Bloggintresserade

måndag 24 augusti 2009

Måndag

... vaken före klockan ringde men annars har det mest varit morgonprocedurer via rutin ingen sol än... men tycker mig ändå se att solen vill igenom... Själv ska jag strax ta bussen och Charlie och Mats ut på tur. Lite senare anlände jag och solen till Kristianstad...

På vägen in till stan tog jag ett foto ut genom fönstret vi tunnbyggarens. Idag var tre tunnor försvunna:


__________

Ann (7.30): "Solsken på en något orolig himmel denna morgon!
 
Igår åkte vi till Gbg och tittade till papps, denna gång i solsken och inte skrämmande ösregn tack och lov.

Var med företagaren min inom Hornbach Byggmarknad och Biltema efter ditt å datt.





... Själv hitta jag äntligen ... en sån där rund spaljé jag letat efter för human peng, fick lära mig de kallar dem för obelisker på Hornbach och nu är min klätterfikus upprät, stackarn har haft tentakler ner på golvet länge nu :-) 

Hemkomna var det dags för kvällsmat, lite TV och John Blund :-)"

Mayas (Åhus)kommentar härunder: "Gillar helt klart Obelisken, eller vad den hette *Ler* Ha en skön dag!"

Tycker absolut som du Maya det blev väldigt stiligt!

Cissi: "Nu blev jag helt klart nyfiken. Har du en klätterfikus? Finns det en sådan sort?

För längesen sen skulle jag ta en bild på mig o mejla till Irene, vi hade inte setts på ett tag o jag e ju en blondis som har färgat till mörkt men iallafall, när hon såg min växtsamling bakom mig, sa hon nåt i stil med o vad du har blommor. Jag har bara en sa hon. Jag sa det är bara ena långfönstret. haha. Jag har ännu fler.. Jag älskar verkligen blommor. Härligt härligt.. Därför blir jag så nyfiken. =o) "

Ann: "Min fikus heter ju inte egentligen klätterfikus men jag kommer inte ihåg namnet och det är en sirlig fikus och klättrar gör den :-) Finns en liten tunn sak i butikerna som heter klätterfikus som torkar ut för ingenting. Skall se om jag kan ta en närbild, porträtt ha ha, på den, kanske någon känner igen den och vet dess riktiga namn".

__________

Blev så nyffe att jag klickade mig in på din blogg Maya"Mayas lilla lusthus" på adress: http://mayashideout.blogg.se/
... Vadnudå? Tycker nästan att jag känner igen återvinningsstationen, kanske är det den där jag tänker ner med Charlie strax.

Ögnade som hastigast igenom även din matblogg på adress: http://shedevilshideout.spaces.live.com/
Där är säkert en hel del matnyttigt för dig Ann. Säkert för mig oxå men jag äter ju hellre maten :-D än lagar den!



__________

Ja Eva-Katrine har varit på anställningsintervju: "Det gick bra idag, förhoppningsvis får jag provjobba nästa vecka. Hon skulle ringa torsdag eller fredag. Annars har jag anmält mig på a-k´s jobb till utbildning i mitten av september. Håll tummarna. Mötte en sån otrevlig kvinna i en affär idag. Hon satte mig på jorden, så jag tänker inte söka mer jobb idag. Bläää. Hon sa att jag var för gammal och utan erfarenhet och skulle aldrig få något klädjobb. Sjysst sagt va?"

Skämtar hon eller? Bry dig inte Ekan, skulle du vara för gammal:-? Hur gammal var hon själv? Bara att hålla tummarna nu då!

E-K: "Hon var max 30 år! Men jag sökte några Café jobb istället. Tar fler klädjobb en annan dag. Hoppas att jag får extra jobb på plagg, den klädaffären det blir provjobb i (förhoppningsvis) och extra jobb på det café som ligger mitt emot oss, det verkade väldigt trevligt där".

Cissi: "Hon ser ju verkligen inte ut att vara för gammal, sånt blir jag bara så arg på. Varför ska det vara sån åldersfixering när man söker jobb? Ja överhuvudtaget. Det är väl roligt när alla åldrar blandas med varandra eller?"
__________

Ser att du också har dragits med i planteringsyran Cissi. Ja, det har varit en underbar helg väder och allt! Har varit inne och kollat på din blogg och det blev verkligen jättefint! "Det blev lite olika blommor, höstflux, aster aklejor och nån till (glömt namnet) som ska blomma juli aug sept. Har många som blommar tidigt. Så nu blev det några sena istället. Jag blev väldigt avundsjuk på orchideérna, igår provade jag för första gången att plantera om min, den har blommat om flera ggr och nu tyckte jag det var dags att plantera om den så jag delade den. Det är bara att hålla tummarna nu. =o)..."

Nisse brukar ju sänka ner sina i kalkfritt vatten i en glassburk en gång i veckan... där får de stå en bra stund i vatten sen får de klara sig till nästa.
__________

Cissi: ... Jag fick äntligen rätt på mitt bildspel. Så nu är det bilder på katterna och vår hund o lite hundkompisar. Måste här också påpeka vilka oerhört gosiga katter ni har, dom är verkligen jättefina. Har ni många djur? Jag har fått det till att ni har två katter och en hund stämmer det?"

Det är nog förvirrande, för Ann och jag kan man ju säga skriver bloggen tillsammans från olika håll i Sverige. De röda katterna är Gubben och Gumman och så Emil som hon och maken var fosterföräldrar till ett tag.

Som det är nu har vi i Paradiset bara Olivia den ljusgrå katten, i bildspelet ser du våra tidigare katter och några andra som har letat sig in på min blogg...fråga mig inte hur !
__________

Cissi: "... fina bilder, det är så härligt att gå i skogen, tyvärr kan jag inte göra det längre, så jag njuter av dina bilder =o)"

Ja, det är verkligen fridfullt i skogen, man behöver ju egentligen inte gå så mycket där bara att vara är underbart. Det är en helt annan luft!
__________

Nyss hemkommen från stranden och har snackat med Jan en god stund som har blivit av med en av sina pyttesmåhöns och som låg på sju ägg i häcken. Vad trist! Nu blir det inga kycklingar heller!
__________

Eva-Katrine: "Ikväll ska jag laga Kyckling thai grön curry med ris, får se hur det går att göra ris utan ett DL mått...haha! Får ta ett glas eller något. :)
 
Vad ska ni laga? Ni hade ju lövbiff fest igår...:) Kanske pyttipanna, stekta ägg och rödbetor om ni inte ätit upp det förståss".

Ja, gissa: det blev pyttipanna innan vi visste att du tänkte föreslå det. Du glömde ju att göra matsedel till oss innan du åkte... förresten ska Per-Olof ha sitt 25-årskalas här snart. Du kommer väl sa Kalle.
__________

En runda till stranden såklart det är ju underbart väder! Den närmsta veckan visade det sig vara avstängt på skjutfältet så det fick bli gamla surfinghörnan.

 

Playan låg väldig och nästan öde:


 

Här bär jag på min nya Prada :-)
Eva-Katrine: "Bajspåsen i högsta hugg :-)"
Avslöjad, stor kropp och litet huvud väl att det bara är min skugga ;-)





Det blev inget tal om revansch vid kvällens Asken. Kalle gick ut som segrare idag igen.

2 kommentarer:

Maya sa...

Gillar helt klart Obelisken, eller vad den hette *Ler*
Ha en skön dag!

Cissi sa...

Nu blev jag helt klart nyfiken. Har du en klätterfikus? Finns det en sådan sort?

För längesen sen skulle jag ta en bild på mig o mejla till Irene, vi hade inte setts på ett tag o jag e ju en blondis som har färgat till mörkt men iallafall, när hon såg min växtsamling bakom mig, sa hon nåt i stil med o vad du har blommor. Jag har bara en sa hon. Jag sa det är bara ena långfönstret. haha. Jag har ännu fler.. Jag älskar verkligen blommor. Härligt härligt.. Därför blir jag så nyfiken. =o) Okej, då har jag fått det utrett med era djur =o) Inte helt lätt. Jag har inte sett om där dykt upp några andra bilder i min mapp än de jag laddade upp igår. Ska snart på möte igen, idag är det budget..*suck* o imorgon styrelsemöte.. Jag som tänkt en lugn dag.
Hur gammal är Eva Katrin? Hon ser ju verkligen inte ut att vara för gammal, sånt blir jag bara så arg på. Varför ska det vara sån åldersfixering när man söker jobb? Ja överhuvudtaget. Det är väl roligt när alla åldrar blandas med varandra eller?
Nä dags o göra sig iordning, blev inte mycket skrivit på min blogg, tar igen det immorgon =o)