Bloggintresserade

tisdag 2 mars 2010

GRATTIS


Mats idag är det din dag.





"Med en enkel tulipan uppå bemärkelsedan "






Givet med en favorit till dig idag,
... så du kan träna inför uppspelningen på gitarrkursen ;-)







Come gather 'round people

Wherever you roam

And admit that the waters

Around you have grown

And accept it that soon

You'll be drenched to the bone.

If your time to youIs worth savin'

Then you better start swimmin'

Or you'll sink like a stone

For the times they are a-changin'.

Come writers and critics

Who prophesize with your pen

And keep your eyes wide

The chance won't come again

And don't speak too soon

For the wheel's still in spin

And there's no tellin' who

That it's namin'.

For the loser now

Will be later to win

For the times they are a-changin'.

Come senators, congressmen

Please heed the call

Don't stand in the doorway

Don't block up the hall

For he that gets hurt

Will be he who has stalled

There's a battle outside ragin'.

It'll soon shake your windows

And rattle your walls

For the times they are a-changin'.

Come mothers and fathers

Throughout the land

And don't criticize

What you can't understand

Your sons and your daughters

Are beyond your command

Your old road is Rapidly agin'.

Please get out of the new one

If you can't lend your hand

For the times they are a-changin'.

The line it is drawn

The curse it is cast

The slow one now

Will later be fast

As the present now

Will later be past

The order isRapidly fadin'.

And the first one now

Will later be last or the times they are a-changin'.

Bob Dylans officiella hemsida:

http://www.bobdylan.com/


Helt ljust ute denna tidiga morgon men klart att var tvugna att tända Birgitta Erikssons fint designade Ljusskål vid braskaminen. Visst är den tjusig!







... och därpå en helt underbar soluppgång då vi lämnade Åhus. Kan det bli bättre? Vid denna kusten är det ju just soluppgångarna som kan vara rent sagolika.

Efter en bra förmiddag på jobb har jag nu kommit hem till Charlie och vi har hunnit njuta vår middagsrunda i strålande solsken. Faktiskt känner jag mig sömnig och tänker ta en liten lur innan det är dags för Ghost Whisper på 4:an. Blev ju en tidig morgon med solosång på morgonkvisten. Faktiskt tyckte nog Mats lite synd om mig, för han klämde in i sista strofen ;-) Charlie har ingen träning ännu men vår Lucky brukade både sjunga och hurra så det stod härliga till. Lite kul med den här rasen (säkert fler) för de pratar verkligen och långa meningar :-)

Så kom nu posten såg jag så innan jag intar horisontalläge så måste jag ut och rensa lådan. Kanske inte så mycket till mig idag ;-)

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej hej!
Hoppas det blir en trevlig födelsedag och en festlig dag för er alla.
Kram

Anonym sa...

Grattis igen pappa...se nu till att fixa god middag till honom ikväll:) han vill verkligen ha det.

Ha en bra dag morsan! kram eva en dag närmre helgen

Petit Eyekiss sa...

Gratta din Mats från mig också!
Tulpanerna är siden liknande , så vackra!
Ha en skön dag! Här skiner solen och -7 grader, få se om jag vågar mig ut på isgatan.
Elisabeth

Ingmarie sa...

Födelsedagar är det något visst med....om inte annat så blir man påmind om att man i allafall har närmare till pensionen än studenten!!Ha!
Och till detta Bob Dylan,då är min dag hel lyckad!

Kramen!