Bloggintresserade

lördag 6 mars 2010

Tulpaner som sammet...

... följt av Thaisiden och i min älsklingsfärg present från Thailand och sonen :-)

Ja, det ser ju nästan rosa ut men är mer åt det aprikosa hållet... en härlig lyster och det skiftar beroende av hur tyget faller (4 meter till ett fantastiskt pris 75 kronor).






Kan ju inte låta bli att lägga in detta foto som jag är mycket stolt över. Det har fastnat på min näthinna och jag vet att det verkligen inte är första gången jag har publicerat det.




Hittade ett par mönster på rätt söta festklänningar, kanske...:







4 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Härligt, härligt.Aprikos är en så mjuk färg. När jag bodde i villa hade jag aprikos och vitt i köket.
Gissa om jag trivdes!
(Inte behöver du alla 4 m själv?;-)

Elisabeth

Ingela sa...

Kan jag gott förstå att du gjorde. Mjuk, varm och fräsch till vitt!!!

Hur många meter jag behöver vet jag inte än för jag vet inte vad jag ska göra av det. Det var färdiganpassade bitar på 4 meter och det är ju inte klokt att de bara kostade 75 kronor... Mängden är ju bra för då blir man inte begränsad då man ska jobba med det.

Ingela

Bea sa...

Hej! Tack för titten hos mig! Kul med ny små "avtryck" :)
Vilket fantastiskt tyg och väldigt mjuk färg och en liten fröjd bara den, att få titta på bilderna av tyget, hoppas du finner ett trevligt mönster som passar just dig!
Må gott1 /Bea

Bestemor Drillo sa...

For et vakkert tyg som står seg til den vakre rosen!!
Ha en strålende helg!! Klem fra meg;))