Bloggintresserade

tisdag 17 februari 2009

Blå solhimmeltisdag

Ja så träffas vi då alla här igen.

Alltid lika välkommet att öppna dina mejl Ann och påtagligt känna att man inte är ensam. När "tjesamheten lurar om att det kan kvitta, det mesta kan kvitta sådana dagar som är pessimistiska". Själv brukar jag kunna komma på bättre tankar med hjälp av min älskade Mats, våra barn och husdjur. Omsorgen är det som ger näring och när det finns möjlighet att slösa med den då är jag nöjd ett och annat positivt ord på vägen. Men själva handlingen är egentligen det som ger näring. Tänker att en sådan relation som vår är värd hur mycket som helst. Mats får nog höra Ann hit och Ann dit de flesta dagar och visst känns det rätt det han säger att vi måste träffas en dag. van vid den här sortens relation kontinuerlig på skrivarplanet... där man följer varandras svackor och backar. Så värdefullt... värt att vårda... jag tänker och hoppas på att vi ska hålla kontakten med varandra så länge vi får ut något av den. En snöboll tillbaka på dig...

Ann: Jo, så gott att "ha dig" även om det råkar vara digitalt, men inget fel i det, finns här när man tittar in, tar sig tid, har lust och så :-) M. får höra om dig med titt som tätt, t ex igår, då på arbete några mil bort hos kund (min ex chef) och han var i Malmö och sa vädret var olustigt och hemskt, jag vet M. svarade jag, Ingela har berättat :-)"

... Vädret idag som igår ljust, men känns ändå lite dystert...

Har mitt halvtidsjobb men njuter av att vara ledig. Men det är flera runt mig som dras med osäkerheten och inre oron om hur det ska bli framöver.

Ann: "Fick tjänstgöringsbetyg av chefen igår per post, och en handskriven lapp om att gärna hälsa på dem, innan 27 feb (då får de sluta och all administration upphör helt här i stan), det skall jag nog försöka göra".
__________

... Längtar efter att kunna ut och påta i trädgården. Fortsätta i kökshörnan få bort resten av "grönsakslandsjorden" se hur busk- och klätterrosorna tar sig och alla vårlökar som jag påtade ner i höstas. Kunna lägga ner omsorg på Luckys sista vila. Med Nisses hjälp ympa in nya äpplesorter på vårt oranieträd. Ser fram emot ett familjeträd i vår trädgård som inte är alltför stor.
__________

... Inatt har det då varit varmt. Tänk att frivilligt lägga sig i grillen... för mig var det en engångsföreteelse, men för många andra är det alls inget främmande. Ute är det nog rätt kallt!

Jeanette: "Vi har haft klart vackert väder med blå himmel och ca -5 grader".

"... -13.3C denna morgon. Katten Gumman gick ut på toa när maken gick upp, katten Gubben gick inte ut han var istället på lådan i hallen precis nu hörde jag... vi brukar säga att han har inte lika mycket underhudsfett som Gumman (då hon är större och rundare) :-)"

 ... Längtar efter att hämta hem Charlie. En ny älskling att slösa omsorg och kärlek på. T.o.m. turer i alla de väder... man kommer ju i alla fall ut, och på det viset mår bättre. Kanske det dyker upp en hälsning från honom endera dan. Hoppas!

Jeanette: "Janne är i Holland på jobbutbildning och Isabella är ett dygn hos och med syster Micaela i Norrköping, så jag är ensam att pussa på valparna här. Givetvis blir det puss till de stora trollen också:-)"

Kul med kommentar från dig Jeanette. Återkommer imorgon... sover redan! Kul för Janne att få komma ut och resa... även om jag inser att det blir en hel del med jobb. Var i Holland är han? Har han varit i Holland förut. Synd att tulpanerna inte blommar ännu... jag var där när far fyllde 50 år och jag tror aldrig att jag har sett så mycket blommor förut!

Med husdjur är man aldrig ensam så pussa på!

__________

"... Fortfarande täppt i ena näsborren, dagarna tre minst nu, nyser som besatt dagtid. Tid hos frissan idag, det kommer att svida i plånboken".

Mats har börjat snörvla för fullt han också, tycker själv att det börjar kännas kymigt. Hoppas det hjälper att inte känna efter. Får väl se om jag kan skrapa ihop några timjan blad tillsammans med honung till mitt hälsoté.

Vad gäller frissan hutlöst särskilt för dem som har kortare hår och nödgas underhålla frisyren. Det är nu 10 veckor sedan Mats var och klippte sig så då kan jag tänka att det känns för oregerligt. Det är ju inte längre som på 70-talet när vi två träffades hade Mats halvlångt hår som de flesta andra killar. Själv är jag glad för mitt långa... jag är då ingen sparbössa vad gäller håret... en och en annan slingning men den här senaste gången kom jag billigt undan när Eva-Katrine förbarmade sig.

Jeanette: "Isabella klippte av mitt hår 10 cm för bara några dagar sedan. Det var så slitet att jag bad henne. Svårt att ta sig till frissan när man har valpar som behöver närvaron av människa:-)"

__________

Undrar hur ni andra har det. Jag ser ju att mina läsare är lite mer än 30 till antalet.
Yes där kom solen i Åhus(8.05)!

Ann (8.54): "... jag har oxå solsken från illblå himmel nu!!! Ann :-)"

Absolut bra beskrivning... samma himmel här! Så positiv man känner sig direkt!

Roligt om någon ville vara med på snöbollskriget... skriva en rad under kommentarer (det går att vara anonym, skriv gärna ändå förnamn för att jag ev. ska kunna identifiera er).

Eftermiddagshouse JA... Städat tvättstugan och badrummet JA. Öm rygg JA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har oxå solsken från illblå himmel nu!!!

Ann :-)

Jeanette... sa...

Vi har haft klart vackert väder med blå himmel och ca -5 grader.

Janne är i Holland på jobb utbildning och ISabella är ett dygn hos och med syster Micaela i Norrköping, så jag är ensam att pussa på valparna här.
Givetvis blir det puss till de stora trollen också:-)

Iabella klippte av mitt hår 10 cm för bara några dagar sedan. Det var så slitet att jag bad henne. Svårt att ta sig till frissan när man har valpar som behöver närvaron av människa:-)

Varm kram från syster Jeanette

Jeanette... sa...

Iabella = Isabella