Bloggintresserade

onsdag 21 januari 2009

Onsdagskläder

... går jag ut och vankar"

Hej på er alla! Hur är det med er mina läsare idag? På något vis måste tiden ha hunnit ifatt mig lite bättre idag på min lediga dag. Eftersom det var denna tanke som först rymdes just denna morgon. För det har ni väl också upplevt hur egna bekymmer och funderingar skymmer sikten utåt!?
---
Veckodagssången känner säkert en del av er igen från småskolan. "Onsdag går jag ut och vankar", och det gör jag också för om en halvtimme startar jag min långpromenad till vårdcentralen för att kolla trycket. Har så svårt att finna motivation till att ge mig ut på småturer nu när vännen saknas. För inte så länge sedan var det ju själva vandringen som var njutningen, alla intryck och någon att dela dem med. Nu är det svårt. Men just idag har jag ju ett mål, så då blir det lättare.
__________

Ann: "God tur till vårdscentralen på dig, återkom med uppgift om blodtrycket skött sig är du snäll!
 
Tröttnat på alla äckliga fuskiga skinkpålägg som debatterats, sista tiden köpt grillad kassler, rostbiff, salami och leverpastej istället, igår snubbla jag på veg-pålägg online, om baljväxter och t ex linsröra/linspastej och snodde ihop en av gröna linser, tog lite kapris, oliv, lök och olja i också och det blev riktigt gott minsann, och nyttigt och GI.
 
Märkte du också hur ljust det var igår eftermiddag? Härligt. Hört en fågel några dagar, låter som våren gör den :-) Vi har moddigt efter snön som ramlade ner till igår och halt antar jag. Klem!"

Jo, det var verkligen märkbart med det där ljuset och jag tror också att även jag noterade det i gårdagens inlägg.

Så nu hemma igen efter en stärkande men kall promenad. Rent vitt ute av frost, skulle tro att nosen nu är helt röd. Barnen i byn påväg till skolan på cykel. Riktigt halt, tur att jag lämnat min hemma! Bättre att vara närmre jorden när det är så halt. Underlaget glittrade. Hörde inga fåglar här i Åhus inte...förutom utanför Parken, där ett gäng kråkfåglar skrek när de kretsade runt trädkronorna. Solen har nu avancerat upp en bit på himlen som är blå med få inslag av moln. Bådar gott för dagen! Få se hur solen lyckas tina jorden. Trycket ua även idag så medicinen ser ut att vara rätt inställd.
__________

Till dig Eva-Katrine har jag speciella hälsningar från konstnären och din bildlärare Fehrm. Jag berättade att du tar din examen nu. Nybakad marknadsförare. Lars undrade om du kanske skulle ta tag i din konstnärliga ådra. Kanske gå någon målarkurs...?

Hoppas att din huvudvärk går över i rappet. Redovisningen igår skrev du ju gick bra. Klarade ni det utan en enda ändring? Opponeringen också? Det var inte illa! Mer nyheter... högsta betyg...GRATTIS! Det var inte illa vill jag lova. Det ser något ut sen när du ska ut och jobbsöka!

Kanske har du ändå varit något spänd? Sen osäkerheten på hur framtiden ska se ut. Men allt ordnar sig ska du se! Tänk inte för mycket bara (ska ju jag säga klart). Jag vet inte om du ska vara glad för att du i mycket brås på mig. Men det är som det är bara man jobbar på att förändra de sidorna som stör en själv och andra. Det är det viktigaste!

Imorgon är det dags för examen, men då ska du väl ut i helgen med klasskamraterna? Går ut skolan gör man ju bara en gång!
__________

Kolla bara den lilla pärlhyacinten på väg upp... men inne på köksbordet... absolut en föraning om våren som väl ändå måste vakna av ljuset!





__________

Har inte blivit utrymme att kolla på bildspelet än Ann. Men det ska det bli när jag kommer hem. Själv började jag så smått på uppgift 2 i PIM igår. Nu har min tanke mognat. Ideer till både uppgift 2 och 3. Som jag sagt förut så är det då tvunget att ha användning för det jag gör. Har startat arbeta med en powerpoint. Samlade fakta om Nelson Mandela just igår och noterade då när jag fick det svart på vitt (!...) hur mycket tidigare Sydafrika var jämfört med Amerika i denna fråga. Nelson Mandela blev ju första svarta president redan 1994 och Obama i Amerika först nu 15 år senare.

Fastnade ett tag med uppgiften... så bokstavligen... och då brast mitt tålamod... åtminstone för stunden (men skam den som ger sig).

__________

Övergick till vardagliga sysslor som tvätt, disk och slutligen att fetta in skinnsoffan. Har pratat i telefon med Mats en liten stund, men idag föredrar jag "lågfrekvent" prat! Istället radiolyssnardag! Kalle kör taxi idag och hade varit i kontakt med Mats "snorhalt" ute. Inte roligt att vara ute på vägarna då!
__________

Idag följer Olivia mig som en skugga hon vill vara medelpunkten här ligger hon på min pappersdriva vid datorn. Så kan hon få lite klapp och nojs emellanåt. Faktum är att både Mats och jag har märkt att även hon saknar Lucky, Ann- på sitt sätt! Hon har inte längre någon att kivas om t.ex. maten med. Vem som ska vara var... Följden blir att hon verkar resignerad... eller kanske tar plats här i huset. Inte intresserad av mat, knappt av att gå ut. Så det märks inte på hennes figur om hon äter mindre... inte min heller för den delen. Så GI vore ju en idé.
__________

Skönt att höra av dig Irene! Det var till att försova sig rejält... men då känner du dig väl piggare? Längtar och väntar på mailet men ta det easy jag kan lugna mig!

Kul att Jonas gillade den blå FUBUtröjan.
Irene: "... den Röda Fubutröjam älskade han oxå,, så lång & bra & snygg på honom,han klär oxå i rött... Kepsen var för liten på honom, men! Satt perfekt på mig,"

Har inte orkat kolla men det kan finnas 2 par fräcka skatarjeans också som Per-Olof har haft, men kanske Peter på jobbet redan har fått dem. Känns så bra om någon får användning för dem! Ja jag vet inte, inte heller vad det är med mig som inte orkar och har någon lust att ta tag i saker.

Irene: "Men Gud, jag höll ju på & glömma en av dom bästa grejerna,, nog därför jag sov så gott så länge, ju :))) Snobbenpjyamasen/mjukisen!!! Det är oxå exact min stil, snacka om att du känner mig, Fniss

Tog ett varmt skönt Bad igårkväll sen kröp jag i min nya Snobben pyjamas,, mmmmm vad jag mös. Älskar & känna mig snygg även när jag ska sova,, :)))

... Jag ska ha på mig den röda EVEREST jackan nu när jag går och postar :) så stolt...önskat mig en sådan jacka i flera år:) Det blir med huvudet högt jag går nu och kastar med håret. Fniss."

Så härligt att ni blev så glada! Ja jackan var ju knappt använd. Roligt att du känner dig så snygg i den. Den är ju röd och grann och skön! Du är säkert skitsnygg i den! Klart du ska kasta med håret!
__________

Så nu har Mats och jag gått kvällsrundan utan jycke. Betydligt mildare ikväll. Olivia slog följe med oss första biten, sen ville hon gå hem. Nu har jag fått mailet från dig Irene och läst det, tack. Kaffet väntar Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man märker verkligen att de börjar bli ljusare nu, härligt!

Ingela sa...

Hallå där! Ser att det allt finns läsare utanför den inre kretsen. Kul! Håller med dig om att vi behöver ljuset, för att må bra! Nyfiken... Hur hittade du till min sida? Ren tillfällighet? Har varit inne som hastigast och kollat på din. Ska kolla bättre sedan. Såg trots att det var som hastigast att vi har en hel del gemensamt...dock inte åldern ;)