Bloggintresserade

torsdag 20 augusti 2009

En lite ovanlig vanlig dag

... och tidig morgon. Per-Olof beger sig till jobbet i Helsingborg och Anna-Karin jobbet i Norrköping denna morgon redan klockan 5. Mats, Eva-Katrine, jag och Charlie steg inte upp förrän 5 och vände näsan emot Hässleholm en timme senare. Det var en lika vacker som vemodig morgon.

På vägen emot Åsum körde vi rakt in i dimhöljet som täckte vägen:



Vi passerade Hammarsjön samtidigt som solen steg upp:



Charlie sneglar på lillmatte och om blickar kunde tala, vad säger han då?


Ser ut som om det är med blandade känslor loppan lämnar sitt Skåne för huvudstan.



Det här är all flyttpackning. Mest kläder fick det bli för att kunna forsla det med på tåget. Tur att Erik kommer och möter upp på stationen.

Har ju fått rapport såtillvida att vi vet att lägenheten är fin, att det finns en del att göra... och det är väl kul? Hoppas att du kan ordna med kort Eva-Katrine så vi också får se hur där ser ut!

Ann: "Solsken och blå himmel och 13C denna morgon.
 
Hoppas du blev omsvärmad nog igår och hade en kanondag!
 
En kobra?! Så kul, vi tittade just på den nya modellen i Feliabutik häromveckan, den var lite fräck minsann, röd eller svart såg jag! Är det en vanlig fast telefon med sladd, eller är den trådlös? Blir tipptopp till blivande teaktelefonbänken :-D"

I all hast för strax är det jobb... sladd och vad jag förstår som vanligt... dock hade vi inte den inkopplad igår.
 
"... Igår var maken hos lille Emil, jobbet där klart för just denna gång. Hade med sig ett par burkar makrill i tomatsås från mig och husse gav han en till lunch som han åt som bara den av! Kvällen innan hade husse och Signe legat i tv-soffan, Emil kom spatserande och då satte husse sig i fåtöljen istället och dit hoppa Emil direkt och la sig hos husse :-) Emil och Signe går så bra ihop att Signe är utsedd till storasyster åt lillemannen, så härligt!! Till helgen skall husse öppna och låta Emil gå ut lite med ytterdörren öppen och skola in honom med utelivet. Precis när du sms:a maken igår med fråga om lille Emil var han där och husse var jämte som fick läsa lite och förstod att Emil är 'rikskänd' ända ner till skåneland och engagerar många som bryr sig om den lilles väl och leverne :-) På husses jobb har de fått foto på mail och tycker Emil var en så fin katt! Goa lille Emil!"

Ja, där ser man! Det måste vara det där omtalade kraftfältet...

Nu blir ju jag lite nyffe på vem Signe är! Skulle det kunna vara en av hundarna?
__________

Såsig, ja det är jag i eftermiddag. Men, Mats och jag har varit en runda i Rinkaby och kollat hos den lokale Badtunnetillverkaren. Ser spännande ut men det blir tidigast aktuellt till nästa år och isåfall måste den byggas på plats för att den ska kunna komma in på vår tomt. Glömde fota vilket säger lite om hur trött jag är idag men ska se om jag kan fånga dem när bussen passerar när jag ska till eller ifrån jobb.

Mats jobbar med elen ute vid trädäcket idag på sin "arbetslösa dag".

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken flyttare jag ser ut som.:) Och va underbart söt min lilla vovve är. Han är så go.