Bloggintresserade

torsdag 4 mars 2010

AWARD

Tack Gudrun http://bjorkudden.blogspot.com/ Att få en så vacker uppmuntran i form av en färgstark och glad solsicka. Då blir jag glad, för att det jag skriver uppskattas känns varmt och skönt.

Understryks av att solen dessutom bryter fram på riktigt... idag när det är min ledigadag.


Instruktioner ;-)


The sunshine Blog Award is awarded to bloggers whose positivety and creativity inspire other in the blogworld. The rules for accepting the award are:


1. Put the logo on your blog or within your post,


2. Pass the award to 12 bloggers.


3. Link the nominees within your post.


4. Let them know they recieved this award by commenting their blog.


5. Share the love and link to the person from whom you recieved this award.


Men nu blev det svårt det finns så många bloggar som jag gärna njuter, känns dessutom roligast om de inte har fått denna award förut... this is my result ;-)









Ann hade du haft en blogg så hade jag absolut varit din följare! Vad blir det för soppa idag :-? Glad om jag kan följa dig ändå.

Så det var ett roligt men om sanningen ska fram ett rätt styvt jobb (för mig) på min ledig dag. Hoppas nu att jag har gjort rätt och, inte glömt någon det är det för mig som känns viktigast. Man vill ju gärna sköta sig...

... Mor duktig eller hur? dig hälsar jag välkommen som följare (tänk jag har fått en följare till...). Hoppas att jag inte ska göra dig besviken... men då är ju fördelen den att det finns så många fler man kan besöka där ute i cyberrymden. Har besökt dig som hastigast för att konstatera att hos dig kan man vända sig om man vill skratta ;-) Nu är jag trött och måste vila i intrycken och eftersom jag har en hund som också behöver gå ut passar det bra att vi rastar oss. Lite för huvet och lite för benen... kan det bli bättre?


Tar gärna Melissas ord och toner med på vandringen:





Det är vår
Och varmt
Och fullt med folk på stan
Och jag har köpt nya solglasögon och gömt mig i dom hela dan

Är du kvar?
Där du var
Jag har slutat gå förbi
Det är nog bäst för båda om jag försöker låta bli

Chorus]Vem, lämnade vem?
Vem, lämnade vem?
Jag är inte över dig än
Jag grät
Och vi kysstes
Fast jag borde ha bett dig å gå
Och jag ska aldrig mer säga sanningen till nån som saknar förmåga att förstå

Det är ljust snart, jag vet
Men än så känns det kallt
Och gissa vad du glömde, den hänger runt min hals
Jag önskar att jag var en sån som inte tänker alls

[Chorus]Vem, lämnade vem?
Vem, lämnade vem?
Jag är inte över dig än
Som en bekant
Som hängt sig kvar
För att allting har gått bra
Nu vill du vara vän med mig men det vill inte jag.

Det är vår
Och varmt
När du har hört vad jag har sagt
Då är det du som går i solglasögon och saknar nån du aldrig haft

[Chorus]Vem, lämnade vem?
Vem, lämnade vem?
Vem, lämnade vem?
Jag är inte över dig än…

En härlig långpromenad blev det visserligen ganska kallt men solen värmde och faktiskt var det många med oss som var ute och promenixade. Hörde en ljud från utrycknings fordon och de lät många... men tänkte att det är nog som det brukar falskt alarm i något av företagen i hamnen. 1 ½ timme senare då vi vart hemma igen och bullbaket i full gång inför helgens kalas så kom vår Kalle hem upprörd och berättade att det var storbrand i byn. Visst blir man till sig och sedan snurrar tankarna vad, hur, varför...

Nu är 2 satser bullar klara och samtidigt som de var i ugnen så har jag kollat på mitt favortiprogram Ghost Whisper och kan ni tänka er jag klarade göra två saker samtidigt. Det brukar aldrig gå annars. Förr kunde jag ha mycket på gång samtidigt liksom många andra framför allt kvinnor. Men, som sagt det mesta har både en fram och en baksida. Det händer inte så mycket men ok ibland blir det kvalitet... som nu många goa bullar.
Minsann nästan för bra för att vara sant välkommen Lena ja, jag har ju märkt att du har koll på vad jag skriver men nu har du blivit officiell följare.

8 kommentarer:

Ingmarie sa...

Härligt att få se en sådan gul sol!
Nu behöver vi alla värme o vår...men jag såg faktiskt att det var knopp i magnoliabusken i går,o det bådar ju gott!!!

Kramen till dig!

Gunilla sa...

Tusen Tack snälla du jag blir väldigt glad och tar emot awarden med glädje. Skiner lika mycket som din sol.

Vi har faktiskt strålande sol idag men det blåser ganska mycket och det är minus 6 grader men det känns som en riktigt fin vår dag.

ha det gott
kramen/Gunilla

Bestemor Drillo sa...

Kjære Ingela så glad du gjør meg!!
Tusen ! Tusen takk!!
Jeg bruker å gjøre så her med mine Awarder : Jeg legger de ut på høyre side på bloggen min og linker til den som har gitt meg den!! Og da vil jeg på denne måten gi den videre til alle mine bloggvenner!! Ha en strålende dag Ingela og takk for at du liker mine dyrehistorier!! Jeg elsker alle dyr utom slanger og Edderkopper!! Stor klem fra meg;))

Lotta-livets väv sa...

Kramelikram! Vilken underbar sol....och Tusen tack för att du valde mig! Solen skiner idag och det är lite, lite takdropp utmed söderväggen, annars bet frosten lite i kinderna på min morgonpromenad!
Lägger till dig på mig blogg...och blir förljare av din (men jag är det alltid anonymt.
Tack igen och må så gott i solskenet
/Lotta

Fånga dagen sa...

Måste bara kika in igen och tacka så mycket för den fina awarden. Jag blev glatt överraskad och måste erkänna att jag fick en till samtidigt så nu känner jag mig dubbelt lycklig, det du.
Hoppas du har lika fint väder som jag har här, det är så himla underbart att det ska bli enliten promenad till nu, bäst att passa på.
Bamsekram till dig
Lena

Monika sa...

Utmärkelsen lyste som en sol när vi kom hem efter några dagar i fjällen! Tack! Ha en bra dag!
Kram Monika

Annika Christensen sa...

Hej Ingela!
Ursäkta att jag inte hört av mig förrän nu.
Jag tar den till mig i mitt hjärta men jag har fått 4 likadana och jag kan inte välja ut vilka jag skall skicka dem till.
Men jag är jätteglad för att du valde mig.
Hoppas att du förstår ömig och att du tittar in till mig iallafall.
Ha en skön helg
Annika

Anonym sa...

Heeej
wow... du gav mig ju en award men jag har varit så snurrig att jag glömt bort det.
TACK snälla söta du :))!!!!
Stor kram!!
/Ingela