Bloggintresserade

torsdag 8 januari 2009

Torsdag

Ja så var det andra arbetsdagen efter julferien. Idag börjar den riktiga skolan dvs. med elever. Spännande! Kallt? Ja och visst var det rätt förhueligt att stiga upp.

Idag kändes evighetslångt innan man åter är på hemmaplan. På hemvägen ska jag landa till på vårdcentralen i Åhus för blodtryckstagning...så får vi se om det har skett några tillfredsställande förändringar. Man kan ju hoppas på att man är lättinställd :)!

Ikväll väntar promenad utan hund och så antikrundan och andra avsnittet av Jonas Gardells nya serie på tv.



Ja så här ser det ut ute vid dammen.







Ann: "Var över -12 imorse, nu har det ljusnat och vi har -7.7C.
 
Började flytta från gamla Orvar till nya laptop Orvar igår med usb-minne till hjälp, blev fakturor och några dokument. Har massor att gå igenom i gammelOrvar, strukturera om (den hade gammelgammelOrvars ynkliga dators hårddisk och ny) alla bildfiler t ex innan de flyttas. Vi skall passa på lägga mkt på externa minnen eller hårddisk. Vi har gammalt fint kassaskåp (för brand) som mellanlandning och bankfack till ändamålet.
 
Opp, jag ser det snöar! Började nu. Vi har ett par cm vi fick häromnatten, skall kanske fyllas på idag då. Och nu kom ena hackspetten till min hållare för margarin, frukosttime :-)
 
Ha bra dag på jobbet och jag hoppas så att du känner dig bra och att blodtrycket visar fint värde!!!"

Idag 130/85 så det var väl hyfsat. Har fått två nya tider kommande onsdagar för uppföljning. Blev en promenad på en halv mil i bitande vind och snöfall. Rätt slak när jag kom hem så jag dök nästan omedelbart. Oh vad jag saknar en mjuk och lurvig sak att gosa med och berätta hur min dag har varit för. Nu är det ingen som bryr sig bara tyst och tomt Ok, men Olivia bryr sig inte hon blir inte särskilt glad när jag kommer iså fall för att få ett mål mat. Det är det som är den stora skillnaden på relation med katt och hund. En katt tar mest själv, annat är det med en hund. Säkert andra som känner på annat vis förståss. Förstå mig rätt jag gillar katter också men de är självständiga varelser.

"... Fråga: När tar du bort julen?... Jag gammeldags och städar fortfarande ut julen "Trettondag Knut då åker julen ut", TROTS att jag just denna dag år 2004 halkade ute på väg in med vedkorg och bröt min högra axel så illa att det blev tre frakturer, en av de mest smärtsamma händelser  jag varit med om i livet.

Har varit lite olika i princip tycker jag lika men det brukar vara rätt skönt att få ut pycket också. Kan ju vara rätt mysigt att ha det kvar nu i helgen. Har lite funderingar i år också att behålla det även någon helg, få se... Vilken rova eller kan man säga röta. Bryta axeln och på så många ställen sen... Det är ju inte klokt vad man kan slå sig men du tappade väl inte korgen?

Mor: "Nu har jag tagit bort det mesta julpyntet.Men julgran med ljus och glitter ska stå kvar tills jag kommer hem från Skåne. Jag reser till Rosi på torsdag. Hon är ledig så hon vill ge mig bilskjuts. Jag hör av mig till dig där."

Hur länge planerar du stanna i Skåne? Mats och jag vill gärna bjuda på middag även på Rosi och Stefan. Frågan när det passar er bäst...fredag, lördag söndag?

Kycklingsallad ikväll i Paradiset. Uno med Kalle... Idag har jag flyt på spelplanet!

Så nu har jag sovit mig igenom hela tvkvällen! Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Ingela! På söndag kommer mamma, pappa och anna hit och har kalas för mig :) Ni är hjärtligt välkomna om ni kan och vill :)
Kram Milla

Ingela sa...

Hej Milla svar på din blogg...

Tack för inbjudan! Tjejfest låter kul, gäller det Mats också? Ska försöka komma. Hör av oss.
Kram Ingela

Anonym sa...

Hehe, tjejfesten är nästa fredag, men om Mats är bra på att dansa kan han få komma :)

Ingela sa...

Bra... (?) med vems mått. Hur gör man idag? Det var ju ett tag sedan sist... men om vi kommer tidigare hinner vi kanske öva en stund först. Nä skämt åsido, du kan vara lugn! Kram Ingela