Bloggintresserade

fredag 20 februari 2009

Bad i tunna


... ska det bli hos Carina och Mats ikväll ute i deras trädgård på vischan. Det ska bli häftigt. Nu var det ett tag sedan vi träffades så att mjuka upp kröppa i lite mer än i kroppsvärme och sedan snacka och äta något gott ska bli jättekul.

... tänk er bara att i 37-40 gradigt vatten ligga och spana utöver vackert snölandskap i kvällningen. Ja, helt klart en upplevelse.



Stegen ut från huset i badkläder, rock och badtofflor och flera dm snö. Hu ...





... och sedan sjunka ner i det behagliga vattnet. Har inte kollat foton men där kommer nog något frampå dan... Bör tilläggas att formatet inte är så smickrande taget uppifrån ner i vattnet...hoppas att det inte gör verkligheten rättvisa...

... likaså att mössan tillhör de där kulattiraljerna som är givna i sammanhanget... på bilden vandrade den runt och Jönsson ville helst att vi hade stoppat ner den som ytterligare bränsle.

Förövrigt; rätt mycket sol och bad den här sportlovsveckan. Så inte behöver man åka utomlands för det...

Men det tänker Eva-Katrine. Hon har gjort slag i saken... åker till Gran Kanaria redan imorgon bitti för att (genom arbetsförmedlingen) jobba med sololjeprodukter på hotell för ett finskt märke. Där var 35 grader förra veckan sa chefen... Det lockade henne och hon ska nu dela en 4 med två andra tjejer (en svenska och en finska). Sen planerar hon stanna i 10 veckor. Är sedan tillbaka i Sverige lagom så hon hinner får höra om ev. napp från Sisters...
__________

Ann: "Blåvit himmel och lite snö som faller i -8,2C denna morgon.

Jag vet inte vad, men sov tyngre än en stock nu när jag vakna, kom knappt ur sängen med tungt huvud. Drömde nåt galet kul om patrullera i bil med några, det var bikini som gällde och havet var så vackert, kobbar fullt belamrade med... små målade hus á lá fågelholkar och badande människor i solsken... vad får man allt från :-)"

Tycker ändå att drömmen lät rätt skön... sol, värme och så sådant som vi tycker är mysigt.

På tal om fåglar har jag precis matat småfåglarna. De sitter här i buskarna utanför och jag skulle tro att de är rätt hungriga. För mer snö har det kommit i natt och mer lär komma! Den lille rödhaken ser inte ut att vara där idag... nu kom han...han har nog också sovit till idag...

Själv sov jag till prick 8 idag... hade för andra natten på raken legat som klubbad och inte rört en fena. Sängen såg orörd ut och lakanen sträckta. Men någon rolig dröm har jag inte att berätta idag heller.
___________

"... Hälsade på svärfar sen eftermiddag igår, han har dubbelsidig lunginflammation enl lungröntgen och datortomografin visade inga proppar, fortsatt kvar på hjärtintensiven. Idag kommer svägerska och svåger hit över helgen, och besöker honom på sjukhuset.
___________

... Matlagning, tvätt (nä, inte fått ny maskin lev än...) städning står på dagordningen idag, följt av middag med maken, ta in ved till pannrummet och sen tar vi helgen.
Svejs!"

Själva har vi nu (P-O, E-K och jag har varit en runda i stan. Fixat något att ha med ikväll, hämtat boken jag beställde på bibblan. Nu ska vi brassa lite lunch fyllt franskbröd med köttfärs och grönsallad till Eva-Katrines special. Eftermiddagshouse, vilat en stund för att orka med kvällen.
___________




Nya foton från gårdagen. Charlie till vänster.



Louise: ... längta att få komma till ett nytt hem... kan ju blir en spännande resa hem för er allihopa. Jag tror att han kommer att somna ganska snabbt i bilen. Det blir jättebra på fre, jag tror det är bäst att ni har hela helgen att ta hand om honom i lugn och ro.

Jag och Jeremia är hemma vid fyratiden på fre så efter kan ni komma när som helst.

De äter pedigree junior torrfoder med lite uppblött vatten, ni kommer att få med er en påse hem så ni har de första dagarna. Sedan behöver ni ju inte blöta upp hans mat.
Sen när eller om ni vill byta så kan ni börja att avvänja honom lite i taget.

Jag vill bara säga att ni har valt en superhärlig hund, både jag och Jeremia är så kära i honom. Bara att höra av dig om du kommer på något mer.

Ha en underbar helg. MVH Louise,Jeremia och Charlie :)
__________

Så här ser det ut ikväll under gatlycktans sken här utanför:

Inga kommentarer: