Bloggintresserade

fredag 2 april 2010

LÅNGFREDAG

... Dotra hemma, erfarenhetsutbytet har börjat och frukosten är på plats. Nu väntar morgontur med Charlie. En rejäl runda blev det nerom campingen, utmed stranden Charlie tog ett dopp i havet. Visserligen sol idag men där gick gränsen för oss andra. Eva-Katrine och jag gick dagen till ära med stavar.



**********





SnickarMats har varit ute en stund i förrådet och börjat med taket. Jag har sorterat bort lite mer från det som finns kvar i uterummet samt strukit lite mera.


Så klart har jag trädgårdstidningen i min hand "trädgårdsmakare Hillevissan" ;-)


**********



Men, växtguiden hade Eva-Katrine med sig hem till mor från affären. Hon hade också investerat i lite fröer som som ska ner i jorden så fort det blir läge.

3 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Hej på dig och Glad Påsk!
Jo det är årets blommor i min trädgård. Det kommer nya varje dag, ibland nästan varje timme när solen skiner.
Kerstin

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Men vaaaa?
Jag har varit inne här tidigare och då har jag bara kunnat se din header - dvs inga inlägg, inget inkråm liksom... Jag har velat svara på tidigare kommentarer, men inte kunnat...
Så bra att det nu går:-)

Kul att du också kollat in blaskan! Tack för glada tillrop, ha en go kväll! H.

Fånga dagen sa...

Hej tjejen. Vill bara önska dig en mysig påsk vilket det redan verkar som du har.
Visst är det skönt att gå med stavar, man riktigt känner hur hela kroppen kommer igång.
Förresten skulle inte du ha tagit dig ett dopp också när ni ändå var vid havet :)

Stor kram till dig
Lena