Bloggintresserade

söndag 18 april 2010

SUNday

Godmorgon! Vaknade till en morgon med strålande sol och en intensivt blå himmel.

Solstrålarna formligen kastade sig in igenom lilla groventréns fönster som vätter emot öster och det kan jag njuta från min säng... vilket aldrig blir så länge förrän jag tassar ner på golvet och stiger upp. Älskar den här tystnaden.

Har nog glömt att berätta att vår äldste son Per-Olof dök upp i fredags och stannar idag också. Äntligen har det hänt lite på datorn för min del, jag har kompletterat med ett par bilder under torsdagen, bemött en del kommentarer och nu ska jag snart besöka er mina vänner. Men först söndagsfrukost med allt vad det innebär :-)












Elefanten i drivhuset avtvättad och fin efter vintern har som ni ser fått en kruka med spräcklig murgröna.










Det var igår och då passade jag på att knäppa fågeln i tenn och färgat glas även årets absoluta första fjäril (rätt typiskt 70-tal).



Tänkte nog Brittmarie att du skulle gilla dem ;-) visst är de söta, och som du säger Lena så så lyser de så vackert i solen.

Långpromenad om Anderssons, hamnen förbi numera ödetomter sedan hamnen trafikerades mera och man ej fick bo i närområdet.



Myrmyller där jag endast lyckades få med en endaste en, hur det nu gick till! :-)

... havet och stranden i ett sagolikt vårväder.



Visserligen aningen blåsigt men ett perfekt torkväder för tvätten ;-)

Förbi nya restaurangen vid Fädriftens slut och campingstugor på gång:





Där vi gick tysta endast för en och en annan kommentar för det vi noterade runt oss... kunde tankarna vandra fritt. Vilket resulterade i ett samtal om det överhuvudtaget finns något som är verkligt fritt...? Allt är ju till syvende och sist beroende och styrt av något eller någon. Inte ens naturfenomen små eller stora är ju fria... ta ex. vinden, havet, skog etc...


Utearbete Mats lägger plattor bak garaget och jag har rullat grus. Nu äntligen har vi hittat en plats där vi ska förvara den i pallkragar nu sist har jag slipat på bordsunderredet... tills jag gav upp, solen har gått i moln himlen har blivit svart och det är faktiskt inte lika skönt ute längre. Tror jag ska ta ett litet ryck till i uterummet istället.
Idag blir det grillspett direkt ftån kolgrillen, serverat med klyftpotatis, aiolisås samt grekisk sallad med feta i Paradiset. MUMS!


6 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Godmorgon kära vän!
På benen igen om än lite darrigt.
Vilken snygg elefant du hade där, och fågeln och fjärilen måste ge ett enormt ljus när solen skiner på dem.
Visst är det härligt att vakna av solen i rummet och veta att man kan öppna dörren och sen kanske låta den stå öppen, det är våren det.
I morgon är det arbetsdag igen och jag ska lova att jag inte ser fram emot det efter fredagen.
Har inga fler bokade städdagar men känner på mig att så kommer att bli.
Idag ska jag flytta upp mina målarsaker till lillstugan, alltid en början för att ta tag i måleriet igen.
Ha en fin dag nu vännen så hörs vi.
Kram Lena
Förresten så tog jag ett bad igår kväll med Ronettes i bakgrunden vi fann dem på spotify.

Randiga Tråden sa...

Vi har också sol häruppe i Stockholmstrakten men inte havet. Så söt den är fågeln och fjärilen.

Petit Eyekiss sa...

God middag Ingela!
Vilken härlig vårdag!Själv är jag inne idag, promenerade lite för mycket i går, så benen värker idag.Själen vill gå ut , men inte kroppen.
Jag sitter inne och syr på min klänning i stället. I bak grunden har jag "min" musik nu när sambon tog sig en promenad.
Vi väntar två herrar på eftermiddagskaffe, så jag får väl gå och putsa fjädrarna lite till dess.
Hinner inte sitta vid datorn så mycket, men jag är snart på banan igen!
Ha en riktigt skön söndag!
Kram
Bettan

Ingela sa...

Instämmer med Lig Lena det är livskvalitet på högsta nivå :-)

Ska tänka på dig imorgon samma här det är arbetsdag... inte direkt efterlängtat men det går! Det ska gå och ibland har det sina ljusglimtar! Vad spännande med flytten av dina målarsaker. Det innebär förmodligen en nytändning tror du inte?

Tänker på dig Bettan och vet du det ska bli så häftigt att ses. Bara nu allt går i lås :-)

Tänk att man ska träffa en sminkös... du kommer säkert att tycka att jag är färglös för jag har aldrig sminkat mig. Kan inte på sin höjd har jag lite färg på läpparna ;-) Men då gnider jag garanterat ut det :-)

Ser framemot att se dig på banan igen...

Ulla sa...

Tack för titten! Det syns att vi lever i olika delar av vårt avlånga land. Hoppas du får en bra vecka, sminket lät spännade undrar om det kommer på bild.........

Anonym sa...

Då har du ju tränat idag om du har rullat grus, bra jobbat =) Hem arbete är väl den bästa träningen.

Drivhuset ser ut att arta sig bra med besmyckingen, och så en liten stol där inne så man kan sitta i värmen och njuta. Kanske lite tomatplantor också =)

Här händer det nere vi campingen, hinner dem klart till sommaren tror du?

Hoppas att grillspetten var goda och att vi får se ett foto på dem och frestas =)

Puss och kram