Bloggintresserade

söndag 11 april 2010

Söndag som artade sig till en SUNday

Ja, god eftermiddag får man då säga. Välkomna in i mitt vårrum, redan vid entrén möter er dessa vackra spräckliga krokusar. Passande ligger stenar insprängda, det är svart granit och de kommer från "Svarta berget" ett numera nerlagt stenbrott inte alltför långt härifrån.

Ingen pålitlig sol här idag, endast lite glimtar då och då. Men, vi kan idag glädjas åt solen i takstolen på däck. Förmiddagskaffet intog vi utomhus, visserligen en aning kylslaget men ändå. I brist på annat värmande får vi njuta dessa solgula krokusar :



Brädstumparna kommer successivt på plats och det känns bra i detta tidevarv då man bör ta vara på snart sagt allt. Ja, ska sanningen fram så är det min melodi och har alltid varit det för den delen. Känns så bra då man fått ihop något som egentligen kunde gått som spill.

Att dessutom ha sin personlig snickare på hemmaplan inte alls dumt. Idag var han minsann elektriker också till sin farbror och faster som blivit strömlösa under natten.

Ja, han har utbildning i botten till elektriker och det är inte dumt.


Vill bestämt ha en till krokusbild så här kommer den.
Börjar känna lite oro i kroppen. Det drar ihop sig till arbetsdag i morgon.
Har strukit en lite stund och förberett kläderna tills imorgon. Så nu tror jag att jag är redo.
Med datorns hjälp reser jag runt i Sverige och gör en och annan svstickare. SWEET DREAMES.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härlig bilder.. här kryper snön sakta bort och snart..? hoppas jag få se mina tulpaner titta upp :))
VÅR!!! <3
Ha en skön söndag!

Bestemor Drillo sa...

Hvilken vårbilder du viser i dag!
Herlig!! Jeg har nettopp kommet hjem fra torpet,men reiser tilbake i slutten på uka!! Klem til deg fra bestemor!!

Petit Eyekiss sa...

visst är det härligt att ha en karl som inte har tummen mitt i handen. Det ser så fint ut där han håller på och snickrar. Jag är också lite så där att man ska ta till vara det man kan. Jag går på loppis i bland och köper STORA kläder som jag inte kan ha, men som ar gjorda av bra material. Sista krokus bilderna är helt i min smak Ingela . Så vackra!
Kram
Elisabeth

Birgitta sa...

Vilka härliga krokusar du visar så vackra. Och solen har gynnat dej också idag. Tror nog på våren nu.
Vad glad jag blir att du tycker att min trasmatta är fin. Det värmer.
Önskar dej en skön vecka.
Kramis Birgitta

Reading Tea Leaves sa...

Hello Ingelapingela,

Thank you for visiting my blog and for your comment. Your crocuses are very pretty. I hope you enjoyed a lovely spring day like us!

Best wishes.

Jeanne