Bloggintresserade

tisdag 4 augusti 2009

Tisdag

Ann (7.17): Grått väder, undras om lika kvavt som igår. Alla katter utgågna, och maken pussad och avvinkad.
 
Vassego´ Pingla, det var roligt att göra liten överraskningslåda till dig och de dina :-)

Gott att höra att Mats anlänt helskinnad hemma efter alla de milen.

Och du, nu blir det upp till bevis att du är en god läsare, nu kommer du inte undan 'Den Hemlige Kocken' och jag hoppas den väcker en och annan känsla, sanning och främst idé hos dig, gärna hela din familj  :-)  Vi är ju kräsna när det gäller bearnaisesås och hittills är det enda fabricerade som är upp till our standard åt hemlagathållet till 'Lohmanders', så vi var tvugna introducera den i er familj :-) Mickes förslag som lade menyn för Mats besök på Bergets hittegodsavdelning :-) Så vassego' botanisera i lådan och låt oss veta pö om pö hur det var!"

Godmorgn här från ett grått Åhus... det är vått på marken så det måste ha regnat i natt också... Kvavt kanske men inte jätte.

Idag låg Mats vid min sida när jag vakna... skönt! Igårkväll nattsuddade jag mer än jag brukar klara, men när jag somnade satt Mats kvar i uterummet och varvade ner... hade suttit blikö mer än 1 timme pga. vägarbeten och hade velat spara sig på mat tills han kom hem för att njuta Kalles festmåltid... bearnaisesåsen anlände något sent så den får vila tills ett annat tillfälle :-)  

Kan ju avslöja att mina ideér och funderingar som brukat dugga tätt, verkar vara slut eller i alla fall på upphällningen... funderade igår allvarligt på att sluta blogga och börja skicka riktade mejl. Det känns ändå inte som jag får igång någon annans funderimgar och som i sin tur kan berika mina och andra läsares... och nu är det ju det som är min grundidé. För det behöver man inte nödvändigtvis känna varandra (man skulle kunna säga en sakfråga mer än personfråga).

Ett av mina andra syften var att försöka bygga upp kontaktnät men då känns det som att alla måste ge sig till känna någon gång då och då. För att få någon hum om att det finns personer bakom siffran.

... så Ann jag tror jag börjar med att hälla mig en stund till och läser några sidor i den Hemlige kocken :-)

Ann: "... Vill ni ta mer foto på däcket med lite mer detaljer, så Micke å jag kan kika lite närmare :-) vore skoj för oss".

Trädäckets sitthörna igår:

 

Provisorisk stomme till väggar så länge :-)
Ni ser inredaren har inte kunnat hålla bort sina fingrar. Hittade snurran i förrådet och det dröjde inte länge förrän den också var provisoriskt på plats. Till höger om den bit vägg för rosen att klättra på och den kommande vinrankan att växa in under plasttaket... till vänster om (runt knuten) drömmer jag om att sitta och njuta i min hänggunga :-)

Eva-Katrine har åkt till Malmö på mitt Skånekort idag. Det är hennes lediga dag och hon ska luncha med syrran. Charlie, Mats och jag kommer precis ifrån skjutfältet detta vårt nyupptäckta hundparadis. Charlie har kunnat sträcka ut sina lurviga, sprungit vid min sida, badat lekt med en 8-årig holländsk skeppshund (hette något i stil med Keshund). Hittade beskrivning på följande sida:
http://hem.passagen.se/silvertassen/History.html

När vi strövade där, plingade det till i telefonen :-) Jovisst var det du Ann:



Snurr på dig själv ;)"


Ja du Maria kanske kan du bjuda på historien med din snurra (inkl. bild)... ;-?

Så, nu välrastad vovve som nog kommer att sova gott ett tag i sällskap av Kalle som har ledig dag kan vi med gott samvete åka in till stan. Mats ska på trygghetsrådet och jag hankar helt sonika på.

Ja, först var vi på rea på rea och handlade en kortärmad skjorta till Mats sedan passade jag på att ta ett varv runt stan medan Mats uträttade sitt ärende. De skulle göra upp en plan. Tur hade han som hade tagit fel på dagen... det var imorgon men den som skulle kommit idag dök inte upp . Själv investerade jag i ett nytt nattlinne... nu kan jag sova kungligt med Minnie på framsidan :-D

Hamnade i en rosrabatt (ja, jag tappade en bokstav som vanligt och det blev osrabatt och oj vad det osade GOTT)... och så vackra de var sedan! Eller vad tycks?



Så hemma igen, snickaroverallen på och nu ute och gräver... gjorde en liten break och precis så plingade mobilen (telepati).
__________

Ann (17) : "Lagar laxpudding till morgondagen, hitta ett pkt skivad lax i frysen innan idag.



Ikväll får vi ägg och sillmackor under sufflétäcke... Stilla, kvavt och grått ute. Som lugnet före stormen nästan".

Mmm. ser smarrigt ut... få se när det blir mat i Paradiset fick order om att vänta med maten till kokerskan var hemma... på matsedeln står idag kycklinglår, pastasallad och vitlöksdressing. Än har köksan inte anlänt...



Medan Eva-Katrine och jag har gått runt Åhus har Mats snickrat visserligen inte klart, men oj så fint tycker jag. Han har med stumpar klätt in pallkragarna vid drivhuset för att det skulle bli mer enhetligt..

Allsångsfinal på Skansen, Asken och här smaskar Charlie på sitt kvällsäpple.

Inga kommentarer: