Bloggintresserade

tisdag 19 januari 2010

TISDAG



Vaknade utan klockans hjälp strax efter 5. Utsövd? Knappast en knapp, men nu iallafullafall vid datorn nybadad och påklädd. Kaffet puttrar i maskinen så det lär bli frukost bara Charlie hämtat in tidningen.







Hade det inte varit såpass milt ute så skulle man min sju kunnat tro att termometern hade frusit fast... -2 grader även idag... vindstilla och snö såklart...

**********

Tänkvärd oljemålning du gjorde igår Eva-Katrine. Den är mörk och uttrycksfull och förmedlar en orolig känsla tänker jag.

Jag trakteras allmänt av din idé med siffrorna som återkommer i dina målningar och symboliserar olika saker...

**********










**********

På programmet idag?... Först jobb, sen tandläkaren och så lite plock så klart!

**********

Ann: "-1,8C och armarna lite orangutanglånga efter gårdagens snöskottning. Åh så roligt få se ditt kreativa rum, kul värre! Och spännande att följa :-)

**********

En Charlierunda och så en vända på You Tube här en duett med Melissa Etheridge och Bruce Springsteen










**********
Så en tur med oranga faran idag var det då svårt att cykla i lös snömodd!




Tog rundan om borgen
En liten koltrast satt och burrade upp sig i ett träd





En vända inom PP för att kolla deras REA


Åter hemma från tandläkaren. Jippi, inga hål idag heller hade mitt tandkött varit lika bra som tänderna... då!

Ikväll blir det till att lägga sig i städat sovrum och renbäddade sängar. Skönt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det låg lite tankar bakom den tavlan, på hur snabbt antalet människor på jorden kan förminskas...

Anonym sa...

hur mår min älskade lilla charlie?

Anonym sa...

Vi har precis varit ute och gått en extra lång runda. DEt gillade han gick med nosen i marken hela rundan. Det blir en bra spårhund men förs en lydnadskurs till när han är fullväxt. Det kommer fortsatt blötsnö, kunde gott ha varit en grad kallare ute för risken är ju att det töar alltför snabbt. Kram mamsen

Gunilla sa...

Du hade ju verkligen koll på din dag. Tandläkaren är ju ingen som man gladeligen far och hälsar på men har man inga hål efter besöket då är man glad:o)

Ha en fortsatt fin kväll
Kramen/Gunilla

Bestemor Drillo sa...

Er innom for å ønske en fin kveld !
Din morgon virker å være trivelig ;) Klem!

Fånga dagen sa...

Du hål i tänderna var längesen man hade, nej det är de där andra problemen som dyker upp med åren, men skönt att det gick bra för dig tills vidare i alla fall.
Bruce är väl ett säkert kort ändå?
Och du vilken häftig borg, men inte går det väl bra att cykla i snön nu?
Här är det massa snö och -2 grader, ganska lagom.
Ha en bra dag i morgon nu
Kram Lena

Anonym sa...

varför skriver du som en annonym?
Haha jag hade gärna haft någon minusgrad så det töade bort här, nu vill jag använda alla mina fina skor, ballerina och vårskor :) Är det någon som kommenterar dina sjuktsnygga skor? Var rean på pps bra?

va skönt att han kändes okej när ni var ute och gick min fina lilla charlie, ingenting får hända honom. Det går inte.

Erik berättade precis att hans hund Hector har varit på sjukhuset i en vecka, han har kanske blivit blind. Han är bara 4 år. Inte roligt. Hoppas att det inte är så för honom.
Sov gott, puss och kram eva

Anonym sa...

Ibland skriver jag som anonym för att jag inte får tekniken att fungera som den ska. Men jag undertecknar då så det går att se vem som har skrivit.

Vad hemskt med Hector... han är ju inte gammal... vi får hålla tummarna att det går bra. Svårt att vara hund och vara blind. Jack var ju det men ha kunde ju vägarna ute och innan och hade lilla Knubbe som ledarhund. Minns du? Han höll ju faktiskt alltid tätr då de var på promenad och alltid så nära att de nästan snuddade varandra. Lilla Knubbe...

Pappa är ute och går nu med Charlie jag har lite sovmorgon och Kalle ska ta med honom till verkstan om han ska dit för att han inte ska vara ensam.

Ingen har kommenterat stövlarna... faktiskt ingen personal min Odd Molly heller, mer än en elev. Eftersom vissas alltid kommenteras så tror jag inte att det egentligen tror jag inte det har något med sakfrågan att göra. Ingen större betydelse heller även om det är upplyftande med någon kommentar ibland. Huvuvsaken är vad man tänker själv. Eller hur?

Kram mamma (som diggar sina nya pinaler)