Bloggintresserade

torsdag 12 februari 2009

I väntans tider

Godmorgon... men aj... så ont i ryggen... kan undras om det verkligen "bara" är träningsvärk. Drar mig till minnes... den brukar ju ge sig till känna just vid den här tiden... sen måste jag ringa till vårdcentralen för hade väldigt ont i ett öra för några dagar sedan och nu värker det inte mer... men besväras istället av vätska. Misstänker att trumhinnan har spruckit igen... och det vill jag då inte vara med om en gång till!

Ann: "GOD MORGON på dig :-) Ute ljusnar det sakta, har vinkat av maken, sett att florstunt lager snö kommit inatt, ser det på trappen ute. -5,6C har vi.

... Idag torsdag, egentligen tänkt för utflyktens skull åka till den där stora second hand butiken, med mamma... men sabla snövägar här igen som förra torsdagen då vi ställde in... kanske lika bra reprisera idag...
__________

... Idag blir det köttfärssoppa till middag med hembakt potatisbröd. Ikväll grönsaksomelett tror jag.

... Gumman och Gubben försmäktar snart utan torrfoder.... vi har två försäljningsställen i stan, ingen har [http://www.hillspet.co.uk/adult/products/product.aspx?pid=200&packform=Bag&sc_lang=sv-SE ]http://www.hillspet.co.uk/adult/products/product.aspx?pid=202&packform=Bag&sc_lang=sv-SE 
hemma på hyllan... men på lördag åker vi till pappa å Göteborg så då vi tittar in på Torget och de har lagt undan en påse till oss. Så var det fixat".

Ja äta bör man annars dör man... kan undras vad vi ska hitta på idag. Igår blev det korv stoganoff och ris... extrapris på konsum fläskfilé får väl duga idag :)
__________

"... Minsann visar sig solen idag, inte 100% men en hel del!"


__________

Så nyss hemkommen från en rask promenad upp till vårdcentralen. Vilken tur jag hade trumhinnan hel men örat såg inte muntert ut ... men nu när jag får mina droppar blir det snart bra igen :)



Njöt allt av ett vackert vinterlandskap på vägen hem. Få se hur länge snön blir liggande den här gången. Kunde ju gott få glädja barnen på sportlovsveckan. Såg framåt kväll hur Dunderbacken vid gamla slottsruinen kryllade av barn som skyndat fram sina pulkor. Själv minns jag de runda plåttefaten t.o.m. barnet på bilden på ovansidan som kom i flygande fläng nerför backen. Gult tror jag att det var... med skinnhandtag. Under skoltiden tog vi snöflingan; olika färger i mitten beroende på slingans längd någon mer som minns?
__________

Missade em. House för det samma nyssens.Tänker nu knyta mig en stund.

Ska ni se den nya serien ikväll med handling från Knutby? Ja, vi gav då upp inte mycket att se...

Ann: "Jo, vi såg första avsnittet av Knutbyserien igår... kändes reell, hua. Så har det redan gått fem år..."

Ja är det klokt vad snabbt åren passerar, det diskuterade vi också känns inte så länge sedan.
 
... men först antikrundan som jag då mer än nickade till, till...
så vi går nu och lägger oss, men först en koll i mailboxen och vad hitta vi där...

__________

Louise: "Hallo :) Valparna och Charlie växer som bara den. De ändras för varje dag. Jag får mer och mer känslor för charlie för han utvecklar en sådan härlig personlighet, ni har valt helt rätt. Även de andra blir bara härligare och härligare i sina sätt att vara.

De älskar att vara ute och leka i snön, vi har fått ganska mkt här så de njuter. Men den är så djup så de försvinner nästan, fast de tycker ju bara att det är jättekul.
Men som du skrev, det är inte en rolig tid att vara ute och köra nu.

Jag försökte att ta lite bilder på Charlie idag men han är så snabb att det bara blev suddigt. Han ville bara leka med kameran. Jag ska försöka att ta några bra bilder så fort jag kan så ni får se hur han växer.

De är så härliga nu ska ni veta, jättekul att få vara med om detta.
Jag har nog sagt det förut men jag säger det igen. :)
Jag återkommer med nya bilder på honom.

MVH Louise,Jeremia och Charlie såklart"

Vilken start de små liven får. Det kan ju knappast bli annat än bra!

Inga kommentarer: