Bloggintresserade

fredag 30 april 2010

VALBORGSMÄSSOAFTON

Jag känner att jag har varit dålig på att ge respons på kommentarer ett par dagar och väljer därför att göra det här i dagens inlägg. Men mina kommentarer sitter nu på era under inlägget "LEENDE".
Idag kan jag tala om att regnet vräker ner då jag står här och väntar på bussen utanför Milnergymnasiet i Kristianstad. Näsan är vänd emot Åhus... känns befriande att det nu är fredag. Kan undras hur kvällens Valborgsfirande blir... risk för blött? Skönt att själv inte ha ungdomar som man behöver oroa sig för längre.





Men visst ser man hur grön björken är, mer än på den jag fångade i Åhus igår, men så har det också kommit lite längre än i Åhus.





Fick idag gå en rätt bra runda hem då jag hamnat på fel buss, satt och läste och upptäckte det först vid kyrkan... ni som känner byn vet att det är en god bit hemifrån. Känns lite pyton att promenera då man vet att hemma väntar en som gott kunde slagit följe dessutom väntar ju en tur till vid hemkomst. Uppehållsväder i Åhus, men solen tittade fram först då jag nått grannens.




Den väldiga ödetomten som ligger som en oas mitt i vårt kvarter ligger fortfarande öde. Byggen är planerade men vad jag vet inga tomter sålda ännu, så jag kan ju hoppas på att de inte blir det heller...



Då får man väl kalla det växlande molnighet Bestemor, som du precis har lärt dig från radio Örebro ;-) Faktiskt är det lärorikt med blogg på många plan. Det väcker intresset för lite allt möjligt. Inte minst språk. Lena, så fantastiskt besked och precis till helgen! Hör vad du säger angående hormoner i omlopp. Tror nog att många känner igen vad du pratar om från några till stora besvär och för en del verkar denna period passera nästan utan att det märks. Som med så mycket annat finns här ingen rättvisa.


















Idag låg det ett häftigt vykort i brevlådan.







Detta inbjudande och frestande recept på smulpaj. Vilken överraskning Anna-Karin. Vi tänker på dig också. Kanske ses vi krings himmelfärdsdan´?







Angående receptet står det så här: Tunna bitar av skalade äpplen läggs i en smord ugnseldfast formBlanda rumsvarmt smör med mjöl, havregryn och socker till en grynig blandning vänd sedan i linfrön och solrosfrön (så är du nyttig). Fördela blandningen över äpplena och grädda i 22-225 gr. tills äpplena är mjuka. Servera med vaniljsås, glass eller grädde.

**********

Vi beslöt oss för att skippa brasa idag. Vi har istället grillat och gått en rätt lång runda med Charlie bla. nerom playan där kunde han rasa och några ungdomar kunde låna Mats tändare för att få fyr på grillen, vilken tur tyckte de att han är rökare (inte jag). Vilka trevliga ungdomar det finns (mer än ens egna). Då vi gick önskade jag smaklig spis och de oss en mysig valborg. Vi såg så ska det låta och första delen av trädgårdsdags sedan däckade vi ;-D

4 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Hei min venn!
Fra torpet ønskes en trevlig Valborg!!! Det er altså så fint og kunne bruke litt av det svenske språket som er så melodiøst og dere har så mange fine helsninger til hverandre!! Klem fra Torpet på Valborgmesseafton i fint vær og god temperatur;))

Anonym sa...

Glad midsommar tänkte jag säga =)

Haha nej men trevlig valborg. Erik gick precis på fest medans jag bestämde mig för att stanna hemma. Orkar inte med något festande idag...=) Åt precis en god pizza och tänkte se om det är något bra på tv.

Ha det nice! Kram eva

Fånga dagen sa...

Hej där allra käraste vän!
Låter inte som något kanonväder precis, och sen att ta fel buss undrar vad du tänkte på då som var viktigare än att kolla bussen :))
Här började det regna i kvällningen och det var ju typiskt för då hade jag hängt ut en tvätt precis.
Jag har annars haft en mysig dag i lokalen med mina tavlor, det är så fint där och i morgon öppnar de så man får hoppas på mycket folk. Ska bli spännande att se vad norrmännen tycker om arrangemanget.
Nu ska jag försöka göra ett litet inlägg innan min dator lägger av för idag är den riktigt seg minsann.
Kram på dig så hörs vi
Lena

Tigris Predikantan sa...

Visst duggade det när vi gick till brasan men vad gör det när man har trevligt sällskap (sambon) ! *ler*