Bloggintresserade

torsdag 19 februari 2009

Badhustorsdag

... Nästan redo för att barnen kommer. Filen och kaffet på plats, packat badkläder... Choklad och vars en fralla som Eva-Katrine svängde ihop på kvällen igår fixar vi medan barnen äter frukost. Bussen till stan går vid 9-tiden så är vi i badhuset vid 10 när de öppnar. Skulle tro att där är mycket folk nu i spottlovstider... tog sedan bussen hem 2 och kom hem en halvtimme senare lagom tills House. De andra la sig inne hos Eva-Katrine och såg "Rädda Willy". Lyckades nog slumra till för rätt som vaknade jag av att någon stod och titta mig i syna på en knapp armlängds avstånd... det var lilla Hanna och hon sa; Du Ingela, Eva-Katrine sover... :D
____________

Ann: "Vakna inte så tidigt idag heller, sover illa med irriterad hals och skallavärk jag tror kommer av allt snor, det är som en halv förkylning i ena näsborren och jag tänker- hur hade det då varit om hel förkylning i båda,
hua :-)"

Usch! Vilken tur mitt i allt att det bara är den ena då... det andra är ju svårare att bortse ifrån (Du får se upp så det inte sätter sig i bihålorna). Själv sover jag som en stock om nätterna för tillfället. Klubbad, ja nästan... syns knappt att jag har legat i sängen när jag vaknar...
__________
 
"... Ute singlar lite snö ner från gråblå himmel, bara lite och sakta och vi har -8,2C.

Mer snö nu, se illustration via MMS till din mobil :-)"

Tack Ann. Kul med småfilmer där du filmar små sekvenser med tal till på mobilen. Undrar om det är möjligt att lägga in någon kort film här på bloggen. Vi kunde ju testa om du vill. Då får du välja och tala om när. Så mycket kan inte jag som att filma med min mobil...

Ja här i Åhus snöar det för fullt klockan 16.20. Vi har precis varit ute och tänt ett gravljus på Luckys grav ett sådant som brinner ett par dagar. Så fort det blir vår tänker vi göra något vackert på hans plats.

"... Glömt säga, här var det sportlov förra veckan. Miniflinga på dig!"
__________
 
"Svärfar mycket bättre. Besökte honom på Hia igår. Prover visar att infarkten är några dagar och han skulle vara kvar på Hia denna natten också, antagligen förflyttad idag till annan vårdavd.
_________
 
Idag blir det afrikansk soppa och hembakta ostfrallor jag tillaga igår. Undras om det blir tredje gången vi skjuter turen till stor second handbutik på framtiden på grund av väglag idag, vi får se".

Hos oss blir det endast kokt korv i bröd ikväll i all enkelhet. 
__________
 
"... Hörde nåt om att det är 10 år sedan Björn Afzelius gick bort och önskelåt på radion igår... Han bodde i närheten av mig i Gbg och brukade samma pizzeria som jag, det var kul att upptäcka (1993-1995) efter att ha lyssnat på honom i många år och varit på många konserter och en efterfest. Han vilar på samma kyrkogård som min pappa".
___________
 
Idag fyller Globen 20 år hörde jag på nyhetsmorgon. "Bästa minne?"

... ja det skulle vara då Mats och jag var där för att njuta Riverdance... Barnen hade köpt biljetter på översta läktaren för att vi skulle se bra... Men de hade inte tagit i beräkningen att jag är höjdrädd och nu har fel på balansen... kan säga att jag var livrädd framför oss var ett avgrundsstup... satt och höll mig fast i ett ventilationsrör strax bakom oss tills Mats kom på den strålande idén att vi skulle höra om det inte fanns några mer lämpliga och tomma platser. Det ordnade sig biljettflickan hade inte absolut koll men trodde nog att om vi satte oss till vänster strax bakom räcket i mitten skulle där vara några tomma platser... Riverdance med njut kunde börja...
___________

Irene: "... håller på och försöker hitta några kläder som passar och som jag känner mig bekväm i, när vi sitter på bion. Som jag, vi ser fram emot. Är så trött, men det kan ju förklaras med värdena. Humöret rättar snart till sig igen... ha en bra kväll med spel och vänskap :) så får du höra min reaktion imorgon."
___________

Nu framåt kväll kom Per-Olof hem från Helsingborg och överraskade. Vet inte hur länge han stannar, men på lördag är det kalas hos Hanna som fyller 6 år imorgon. Han hade pratat med Hanna i telefon igår och frågat henne vad hon önskar... böcker svarade hon ... för små...
___________

1 kommentar:

Anonym sa...

Mer snö nu, se illustration via MMS till din mobil :-)