Bloggintresserade

tisdag 27 januari 2009

Långtisdag

... bussen 8.28... jobb mellan 10-15, personalmöte 15-17... föräldramöte 18.30-20.30... trött blir jag av bara tanken och behöver knappast undra hur det ska gå...

Mörkt ute, morgonprocedurerna klara. Eva-Katrine ligger och sussar i sin säng, när hon har vaknat väntar mer jobbsök för hennes del. Hennes examenskalas har vi spikat till kommande helg. Då kan syskonen komma, få se vilka mer...

Ann: "Inte ljust ute än, men man börjar se och känna att vi får mer dagsljus, gott!
 
Ingen fara gumman, om du har långtisdag så skall du inte ens tänka tanken på om eller hur blogga vare sig tisdag eller dagen-efter-onsdag, se det som kort semester från bloggen och oss :-) Tänk på dig själv och sköt om dig, och we will be here when you're back :-)
 
Vid behov under dagen, sitt ner, blunda och ta fem djupa andetag och andas ut stressen och oron så hoppas jag du får lite mer ork du inte kände du hade precis före."

Visst dagen vapå många sätt olidlig, men med en sådan uppbackning via SMS som från "vikingen" gick det!

(14.47)Pling! Dags för en micropaus fört dig nu! ;)

(16.59) Nu går jag till pannrummet o tänder o du bör nog ha en micropaus igen ;).

Vilken vän :) sa Mats när jag berättade för honom.

Anns kommentar härunder: "Din mobil måste varit avstängd, för jag skickade pauspåminnelser omkring kl 11 och 15 till dig :-) Gott höra att du uppmärksammade dem :-)"

Visst så var det ju!

När föräldramötet var slut begav jag mig till Söderportskolans aula för att ansluta mig till Mats. Han var samtidigt mitt ombud på konstlotteriets dragning. Satte på mobilen och fann följande: " Hej det är slut nu, du vann". Tre vinster totalt för min del på över 25 år...snacka om förväntansfull. Tillsammans med långpromenaden i friska luften till Yllan där alla tavlor förvarades gjorde att jag vaknade till (tillfälligt igen). Åkte hem med en tavla under armen (slutet gott allting gott. Åter hemma 21.45 behöver nog inte tillägga att det inte tog många minuter förrän jag föll i djup sömn.

Vinsten får en alldeles egen rubrik!


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Din mobil måste varit avstängd, för jag skickade pauspåminnelser omkring kl 11 och 15 till dig :-) Gott höra att du uppmärksammade dem :-)