Bloggintresserade

söndag 1 mars 2009

Vasaloppssöndag

... och tvn är på själv är jag väl inte riktigt intresserad men här är andra som står för det...

Solen skiner i Åhus vid 9-tiden och visst känner jag vår i luften... Inatt har Charlieboy bara vaknat ett par gånger mellan sänggående och morgon.


... En gång var han och jag uppe och kissade och drack vatten... tidig morgon, morgonmålet och en liten lekstund, sen skötte han om magen och somnade en liten stund mellan oss i sängarna... innan det var dax att stiga upp på riktigt. Mats berättade nu vid frukosten att han hade vaknat och sett hur ulltotten låg grensle över mitt huvud... har förstått att han gillar mitt hår. Det påminner nog om håriga släktingar... :D

Ann : "Morgon, lite blågrå och några minus har vi. Maken bänkad vid tv:n, jag på väg dit i pyjamas med kaffe, som vanligt dessa vasaloppssöndagar :-) sedan år 2001 då min 7th cuz once removed och hans vän från Minnesota kom hit på besök hos oss och åkte vasaloppet också :-)
 
Snyft, inget mms till min mobil med videosnutt... "

??? Vad säger du, vi har i alla fall försökt att skicka... men vi är inga fenor på den där tekniken någon av oss... kanske minns inte riktigt men möjligen var det så att det kom tillbaka att det inte kunde nå mottagaren? Kan det vara så att om vi har gjort rätt har du fullt och kan inte ta emot det??? Får väl göra om ett försök lite senare idag...
 
"... Melodifestivalen? Malenas sång och kempemusik, Thorleifs för så in i Norden svenskt och lite lite av Sahleneflickornas låt. Söndag på dig!"

Jag höll på Sarah Dawn Finer, Malenas operalåt samt "Sahleneflickorna"...

Lilla rundan runt kvarteret i vårväder och Charlie pinnade på hela vägen. På vägen hem jäspade han. Lämnade honom i hallen och sovrummet med kommentaren att vi kommer snart, gick ett varv runt huset och när vi öppnade dörren vart han jättelycklig.

Så har Mats varit ute med Charlie i trädgården sågat upp restbrädor till brasved medan jag snyggade till inomhus och strök lite smått.

En runda vid havet, vi körde ner till hundbadet och Charlie fick prova hundburen bak i volvon. Precis lagom att ställa han mjuksäng i. Perfa, men det var ännu en ny erfarenhet att befinna sig själv någon meter från oss. Tur att det bara tog några minuter innan vi var framme.


... Vid havet blåste det snålt och trots solen var dent hiskeligt kallt. För första gången sedan sista decemberdagarna var vi på Luckys älsklingsställe och sorgen över älsklingen och glädjen över det lilla knytet överväldigade oss...



Jippi va´ kul!







Duktig vovve!





























Jeanettes kommentar härunder: "UNDERBART:-) Härliga foton på er nya familjemedlem med och utan syster och detta kan ju inte bli annat än bra, det syns ju långa vägar:-)! Underbart härligt! Än en gång önskar jag er all lycka med allt!Kram syrran"

Så nu har vi haft lite födelsekalas för Kalle som fyllde år i veckan. Anderssons har varit här och jag tror nog att vi lär ses före nästa helg...
Lax, kokt potatis och Hollandaisesås...blåbärspaj med glass på menyn.

Trött AB kanske orkar jag reprisen av "Så ska det låta" sedan troligen inget mer...
Per-Olof lär dyka upp någon gång i natt för han åkte ifrån sina nycklar till lägenheten i Helsingborg idag... vilken otur och långt att ligga och köra efter klockan 11 på kvällen. Men då kan han å andra sidan vara med och sjunga för farsan imorgon bitti!

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mig veterligen kan man inte ha fullt i mobilen... så det är nog er mobil/sändning som klickat... jag anar att det är så att ni har videoinspelning inställt på för hög upplösning och då blir filen för stor att hanteras i gsmnätet (har för mig jag läst nångång om max 300 kb)kolla din inställning och välj liten och testa igen är du snäll, vore SÅ roligt att få video jag med :-)

Min mobil så trevlig att den själv ger mig valet att förminska storlek om sända som mms. Kanske får du oxå sånt val när välja att skicka, kolla noga.

(ps, kolla ev felmeddelandes innebörd om du får sådant)

Jeanette... sa...

UNDERBART:-)
Härliga foton på er nya familjemedlem med och utan syster och detta kan ju inte bli annat än bra, det syns ju långa vägar:-)! Underbart härligt!

Än en gång önskar jag er all lycka med allt!
Kram syrran