Bloggintresserade

söndag 25 april 2010

ÅHUS BILDRAPPORT










SUNday och full rulle i täppan!





Småbåtshamnen börjar leva upp "småbåtarna" börjar komma på plats och en del söndagsflanörer på kajen :-) Visst ser den här uteplatsen glassig ut?






Här lägger vi ankare en stund







Så klart en runda nerom surfinghörnan så Charlie får sin morgonmotion. Stranden rensad och en bamsehög med illaluktande tång möter oss.






Jippi!!!






Och nu är alla här nöjda och glada!




Nedräkningen kan börja




3





2





1








Kaffe och sen jobb!





Bordsunderedet har fått sin andra strykning. Klarade hårsvansen idag som jag för säkerhets skull fäste i en knut. Farmors mors gamla pelargoniehållare har fått en slipning och strykning... Ja jag vet charm med rost, men jag är dels rädd om hållarna och dels om ljusa väggar.




Så här skriver faster G om minnen av mormor Karin och om hennes pelargonior:



Ja, det kunde bli många förtroliga samtal och självklart berättade hon mycket från sitt eget liv, sin släkt, och om henne kan man utan tvekan säga att hon var en god människa. En betydelsefull person för vår familj.
Aldrig ska man glömma Rammen NR 5 i Nävlinge. Helt utan bekvämligheter, men så trivsamt. Nu är allt borta för längesen och där finns en sommarstuga. Någon utanför närmsta kretsen säger sig lätt minnas den lilla verandan med stärkgardiner och mängder av pelargonior. Trivsel skapas av människan och inte av moderniteter och prylar.





Kragpallar vid entrén på väg att få nya kläder :-)



...och så här ser det ut på andra sidan glest mellan vita scillor men till nästa år tänker jag mig blå också ville få tag i vintergäck men dessa var slutsålda i höstas.

Från Ann i Småland



Så härligt det ser ut!



7 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Hei du !
Jeg lurer på en ting! Er Charlie en Border Collie?? Han ser så lykkelig ut!! Våren har virkelig kommet til deg ser jeg! Det er herlig når varmen kommer, men i dag er det fy t.rakkeren så kaldt her! De lovet sol, men den har ikke vist seg fram ennå!! Vimå nok bare ta det været vi får!!!!!
God søndag og klem fra bestemor!!

Ingela sa...

Charlie är blandras precis som Lucky vår förra hund är han en blandning av Border Collie och Golden retriever. En härlig blandning som behöver rejäl rastning och stimulans. Hoppas att värmen når er också snart.

Kram Ingela

Fånga dagen sa...

Hej tjejen!
Vilka härliga bilder du visar oss.
Tänk att sitta på kajkanten med en glass i högsta hugg, mmmmmm.
Tånglukten ska finnas så är det bara, annars vore det inte något hav heller.
Vad bra att ha Charlie va så att inte motionen blir bortglömd.
Jag hoppas du får en skön vecka nu.
Kramar Lena

Anonym sa...

Vilken mysig tur ni var ute på. Ser verkligen ut som om fint väder har nått skåne nu för gått.

Skönt att de iallafall tagit bort tången haha och lagt den i en hög.

CHarlie är det vackraste på denna jord. Åh va han njuter när han springer fram. Han och jag sak springa som tokar på stranden om någon vecka.

kram eva

Gudrun sa...

Tjenixen vännen!

Så fint det är i Åhus, har aldrig varit där förutom nu då. :)
Tack för besöket hos mig.
Hoppas du har det bra.
Kramis

Petit Eyekiss sa...

Härligt söndagskollage du bjuder på. Här har det varit vår också.
vi var en vända ut till Värmdö, för min före detta man skulle byta till en mindre lägenhet, och eftersom jag hade lite saker i hans förråd( sen vi flyttade från huset) var jag tvungen att hämta dom.
Dotter med man var också där, och sedan gick vi allesammans på kinakrog och efter det fika med tårta hos sonen som också bor i Gustavsberg.
Full rulle hela dagen! Puh!
Kram
Bettan

Möllebacken sa...

Vill du ha vintergäck så kan du få av mig. De sprider sig så vi har gott om dem.
Kram
Pella