Bloggintresserade

tisdag 30 mars 2010

VITAtisdagen

... svarta tisdagen, kontrasternas dag även kallad stinkekaketisdag :-)

Rätt ljust ute... ännu -2 grader, men på Godmorgon Sverige utlovar de hyfsad värme denna dag.


I grevens tid att lösa in gamla laddade resekort och jag fann ett igår då jag botaniserade i lådor. Tror att där är 60 kronor inladdade och det finns ju ingen anledning att låta dessa torka inne. Så det får bli ett besök på rese idag.







Med morgontidningen fanns igår ett reklamblad och jag blev mäkta kär i ett par skor som jag verkligen skulle kunna tänka mig att ha som dansskor. Jag har ju fel på balansnerv men ibland så vill man ha lite klack och då såg de här stabila ut. De jag har nu är säkert 10 år gamla och skulle kunna avskrivas som finskor och börja gör tjänst mer till vardags ;-) Kruxet är ju att det då får bli skoår för mig i år. Lågskor, tofflor och ... ?

**********

Här skiner solen redan på morgonen då vi är på väg in till stora staden. Ser verkligen ut att kunna bli en fin dag. Våran Kalle ska vara ledig idag så det passar säkert de båda herrarna.

**********

Herre Gud vilka problem de har med servern idag då! Ingen penna tillgänglig förrän långt ut på eftermiddagen, något fler bilder än under gårdagen. Men jag finns här, om än trött, ja faktiskt något rent makalöst!

Klippte till med skorna så nu handlas här minsann inga mer klädespersedlar!!! Men gud så sköna tror aldrig jag har haft något liknande! Tjejen i affären som packade upp dem (de hade inte kommit längre), sa att de var sagolika. Kändes onekligen rätt bra nu då jag inte hade dig Eva-Katrine med som smakråd.

**********

Ja det fanns ingen susning av tvekan! VÅREN ÄR HÄR! Nu kommer vi från en härlig promenad i vårsol! Hör ju att ni haft samma slag av väder annanstans och det gläder mig.

Innan dess (promenixen alltså) dekorerade vi (Charlie och jag) framför groventrén med tète a tète och en läcker primula direkt från torghandeln ;-) . Vår hund hjälper oss med allt praktist oavsett vad det är, som när man hade småbarn. Jag planterar och han inväntar överblivna plastkrukor han kan latja med :-)


Huvale en kylig kvällspromenix innan fotbollen börjar Mats lag Manchester United :-)

7 kommentarer:

Gudrun sa...

God morgon!
Än så länge lyser solen här, en kall morgon.
Nu har kanada gässen kommit.
Önskar dig en bra dag.

Fånga dagen sa...

Godmorgon kära du.

Ja här lyser solen som bara den och det var på tiden det.
De där skorna gillade jag, påminner om ett par jag har. För mig är skor lyx, jag älskar höga klackar men går sällan i det nu för tiden. Min garderob är inte tom kan man säga ja på skor alltså.
Idag ska jag klippa mig och det är det bästa jag gör. Sen kommer det vänner i eftermiddag så det ser ut att bli en toppendag idag också precis som du såg till att det blev igår.
Hoppas du får en fin dag nu
Kramar på dig
Lena

Ingela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Möllebacken sa...

Vad kul att du gjorde slag i saken-. man ska unna sig lite då och då. Och ett par dansanta vårskor är ju inte fy skam.
ha en skön Påsk och så får vi hoppas på lite värme.
// Pella

Petit Eyekiss sa...

god kväll Ingela! Känner en till som är trött. Jag och sambon (lyckades få med honom) har tillbringat hela dagen inne i Sthlm. Först promenad på söder och lite ärenden. Lunch på kina krog. Weibulls på Sveavägen för att söka frö till Dvärg krasse. Det hade dom, och jag säger bara... Tur att "guben" var med annars hade jag väl köpt mer än jag kan ta hand om.Ett besök på Siden Carlsson och jättevackert tyg till klänning. Måste var snygg till bröllopsfesten i Maj!
Sen hela eftermiddagen på Nationalmuseum där vi studerat de stora mästarna Rubens och van Dyke,och deras IDEALBILD av kvinnan. (Där ligger jag bra till!)Natten kommer att bli lång. Mina ben klarar inte så mycket gående på hårda gator, och så är det fullmåne imorgon!
Skorna är dö snygga. Sådan skulle jag också vilja ha. Perfekt till dansskor.Undrar var man kan få tag i dom. Vet du det?
Kram
Elisabeth

Ingela sa...

Mina skor är inköpta på Wallenbergs i Kristianstad
telefonnumret dit är: 044-211350
Om du vill kan du ju höra om där finns andra återförsäljare i ditt område eller om de kan ordna det på annat sätt. På mig passade den storlek jag brukar ha i andra skor. Märket är av Park West. Priset 695 kronor (det finns resår i remmarna så dessa är elastiska)
Wallenbergs skokedja finns i Sölvesborg, Karlshamn och Karlskrona. Men märket borde ju föras även i andra butiker.

Ingmarie sa...

Ällllskar oväntade besök,men kör med Zoega istället för Gevalia!

Välkommen!

maila så får du mobilnr.kan ju vara ute en sväng....
ingmarijacobsen@live.se