Bloggintresserade

torsdag 5 mars 2009

Tröttigtorsdag

Ja så var det då torsdag... känns som redan... Tiden går så fort med den lille, det är inte många stunder av stiltje. I stort bara när han sover men det rör sig inte om ofog utan om aktivitet och upptäckarlusta... Vi har redan ätit frukost (alla tre). Charlie får varje morgon en liten skål med fil. Hörde en gång av en man som var hos veterinärem med sina två gamla taxar båda över 20 år att de jämt fått sin dagliga dos av fil och att han var viss om att det var därför de blivit så gamla...

... vi har också varit på kvartersrundan... nu kan Charlie den utan och innan. På sluttampen börjar han springa varje gång emot hemmet. Håller just nu på att övervinna sin rädsla för vår grind. Ser ut som om han har somnat på täcket vid mina fötter... olivia ligger framför mig på skrivbordet. Det har åtminstone inte kommit längre till än att de är nyfikna på varandra. För min del är jag viss om att Olivia är rädd för den oberäkneliga typen, och Charlie har blivit ängslig för hennes utbrott.

Själv har jag en liten stund på mig, för bussen till stan går halv åtta. Svårt att sia om vädret. Himlen ljus, men än så länge grå, det blåser något snålt så här tidig morgon. Eva-Katrine tillbaka till Sverige och Kristianstad miss i nassen. Kalle jobb till sent så de får väl turas om att barnvakta tills jag är hemma igen.

Ann: "Ja veckan går fort, som du säger. Grå morgon (hm, var har jag sett det förut..) igen ja, än mer snö har töat! Blåst bra igår kväll och inatt, men ser rätt stilla ut nu. Ute i rabatten som töat fram, såg jag igår blommande snödroppar :-) från svärmors tid här.
 
Skall nog pusta lite idag, igår full rulle från morgon med fakturering, via infoträff, storhandling, visit, middag, kökstjänst, vedtjänst tills det blev lugna kvällen framför tv:n med kvällsmat å maken. Hoppas solen visar sig idag med, det blir så mycket lättare, bättre flyt då :-)
 
Kan du inte lämna din mobil till något av barna en liten stund, lägg huvudet på sned, fladdra lite med fransarna och fråga 'huuuuur gör man för att filma kort sekvens OCH sända iväg som mms med denna mobilen...?' och glöm inte se hjälplös ut
:-D Det vore så roligt få lite film från dig då och då".
 

Inga kommentarer: