Bloggintresserade

torsdag 1 april 2010

SKÄRTORSDAG idag får vi passa oss



... för att inte bli knipna vid näsan kanske av en liten käring. Min dag började tidigt. Kan hända var det månen som spökade men antagligen var det så att jag slumrade utmattad alltför tidigt igår. Igår är det mycket riktigt en skär torsdag när vi önskar Glad gul påsk Ann kul tanke, första gången jag tänkte den. Många kärringar som ska ut på kvasten idag (välkommen

Eva-Katrine, se upp på slutet så du inte faller ner eftersom ankomsten räknas in på nästa dygn... eller att kosan styrs till Blåkulla)

Hörre ni tjejer idag borde vi kanske egentligen alla bege oss av för att träffas i Blåkulla? Hade ju varit rätt häftigt!


Vaknade till i natt och hade den här låten i skallen ;-) tänkte bästa att stiga upp och leta upp den på Youtube och fann då Lundell sjunger om "grannen" eller får han vara täckmantel ;-)




I ett hus här strax breve
bor en man som just fylt trettitre
Han har fru och barn
och han påtar i sin trädgård
Han kör omkring i en Chevrolet
Jag vet inte vad han jobbar med
Men han säger att han börja från noll
en gång på en brädgård

Han säger: Jag har stökat mej fram
långs den hårda vägen
och kanske inte varit schysst alla lägen
Jag har härjat som en hunner i Attilas hær
Du kanske tror at jag har sålt min själ
men den har jag kvar, jag svär!

Det finns dagar jag tvilar på
allt som jag gjort, allt det jag ville nå
Man tror man kan räkna ut
hur allt ska bli

Men man får allt ha en jävla tur
och ett spel som är stämt i dur
och inte minst, min vän,
en hygglig fantasi

Det har nog hänt att jag känt
för att lämna landet
men det är inte så lätt att slita bandet
det bor en viking i mitt blod
Jag er både tungsint och rastlös
och lika svart som åkerns jord

" men när jag kysser havet
är jag fri från alla hämningar
När jag kysser havet
forsvinner alla främlingar
då är vi alla och envar
allt vi har
och vi lever här och nu i denna stund

När jag kysser havet
er jag tätt intill det verkliga
i att jag finns till
och vad jag vill
är att leva livet ut

När jag var sexton så rymde jag
hemifrån en kulen vinterdag
bort från hem och skola ut till friheten
Snart så kommer väl min egen son
att längta ut och sticka häer ifrån
kanske blir vi fiender
om vad som är vad i friheten
Men även om det va
både svårt och tungt
ska jag göra vad jag kan
för att hålla sinnet ungt

Jag är äldre nu
men jag är fortfarande ett barn

Allt är ännu ett mysterium
men det är spännande om faen.....


**********
Klockan har hunnit avancera till... strax elva och vi har hunnit en vända för att hämta brädor till innertaket i vårt garage. Nu är det torrt! Skönt! Yttertaket bytt av fackfolk och byggtorken har snurrat, nu kan innertaket på plats bara snickaren kommer igång ;-)

... Ja en ny dammsugare har vi varit i stora staden och investerat i idag. Det var nödvändigt... och vilket sug! En Siemens blev det, och vi lovade oss att aldrig mer köpa en Elektrolux. Som tillbehör fick vi köpa ett extra munstycke för djurhår för endast 150 kronor. Sagolikt i denna fällarperiod :-)

... Så nu är det dammtorkat, dukar är rista men ska bytas ut imorgon, alla golven klara, torkade samt sängkläder har varit ute på luftning samt 11 t-shirtar strukna. Nu är jag helt slut precis som du Lena, men du har städat till andra. Rundan för att brsöka era bloggar får jag spara tills imorgon men "Den som spar han har".
Minsann även jag har fått snigelpost idag. Så glad jag blev Gudrun! Tack!

Tur att Mats tog Charlie med för att åka och helghandla nu ska jag minsann lura en stund.

Trevlig länk den här till lilla sädesärlan Ann väljer att lägga den här så den blir klickbar. Dessutom ligger länken bland favoritadresser (men då för att lätt finna allmänt om fåglar):

http://wildlifegarden.se/fagelsidor/sadesarla.html



9 kommentarer:

Anonym sa...

Rosa skärtorsdag och Gul Påsk på dig!

Tack snälla för snigelpost igår, vart hos Linnéuniversitetet och vänt enligt stämpel, tror det var postnumret som var tossigt :-)

Lång, go, ledig helg önskas,
Ann

Ingela sa...

Haha, ja där ser du siffror är inte min specialitet... längre men man kan ju inte annat än skratta åt det Linnéuniversitetet verkar ju spännande ;-)

Önskar även er en lång go helg!

Anonym sa...

Glad påsk, Idag så ska jag flyga till Åhus. Beräknas att landa på min kvast 23.54 i Hässleholm =)

Ska bli så skönt att komma hem.

Ha nu inte charlie med er, jag vill komma hem och väcka honom...:) Han blir alltid så ledsen i buren för att jag inte kan pussa på honom =)

Vi ses sen...glöm inte att lämna in era stegräknare idag.

Puss och kram eva

Anonym sa...

Idag har hon kommit!

http://wildlifegarden.se/fagelsidor/sadesarla.html

Ann :-)

Gudrun sa...

Hej vännen!
Full fart hör jag.

Önskar dig och din familj en riktigt härlig helg.

Gunilla sa...

Hej Ingela

En riktigt GLAD PÅSK önskar jag dig och din familj
Kramen/Gunilla

Fånga dagen sa...

Hej där tjejen!
Ja nu försöker jag skriva lite till dig men somnar alldeles strax känner jag, är totalt slut efter det där städpasset jag gjort idag, fy hundan det var den kvällen det.
Jag tycker i alla fall att du har helt rätt, vi borde träffas på blåkulla allihop,kanske skulle prova kvasten ändå så får vi se.
Jag önskar dig en mysig skärtorsdag.
Stor kram
Lena

Petit Eyekiss sa...

Du har fullt upp ser jag, precis som vi andra påskkärringar.
Om vi skulle träffas på Blåkulla i kväll tror jag det blir så kul så att vi stannar till nästa påsk
Glad Påsk och njut av ledigheten.
Elisabeth

Randiga Tråden sa...

Glad Påsk. Hoppas att du får en varm och skön påskledighet. Brittmari