Bloggintresserade

söndag 11 januari 2009

Söndag

Godmorgon. Ja det är rent svart ute så om vädret kan jag inte säga något men något à la igår kanske. Idag ska vi köra till Helsingborg och vara där 13 på uppvaktning, middag och kaffe.

Till Irene: Fantastiskt glad att du upplever det där som också var mitt syfte när jag har skrivit av mig. Att hela tiden ha en dialog med läsaren är mitt syfte. Jag önskar att sätta in läsaren så gott det går i min känsla. Mitt syfte är också att hjälpa såväl mig själv som en del läsare att just finna orden. Just detta som du uttrycker att du gör när du läser vad jag skriver.

Telefonen på laddning, morgonhimmel ankom från Ann och Värnamo. Så vackert! Vänta bara så får ni se. "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..."

Faktiskt aningen rosa himmel här med, det har nog frösit i natt säger Mats.

Irene: "...nu ska jag börja läsa. Kör försiktigt när ni är ute och far, om det har frösit ute. Fniss :)"

Nu är det i alla fall frukostdax i Paradiset. Idag ska vi öppna mina julklappar från kommunen ett Åhusknäcke bakat på Duvanders efter gammalt recept och fikonmarmelad. Sen dammsugning. Vi ger oss av strax före lunch.



På hemvägen fantastikt vacker fullmåne. Lågt och lysande gul mot den mörka himlen Vackert!




...och så var det då kväll. Hemma igen efter en trevlig eftermiddag hos dig Milla och Per-Olof ... och så gott! Hemgjord potatisgratäng med rökt fläskfilé och så hembakt tårta så klart. TACK!

Milla: "Tack själva! :) Och vi får se till att ni kommer hit oftare! :)"


Irene: "Nu ska jag värma lite hemmagjorda persiljebiffar med bacon i, kokt potatis och riktigt gräddig gräddsås :) som jag gjorde igår. Gott :)... Hmm,, Eran mat lät betydligt mycket godare :)Men, vi blev ju mätta iaf,, *Fniss* "

Tyckte det lät väldigt gott med biff också! Rätt kul för när barnen här var små så fick de lära sig att inte säga att det var fel på maten istället så här; Det är gott med mat när man är hungrig...

Ikväll kommer lill- Anna hem från Karibien! Jippie!

2 kommentarer:

Irre Virre sa...

Hmm,, Eran mat lät betydligt mycket godare :)

Men, vi blev ju mätta iaf,, *Fniss*

Söndagskramar Syster Yster

Anonym sa...

Tack själva! :) Och vi får se till att ni kommer hit oftare! :)