Bloggintresserade

lördag 21 februari 2009

Lögaredagen

... nä skämt åsido mer vatten så hade man väl blitt en fisk.

Så nu har vi varit uppe och vinkat av Eva-Katrine. Anna-Karin skjutsade henne till stationen i Hässleholm för vidare tågfärd till Nyköping-Skavsta och flyget vidare till Kanarieholmarna. Ikväll såg hon fram emot en tripp tillsammans med chefen, hans fru och teamet till Karneval... så då får vi vänta på rapport. Har nu fått ditt första Sms från tåget. Anna-Karin är väl en pärla som tänkt på att du skulle ha ett resepaket som "färdkost" boken föll tydligen i smaken så hoppas att det ger mersmak. Vi lovar ta hand om varandra och vill absolut att du gör detsamma... det senast att flyget i alla fall är två timmar försenat... så boken kom då väl till pass...
__________

Storasyster kom hem och överraskade igårkväll; Direkt från att ha hållit anställningsintervjuer i Helsingborg. Vi var ju iväg, men kom ändå inte hem alltför sent. Vi avslutade med badet för att temperaturen på vattnet skulle vara lagom tempererat... och när man tagit ett varmbad på fredagskvällen då känns det som ett slag i huvudet efteråt.

På hemmaplan fick Karl-Mikael och Anna-Karin lite tid på tumanhand på fredagskvällen.
__________



Anna-Karin kom hem med en urtjusig bukett till mig och Mats framåt lunchtid. Ämnar ta ett foto på den.





Sen fick vi en stund att prata på tumanhand och det är mysigt som i gamla tider. Finns inte många som jag har haft så djupa diskussioner med om allt möjligt. Hon är så klok vår lilla Anna och tänker att dessa resonemang i mycket ligger till grund för det.

Hon hade också investerat i ett grisspel... så sedan fastnade A-K, P-O, Mats och jag en god stund med att kasta fläsklägg, tryne, rygg osv... somn i gamla tider... Ja hos oss spelar vi ofta spel...
__________

Idag väntar 6-årskalas hos Hanna kl.15. Det ser vi fram emot. Oj vad hon har längtat efter den här dagen... berättade för oss i telefon när Erik fyllde i november... att hon älskar paket... häromdagen när jag frågade vad hon önskar sig att hon blir glad för överraskningar så det är nästan bättre att inget veta... Kalasmeny med kyckling i tortillas och tacos.

Sen gick vi iväg till Dunderbacken och provade nya snowracers. Barnen och ungdomarna roade sig kungligt och väl tillbaka smakade kaffet och tärtan absolut ännu bättre. Promenad hem och anlände hem lagom till melodifestivalen...
__________

Ser kallt ut utanför fönstret.



Ska nog som Mats krypa ner en liten stund till, så hörs vi sen.

Ann: Dimmig morgon, ser ut att vara molnig och prognosen prata visst om mer snö. Vi har 'bara' -4.8C.
__________

... Svärfar flyttad med syrgas till medicinsk avdelning igår, går på intravenös antibiotika för lunginflammationen, största problemet är hans hjärtinsuffience/hjärtsvikt, han fick besök av dotter och fru.




Vilken fin röd tunika du fick av svägerskan Ann! Så mycket roligare att få en gåva så där rätt av!










Drömt tokigt igen, denna gång gick jag bland massa folk, hade nåt litet kort i handen från (tror jag) Minnesota och vänner där och ser sen massor folk utanför en byggnad med stora fönster (ev affär) som skulle söka jobb, det stod nåt om administration på fönstret, in och köbildning gick i korridorer, stanna vid två breda svängdörrar i trä... vakna. Jadu, nu skall man t o m söka jobb i drömmen och i amerikat... jösses :-D
__________
 
... Fyller du redan år?"

Vilken tur nä... nästan ett halvår till... nån hejd får det va´ även om det känns allt tätare mellan födelsedagarna... Idag ska vi till Mats systerdotter om det var det du menade... vår ena son fyller i veckan och Mats knappt en vecka efter.
Kalas på dig!

Ann: "Paus- Jo, jag har för mig du skrev att Charlie blev din födelsedagspresent... det var så jag undrade.. :-)"

Nä Mats och Kalles födelsedagspresent får det väl bli. Jag får en bonuspresent ett halvår försent eller för tidigt...

"Tolkar bloggen som om att Charlie skall flytta hem till er på fredag, SÅ roligt!"

Tycker vi med!!! Nedräkningen har börjat...
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Paus- Jo, jag har för mig du skrev att Charlie blev din födelsedagspresent... det var så jag undrade.. :-)