Bloggintresserade

tisdag 9 mars 2010

En helt vanlig tisdag

Tjenixen här är jag! Nyss hemkommen ifrån en härlig vårtur med Charlieboy i fullt solsken. Aningen kallt men inte om man håller sig i solen :-) Det börjar titta upp lökar om än i mindre skala i en liten rabatt intill huset och det trots att det är skuggläge :-)


Månadbilden i handelskalendern är Tussilago även kallade Hästhovar lär vi nog få vänta på en tag på.



Spännande brevlåda idag; ett stort kuvert. Det visade sig vara en Bröllopstidning så den tänker jag ta med mig in i bingen om en stund. Tusen tack min lilla loppa!

Och igår damp det minsann ner ett vykort från Thailand. Tack Milla och Per-Olof. Kolla bara så skönt det ser ut;

Varför är andra så bra på att skicka glädje med snigelpost och inte jag? Nä minsann nu är det minsann dags att skärpa sig... eller snarare mig!


Med ungdomarnas kamera:


Dagens insats av "Många bäckar små" bland förrådsmaterial. I väntar på ett besök på tippen bjuder jag er på riktigt bra musik:








8 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Hej tjejen!
Härligt med promenad i solskenet, det är nog bra att ha hund för den måste ju ut i alla väder.
Jag har faktiskt varit ute jag med och det går inte att beskriva hur underbart det känns inombords när solen skiner och man får ny energi.
Tussilago vill jag snart se i dikeskanterna för det är ett säkert kort det.
Du har så rätt man får inte slås ner av negativa saker runt omkring men ibland är de lätt att hamna där ändå tyvärr.
Jag har ju målat lite men den här veckan som gått har det inte blivit så mycket nytt bara lite som måste målas om liksom.
Ska snart ta upp det igen kanske redan idag vem vet.
Ha en skön eftermiddag och kväll nu
Kraaaam Lena

Anonym sa...

Va mysigt med promenad, sov inte nu för nu börjar snart ghost :)

Ja hoppas att du tycker att den är fin, första riktiga tidningen jag varit med och sålt in :)

Ha en mysig dag!

Kram eva

Gudrun sa...

Hej!
Vilka härliga bilder, där skulle man vara tillsammans med sin älskade.
Hoppas det är bra med dig. Hur går det att jobba?
Jag är trött.
Kram till dig.

Gudrun sa...

Hej Pinglan!
Har du ingen mail adress där vi kan snacka, jag har lite svårt för att lämna ut mig själv.
Kram

Ingela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bestemor Drillo sa...

Vet du hva!! Du er god på at skicka
glede på din blogg ,det viser alle dine fundersamma og glade innlegg!!
ha en nydelig kveld ! Klem fra bestemor!!

Ingela sa...

Det blir några snabba ord ikväll. Jag har tagit del av era bloggar. Satt mitt avtryck i någon och återkommer till din bestemor imorgon. Måste bara samla ihop cellerna först som är på vift :-/
då finns det bara ett att göra VILA

Glad om jag kan skänka andra glädje liksom ni ger mig glädje på olika sätt. Jag blir så full i skratt då jag läser din blogg bestemor. Jag fängslas av orden, språket, formuleringarna, underfundigheterna, de vardagliga funderingarna.
God natt!

Anonym sa...

Mycket bra låt...pink är grym