Bloggintresserade

måndag 22 mars 2010

En mellandag för tvillingsjälar

Hej mina vänner :-)

Idag blev det minsann ett sent inlägg. Jag har avverkat veckans första frukost bestående av havregrynsgröt och kaffe. Ja, det är det nya fr.o.m idag i det här huset gröt på morgonen och försök till lite mer hälsosamt liv. Min farmor brukade säga att havregröt var en god start på morgonen det la sig som bomull i botten av magen och sedan kunde den tåla det mesta. Längre promenader, flera steg i snabbare takt godis har vi förpassat till helgen :-) Få se hur vi klarar det. Intentionerna är iallafall goda. Vill vi ha något extra så får vi snällt knata en runda extra ;-)

Hör ju att du också Eva-Katrine har dragits med. Motion och kondition är alltid bra men då krävs en allsidig och stadig kost... glöm inte det.













Ett kort med mobilen för att ni också skulle få se det jag såg himlen rent röd vid soluppgång


Direkt efter jobb läste jag era kommentarer, men så gav Charlie och jag oss ut på vandring, samma långa runda som igår. Genom campingen och förbi stugbygget och oj vad det byggs! En stunds vila till Ghost Whisper... tänker på dina ljusa tunnlar i målningarna Lena och associerar till dem.









Framför mig på anslagtavlan hänger detta vykortet från dig Gunilla. Det gav du till mig då jag fick mitt andra liv och så glad jag blev! Visst är det en vacker väg vi har att vandra. Gäller bara att hålla alla sinnen öppna.






Visst var det gulliga påskägg som fanns att köpa på Åhlens!

Reprisen av grönsakssoppan har vi ätit idag jag hemma och Mats i sin matalåda. Han har ju först betongkurs efter jobb och direkt efter gitarrkurs, så honom lär vi inte se röken av förrän senare ikväll. ... och inte har då soppan förlorat på att dra till sig ännu mer.

Javisst är det märkligt som det kan bli med tillfälligheter och så... Tvillingsjälar, det är en intressant tanke. Det händer inte särskilt ofta... men ibland... och med vissa människor! Där finns något speciellt, ofta outtalat något värdefullt, något som får näring genom telepati att man tänker och månar om varandra och att det är ömsesidigt. Jag vet inte hur ni ser på detta, hade ju varit roligt om ni ger er syn på fenomenet.

Testa dig har du hittat din själsfrände?
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article15525.ab

Våga öppna ditt hjärta finn din själsfrände
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article15523.ab

"En själsfrände... en person som är speciellt utvald för att passa just dig. Den som träffat sin själsfrände vet att något fantastiskt inträffat... kan verkligen överraska och ruska om ens liv. Men förhoppningsvis är man tillräckligt mogen och öppen för att anta utmaningen när den dyker upp. För det är det mest underbara en människa kan få uppleva... "

Angående placeringar av gadgetar tar jag tacksamt emot dina tips och råd Lena. Jag sätter tillfälligt min hotmail adress som en gadget där du och mina vänner kan nå mig :-)






Gudrun du menar väl inte att du redan har sett en fjäril! Vilket häftigt vårtecken! Många goda intentioner har du för trädgården och skötseln... det känns ju liksom roligare nu då det spritter och drar är det inte sjutton också att en sax och annat ska hålla en tillbaka. Sånt som utgör blackar om foten... jag känner igen det. Men nu ska jag ändå ut en stund och se om där inte är något jag kan fixa med innan det är dags för fler Charlieturer. Ikväll ska då jag se Arn och sedan Saltön så klart!





Månskäran hänger på himlavalvet. På väg emot fullmåne men en god bit kvar. Upplyst träd hos granne som tyvärr inte blev så upplyst på just den här bilden.

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Tvillingsjälar: för mig är det lite av det här med att vara själsfränder, man är på något vis på samma våglängd.

Fånga dagen sa...

Hej min vän!
Det finns väl inga sena inlägg heller, sena är ju bättre än inga.
Ja det där med förändrade matvanor har jag försökt för jag har ju problem med min mage ibland men vet faktiskt inte vad jag får ont av och inte.
Det är väl bra att inte äta godis och sånt men man får allt unna sig lite då och då. Lagom är ju bäst.
Du jag tog en riktig kort promenad förut nästan så jag skäms men så är det när inspirationen flödar och jag måste måla istället.
Ha en skön kväll
Kram Lena

Ingela sa...

Det där dova hummandet tror jag att du ska prova Lena tillsammans med tanken och fokus på det onda stället... Jättesvårt för du är kanske allergisk eller känslig för något inte lätt att luska ut.

Bestemor Drillo sa...

Hei på deg Ingela!!
Har ikke hatt ork til noen innlegg de siste dagene, men kommer snart igjen!! Er bare så himla trøtt og sliten!! Takk for din omsorg og kommentar!! Stor klem fra bestemor som nå vil gå til sengs;))