Bloggintresserade

tisdag 6 januari 2009

13dagen

Inatt kom Olivia tassande och ville att jag skulle lyfta på täcket så hon kunde kura ihop i sängvärmen. Hon tar successivt över lite här och där. Försöker sig på göra lite sådant som Lucky har haft första tjing på, prova hans platser...

Sovmorgon... frukosten avklarad, festen bortstädad, lite plock på hemmaplan.



...Nu äntligen har jag tagit mig i kragen och klippt i Evas nya festklänning...nu finns ingen återvändo. Just nu en liten paus...en del pauser nervös och jag som har sytt så mycket förr men nu litar jag inte längre på mitt tänk och jag funderar ut, tror jag har löst saker blir sedan osäker på mig själv...



Mildare även i Åhus idag (mindre än gårdagens -10 grader).

Ann: "-3,6C idag! Jippie, köldknäppen aningen bruten! Mer minus väntas imorgon och då skall jag passa på frosta av frysen och frysboxen tänkte jag. Också första möte med Af bokat.
 
Igår var maken med på ärende, bytte ett par julklappar och mat och bilverkstad för bokning av service och koll av nån matta i stolsits som har med airbag kontra bilbarnstol att göra, kaputt och kostar 4-5 papp att byta, hua! Sen varuhus åt andra riktningen och vi var hemma efter tre timmar till fortsatt tillagning av laxpudding. Köpt termobyxor till maken, tänkte som julklapp men hitta inga, så nu kan han ha gott om bena när vi går i kylan och till var nyår med släkten. Han har en stor, tjock överlevnadsoverall men så stor otymplig och varm att han bara använt en enda gång... den är lite too much :-) Jag har termobyxor och en himla tjock täckkappa för ändamålet, kallar dem för mitt Michelin-ställ :-)
 
Imorgon börjar vardagen, arbete för maken och ... för mig. Tur man går mot ljusare tider."
 
Imorgon börjar även vi. Egentligen börjar jag med ledig dag, men tänker hoppa den den här veckan. Eva-Katrine ska åka med Mats arbetskamrat (än så länge båda är ju tillsammans med många andra varslade =Mats och Lars) till Södertälje imorgon bitti för sista veckan på praktikplatsen... med redovisning av projektarbetet. Sedan väntar Göteborg och hennes och kursarnas examen!

Mats tännker göra fisklåda idag ska bli gott!

Ann: "Så, tillbaka efter en tur med hemmansägaren och han har vallat mig på hemmanet, och jag har varit ända uppe vid hygget :-) maken iklädd sina nya termobyxor förståss :-) och jag i eget michelin-ställ. ... Ätit middag nu, vi var himla hungriga efter ett sånt fyspass med gång i terräng att lyfta ben i knähöjd minst.



Jäser bröd som skall gräddas snart. Solen försvann innan, vi har lite gråmulet och +0,1C nu minsann!"

...luktar mums...



Mats och jag på långpromenad efter maten, tomt utan Lucky. När vi kom hem tände vi ljus i trädgåden det har vi gjort varenda kväll sedan vi förlorade honom.

Trettondagsteater från Ramlösa tänker lägga oss i tid ikväll.
 
 
 

Inga kommentarer: