Bloggintresserade

lördag 17 januari 2009

Lördag

I´m in a hurry inlägg kommer!

Torrt, kallt väder...
Så nu har mor och jag varit på Lions och handlat lite smått, medan Mats var och tvättade bilen. Mor glad, fick tag på en handmålad glasskål- identisk med den som hade gått i kras för ett tag sedan



... jag en babuska med plats för en flaska istället för flera ryska gummor... och istället för systemets trista presentlådor- bild kommer senare...

Samt ett par smågrejor till väven. En skyttel med rullhjul samt en vävsticka med lingarn på-dessa 2 tillsammans 20 kronor.


__________

Kyckling med klyftprotatis och morötter god grönsallad, baguetter och så persillade. Mmm vad smarrigt! Per-Olof gav sig av hemåt till Helsingborg efter maten- jobbedag imorgon. Millas tjejparty gått av stapeln i Hbg och verkar ha varit en lyckad tillställning...

__________

Tack för alla fina bilder Anna-Karin och Johnny!



Både dem från jul i Adseke -08...






... och korten från Norge mellan jul och Nyår -08.






Ann: "Vaknat med kaffe, lite prat med maken och gos med kattGubben och det ljusnar ute -3,4C och lite vind och tendens till sjunkande lufttryck mot mulet.
 
Hoppas du hade en fin dag med besök igår!
 
Jag haft svägerskan som skickebud och hon har handlat ny mobilhalsrem till mig och fem nya vita lampskärmar till rummet att ljusa till rummet med när de kom hit igår till sitt fritidshus, så de svarta skira skärmarna har nu blivit undanställda :-)" 
__________

Missa inte Jeanettes blogg ... och Vikkis valpar.

Jeanettes kommentar: "Vilka underbara foton! Man njuter:-)... Jag njuter här hemma också. Det kommer bli de mest kärleksdränkta valparna dessa".
___________

Undrar vems kort som letat sig in under kattliv inte är de då mina!!! Vare sig korten eller en del av katterna!!!!!

Slocknade en timme framåt kväll. Körslaget och Zappande till Stjärnorna på slottet...
och rätt kör som fick lämna tävligen... Godnatt!

1 kommentar:

Jeanette... sa...

Hej så här på söndags morgonen.
Vilka underbara foton!
Man njuter:-)

Jag njuter här hemma också. Det kommer bli de mest kärleksdränkta valparna dessa.

Kram syrran