grader ute i Paradiset.

Kalle kom hem med en ny varmvattenberedare till sitt lilla hus igår, så jag antar att en hel del av helgen går åt till detta... eller kanske är det för kallt för att göra något just nu... inte vet jag. Jag hörde dem diskutera igår men orkade inte sätta mig in i diskussionen.

*********

En del vargar på tapeten i media den senaste tiden... vi har ju inte mer än sällsynt förirrade sådana här i söder och så i djurparkerna förståss.

I dagens blad berättas om att jägarförbudet har varit ute för att inventera lodjursstammen i norra Skåne, som man tror sig veta består av ett tiotal djur nu. Det roliga är att förra året utökades beståndet med en unge och det ser ut som om det kan vara samma sak det här året.

**********

Kväll och trött i kroppen faktiskt så jag skaka då "min taxi" hämtade mig efter jobb. En lång dag, men nu är jag ledig och ska spendera tiden med min goding Charlie, en hel dag (!) Sista avsnittet av Tess ikväll. Ja vad ska man säga? Annat än bra...

5 kommentarer:

Milla sa...

Tack så mkt! Vad roligt att ni kommer :) Berra slutar jobba kl 3 på lördag så jag tänkte mig tårta och sånt efter det :)

Ingela sa...

Var lugn för att vi kommer! Ha en bra dag!

Bestemor Drillo sa...

Ja så er julen over i Sverige også!
Mange her har også julen til tjugondagen !
Ha en flott torsdag uten frosna rør;) Klem!

Anonym sa...

Ja om Tess; var lite väl mycket pressbyråpocket och mindre seriöst... tyckte jag, tycker du?

Ann

Anonym sa...

Nej vi bara älskade den båda (och Mats har annars inget till övers för övriga kostymfilmer)... gillade trots allt.

Håller i sak med dig men ibland behöver man leva sig bort i det fantastiska och ovanliga. Gråta en skvätt och så on.
Ingela