Bloggintresserade

onsdag 24 mars 2010

Fjärilsögon

Idag spritter det då riktigt till i gumman. Solen skiner, fåglarna kvittrar, visserligen lång dag, men det ska gå. Onsdagen är ju mötesdag men idag blir det bara ett. Pratade med en kollega på morgonen hon kände detsamma. Då måste det ju vara något på gång.







Ute en vända på lunchen ämnade mig med en kollaga till Kammarkafeét och nu vet jag man måste nog ha fjärilsögon för utanför trapphuset lekte ett par fjärilar tafatt och jag såg dom!!!

Hemma igen vid en kvart över 15. Charlieturen strax efter i skönt vårväder. En del aktivitet i stugorna. Vedklyvning vid ett par hus och grannen ute i kortärmat och körde med mossrivare; det är ju snart Påsk upplyste han. Den mannen är nybliven penisionär det är det bästa som har hänt honom säger han. Han ser ut som hälsan själv redan brunbränd. Då han jobbade cyklade han till och från jobbet året om i ur och skur (2X2 mil!)





Nu har jag plockat in två torra maskiner tvätt från torkvindan och bytt ut dem mot en ny :-) Vikit en del, rullat strumpor och fyllt strykkorgen
:-( Det får väl vara det sista som något grusar dagen. Men "den som spar han har".

Ja det är solokvist ikväll igen Mats är då bara ute och ränner ;-) Ikväll har de röjarkväll på hans jobb, men vi ska nog klara av det jag och Charlie. Orolig är han nu tiden då Mats brukar segla in... vi har undrat om det beror på saker jag gör och som han känner. Men nej isåfall skulle han ju legat lugn idag...

Invit från Maria och Nisse imorgon då ska vi hem till dem en runda på kvällen festa på våfflor såklart och planera kommande Tysklandsresa.

Ja du Elisabeth, då tar vi den med:






... och ovanpå allt en kopp kaffe ;-) Jaja, jag tänker smörja kråset oxå med Frödinges utsökta bröllopstårta. Alltså Charlierundan får bli längre ;-)

En liten rapport från äldste sonen som strax drar till Sälen med sina jobbarkompisar. Är ju inte själv mycket för snö (särskilt denna vinter ;-) absolut inte för att upp i backar (jag är ju en fegis, inte heller snöscoter men vad spännande det lät med hundspann som teambuilding!!!

Idag finns det ingen ände på energin ett par väldoftande köttfärslimpor kryddade med örter nu i ugnen. Sedan färdiga för frysen :-) Imorgon blir det stekt falukorv med pepparrotssås. Våfflor blir vi ju bjudna på hos våra vänner så då slapp man det :-)




5 kommentarer:

Gudrun sa...

Tjenixen!
Så glad jag blir, hoppas din dag blir underbar.
Kram

Fånga dagen sa...

Det är så härligt när det spritter till i kroppen så där. Bara att njuta av det.
Jag ska skriva till dig på hotmailadressen, återkommer ikväll med detta.
Kram nu
Lena

Petit Eyekiss sa...

Underbart Ingela Jag får "ståpäls"
Lasse är alltid Lasse, vilken rytm och känsla. jag älskar också hans "Till Stockholms skärgård" Den beskriver så fint nejden där jag bor.
Ingen promenad i solen idag. Sista mogen dansen för säsongen här i Nynäs, så jag får gå dit och spritta med benen.
Ha en fortsatt bra dag!
Elisabeth

Bestemor Drillo sa...

Herlig Ingela!
Ha en vidunderlig kveld !!
Klem fra Bestemor!!

Petit Eyekiss sa...

Underbar början på dagen
och avslutet ännu bättre. Stockholms skärgård är hemma för mig. Innan jag flyttade till Nynäshamn bodde jag långt ut på Värmdö med gångavstånd för att blicka ut över Nämdöfjärden. Nu får jag blicka ut över Mysingen istället.
Tack Ingela jag hade roligt på dansen med mycket spritt i benen.
Elisabeth