Bloggintresserade

fredag 30 januari 2009

Friday blondie

...ja, så är det, efter långtisdag kommer efter ett par dar´ fridan. Idag känns det i "boina" efter gårdagens power-walk... frågan är bara vill jag bekänna färg? Min erfarenhet säger mig att det bara finns ett effektivt sätt att råda bot på det... vandra vidare...

Egentligen inte mycket nytt att berätta för jag har ju i stort bara sovit sedan sist. Har varit uppe och ätit frukost med Mats och mellanlandade sedan vid datorn. Sängen står skön och väntar tänker njuta en stund till sedan gå på fredagsstädningen. Kanske tar vi en tur till Kalmar imorgon, och så stundar kalaset på söndag!
__________

Så ser det ut idag i Täppet.

En del på programet...städ, stryk, bullar (?), sy ihop mitt stickexperiment (?), Eva-Katrine ska spika söndagens meny och ev handla det som saknas, samt även planera fredagsmenyn...
__________

Ann: "(Fridag? Nja, inte som livegen, ingen ro eller avslappning, mest obehag vid eftertanke.)"

Ja, det är en jobbig sits. Det kan man nog bara förstå om man har varit i den! Under rätt många år gick jag som lärarvikarie... det var ekonomiskt för kommunen att anställa över läsåret och sedan göra uppehåll över sommaren... att inte kunna njuta helhjärtat och gå med osäkerheten ofta in i terminen. Ja, efteråt med facit i hand bannade man nästan sig själv över att inte just ha tagit dagen som den kom...
 
"... Igår? Jo, bra möte med MP och jag var mycket intressant för dem eftersom jag har lite udda önskemål (fick veta de annars minskat sin pool med över tvåtusen sista tiden). Så ännu en dörr öppnad, ju fler möjligheter ju bättre sannoliket :-)"

Tummen upp!!!!

--- 

"... Passade på att handla, först i deras Coop (vår lämnade staden för flera år sen) och sen Kvantum, men de hade visst inte precis samma erbjudanden som vårt Kvantum så det blev t ex inga clementiner* för 9,90 eller skinkfärs för 39,90, men nöjd ändå. Idag får vi mumsa på karrégryta och modifierad 'vardagssallad'.
 
*Clementiner, jo vi har samma bestämda smak där jag och maken. Det skall vara sorten som är lite större, och har stort luftigt lite löst skal, dem som är lätta att skala, de brukar vara kärnfria och ha god smak :-) Små, hårda clementiner fulla av kärnor och lite sura gillar vi inte :-D

http://www.halsospektrum.se/index.php?placid=25&template=0&parent=15

... tyckte den lät intressant, liknar hemmagjord pizzasallad jag brukar göra ibland.
Modifierad? Jo, istället för paprika och purjolök blev det brutna haricot verts ihop med vitkålen och morötter och lagen :-)"

Jobb som ska göras...så viktigt som något. Att använda sin kreativitet har man verkligen chans med även med mindre resurser. Handlar nog mycket om att gå upp i det man gör och att det uppskattas av en själv och omgivningen!

... Höll på att missa något jätteviktigt att vi har varandra!
__________
 
"Nämen göta petter vilken söt hög med luckyvalpar! Berättade jag för dig att Lucky var väldigt lik min drömhund? Skall vara svartvit blandras med border collie i, lite smalare ansikte á la Lassie och han skall heta Rolf! När jag berätta för maken för flera år sen föll han också och sa 'han skall vara med mig på jobbet' :-)... Ja, vicka ideér man har :-)"

... en liten fundering bara; där är ju tre hannar... Vill du så skickar jag foto även på moren och faren.

Ann: " Tack, men nej tack, om hund. Sa förr att vänta till när bo på landet, bor på landet nu men inte upplagd, hur hemskt det än må låta, och min Rolf han skall vara väl och 100%igt mottagen."
__________

Halvvägs... jag har nästan städat klart och Eva-Katrine bakat bullar. Nu ska Eva-Katrine slinga mitt hår...sedan väntar gemensam power-walk... idag blev det 45 minuter utmed stranden, en extra lov och sedan hem igen. KALLT! Kinder och näsa röda och iskalla. Nöjd med håret. Skönt att slippa se de grå och deprimerande hårstråna. Kanske kan man bli lite piggare. Upplyftande att ha lillskruttan hemma.

__________

Nä nu tänker jag ta en skön lur annars lär jag slockna direkt i kväll...

Uppe igen knappt vaken... jippi jag har fått en kommentar, men förstår den inte riktigt fullt ut. Får nog vänta tills jag "nyktrat" till Z:/...
Jeanette: "Hej! Titta in på min blogg:-) Jag har gett dig en utmaning!"... mapp 6 bild 6 hm..
__________
 

1 kommentar:

Jeanette... sa...

Hej!
Titta in på min blogg:-) Jag har gett dig en utmaning!

Trevlig helg & Kram Jeanette