Bloggintresserade

måndag 5 januari 2009

13dagsafton

Sovmorgon. Påklädd... Nyss ätit frukost... landar till vid bloggen...vidare bädd på schemat.

Frostvitt ute solen nått trädtopparna hos mittemotgrannen.

Ann: "Sakteliga börjar det anas ljusning utomhus, vi har -18,5C och det lär väl stiga en aning när solen väl anländer, och sjunka. Brrr.
 
Så skönt att höra att ni rört på er, varit på bio, och märkligt att du berättar om Olivia... jag har undrat över henne (har ju själv katt x 2) nu efter Lucky, och så berättar du precis om henne.
 
Jobb inställt idag för maken, han och kollega skulle ha halvdag på plantskola utomhus, men kollegan i Skåneland på hockey tror jag det var samt alldeles för kallt ute för utejobb.


 
Skall till staden, byta plomberad CD på Åhléns, swettisbyxor på H&M och handla kattmat, dill bland annat, kanske får jag sällskap av maken.


Någon av dessa???

Anns kommentar härunder: "Yes, jag gav Priest Cd till maken, oplombad från inom koncernen på jobbet, och han gav mig samma plombad från Åhléns såm det var lättats att byta den :-) Va det bidde? Ny maskara och två rolloner :-)"

 
Igår byltade vi på oss efter middagen och gick ner till friggeboden vid sjön, lade in mer isolering och satte på ett elektriskt fläktelement så att vattenpump mm inte fryser där. Det var kallt då! Men kallare i skrivande stund, men jag tänker inte gå ut och känna av, inte än :-)... Ha bra 13dagsafton!"

Slut på kattmaten även i Paradiset... men så hittade jag en oöppnad burk med Vov. Olivia såg lite snopen ut när jag öppnat den och hällt upp till henne. Det hör ju till saken att de båda familjemedlemmarna alltid har varit väldigt noga med ditt och mitt... samtidigt när det kommit till maten verkar de ofta ha velat byta med varandra... men nu var det som med andra syskon (det måste finnas en poäng i det hela; någon annan som man utför spelet med).

Inget i resedagboken idag heller detta är inte likt dig Anna-Karin... vi få tro att det är så mycket upplevelser så du inte hinner. Per-Olof och Milla blev ju sängliggande vilken mardröm om du fått det!

Nä nu väntar bäddningen etc... Klart, + handtvätt, städat badrum,

I bakgrunden Dylan plattan Modern times, just nu Workingman blues vill ni njuta samma?;
http://se.youtube.com/watch?v=XVQqpILfhpY

Vi ska ju snart uppleva honom i Köpenhamn finns väl inga biljetter kvar annars kunde vi ju ha strålat samman Ann!!!

Nä nu ska jag stryka lite (tar tillbaka inte lite) kanske sy...åter skrinlagt till morgondagen.

Mats huserar i köket. Förbereder köttfärspaj samt bacon och brooccoli. Nisse och Maria kommer hit och firar 13afton tillsammans med oss!

Byte av många nya input efter helgerna. God mat och dryck, spelet "Med vilda gester" i tre lag Triss-skrap. Ja vi hade nu 11 på hand och skulle det visa sig inte den minsta lilla vinst!!! Visst var det roligt så länge det varade, men också ett dyrt nöje!

Till sist Marias nya stickalster ett halsband i ett garn som starkt påminner om pärlor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Yes, jag gav Priest Cd till maken, oplombad från inom koncernen på jobbet, och han gav mig samma plombad från Åhléns såm det var lättats att byta den :-) Va det bidde? Ny maskara och två rolloner :-)

Ann