Bloggintresserade

måndag 12 januari 2009

MÅNdag

...Anns finurliga titel...

...och så var det måndag...hur fort gick inte det? Man hann ju knappast blinka kändes det som. Men, har ni tänkt på att det är ljust mycket längre på kvällarna nu? Tyckte att skillnaden var markant just igår...

Börjar 11 idag men bussen för att hinna i tid går redan 9.01. Känns ändå inte fullt så förargligt nu när jag inte måste lämna Lucky själv hemma. Ja, jag har ju släppt in honom, men han har ju inga behov längre som jag kan serva med, till min stora sorg...

... blir hela tiden påmind på kvällen frågade en granne som var ute och gick med sin spaniel efter honom. Vi var överens om att man måste genom sorgearbetet först och att som det känns nu inte är frestande med en valp som visserligen är söt men rätt korkade om man får utrycka sig så.
__________

Så nu har dotra kommit hem ville ringa dig igår kväll Anna-Karin, men tänkte att vi skulle låta dig vila upp ifred efter den långa resan. Men ikväll måste vi höras av.
__________

Ja, Eva-Katrine då ska ni snart redovisa ert examenarbete på Houdini efter vad jag förstår. Glöm nu inte handledsskydden till Gunborg. Sen är det då inte mycket kvar av utbildningen. Känns lite vemodigt samtidigt, inte sant?... Skönt att höra av dig ikväll...lycka till nu på redovisningen imorgon!

Rätt häftigt att "krocka" på dansställe med prinsen inte sant?... särskilt som du drömde om honom för bara några veckor sedan.
__________

Då kan vi vänta dig till Skåne i denna veckan mor. Bra om du meddelar vilken dag som passar bäst där för kanske jag kan påverka om jag ska jobba lång tisdag och vara ledig fredag. Men då behöver jag veta det under dagen.

Ann: "Gott höra ni haft det gott hela helgen :-)... Jag skall spendera alldeles för mycket pengar idag,,,, skall köra bilen till verkstaden, laga det där felet i sätet för 4-5 tusen...hua och suck. Får lånebil och skall uträtta lite ärenden".

Ja, de är då rejäla sparbössor de där bilarna... och dessutom så rinner pengarna ur dem lika fort igen om inte fortare...

Solen skiner, hyfsat väder både i Åhus och i Kristianstad. Ja, hade tittat fel i busstabellen (typiskt mig) bussen gick inte förrän 9.31 så det blev en extra promenad på morgonen).
__________

Irene: " ... gå hela vägen och sen hem igen. Puh. Det var lite för blåsigt idag. Annars inte så kallt här i Västerås (9.45) ... Nu har jag klarat av allt idag :) var t.o.m på jobbet och hälsade på en och en halv timme :) ... tar bussen hem faktiskt. För jag tror jag fryser ihjäl annars. Snart hemma (15.40)."
_________

På vägen hem inom Domus i Kristianstad i väntan på bussen; 29.90 för färsen (ämne för köttfärslimpa) och 59 för benfria kotletter (recept med rödvin och honungsmarinad, svamp och bacon samt körsbärstomater timjan och grönsaksfond). Prisvärt! Hemma igen till 17. Skönt och nästan mörkt...

Blev något sen middag för vi bestämde om oss i stället för fylld falukorv och potatismos blev det köttfärslimpa, potatis, brunsås, lingon och gurka. Mmmm... vad smarrigt! Sen trött och däst...

Grammisgalan och den sköne sängen...ZZZzzz...

Inga kommentarer: