Bloggintresserade

fredag 28 augusti 2009

Klädfredag

... en tuff morgon att stiga upp trots att ledigheten stundar.

Självfallet önskar jag er en God morgon och ser själv fram emot en tur till havet i eftermiddag. Ingen sol än men löven på mispeln börjar nu skifta i rött, ska försöka komma ihåg att ta ett foto i eftermiddag. Redan klart men ännu i mobilen. Det får ni se i eftermiddag.


__________

Känner mig en aning snuvig, men hoppas på att det är falskt alarm. Hörde under dagen att en av lärarnas respektive eventuellt åkt på svininfluensan. Hu vale!
__________

(7.25) På jobb har öppnat min dator, ditt mejl Ann och nu anlände solen :-)

Ann: "Hoppas jag vaknat före solen! Såg vädret igår på nyheterna och verkade få fin förmiddag idag och därför snurrar sänglinnet redan nu i tvättmaskinen, hoppas torkvindan kan användas när maskinen gått klart.
__________
 
Har ett par filmtips till Familjen Filmtajm, ifall ni inte redan sett, fick låna ett par filmer av svägerskan häromsistens och nu har vi sett dom; 'Taken' med Liam Neeson eller vad han heter, kanonbra film, allra helst om man är lite adrenalinstinn och behöver få ut lite, hans agerande som proffessionell säkerhetsagent letandes efter sin kidnappade tonårsdotter och går fram som en bulldozer, ingen pardon :-) Så var det 'Untraceble' med Diane Lane tror jag hon heter... en skrämmande rysare, hon FBI-agent på dataavdelning och en mardrömsavskyvärd seriemördare gäckar, hua.
Fredag på dig Pinglan!"

Tack för nya tips! Känner inte igen titel och handling så det är kanske något helt nytt, annars är vi så tokiga att vi mycket väl kan se om filmer ibland tycka de är jättebra och först in mot mitten upptäcka att vi har sett dem förut :-O

Bra filmer båda två vi hade sett dem googlade och fann trailers. Så inget napp denna gång! Hade vi inte haft sett de, så var det kanontips! Nu får vi kolla om det finns något i utbudet på tvn.
__________
...
Läser i din blogg Maya: "Pingelparty på paradisvägen"
Parallellgatan till vår... och party för pinglor? Låter skoj... kanske ser vi varandra när det blir dags för kvällsrundan med Charlie. Ha nu så kul!
__________

E-K: Jag är uppe med tuppen nu och ska till gymmet. Fy fan va duktig jag är hahahah. Vi får se iallafall".

Well, hur var det nu då? ...och med bian?

E-Ks kommentar: "Snart ledighet:) haha, just det ja jag är ju mellan två jobb fram tills måndag, haha. Bara att njuta nu då.

Tuff dag du hade igår men skön ledighet väntar med 2 långa dagar.
__________

... Ska ni äta kräftor och god paj i helgen?"

Inga planer ännu... faktiskt rätt skönt. Kräftor och din paj det låter finfint. Varför inte? Vet du vad, igårkväll tänkte vi på dej (också)... pappa hade varit på Peking och köpt med sig "Fyra små lättöl". Vilken fest vi hade... vet ju att du älskar det! :-)

E-K : "Va avis jag blir att ni åt mat från Peking, så gott juh. Mums. Till lunch idag ska jag göra kycklingsallad. Ska gå upp till Hötorget och handla lite goda fräscha grönsaker,..."

Ann(16.57): "Enbärsburgare med lingoncoleslaw (recept från Leva&Bo nr 34) fick vi idag med strimlad råstekt potatis, gôrgott! Hitta receptet online på Aftonbladet av år 2006 ifall du känner er lockade :-)

http://www.aftonbladet.se/matvin/article454440.ab

Ps. Yes, rykande färska lingon från runt hörnet :-)"
__________

E-K: ...sen i em blir det lite shopping. Erik har en massa han ska införskaffa och jag har hittat en secondhand affär med massa tweedkavajer för typ 200- 300 kr så det blir nog någon sån för mig. Får ta foto sen och skicka om jag hittar någon".

Ja, foton mottages med tacksamhet jag är så nyfiken om det blir något. Secondhand ja, det finns nog en hel del sådan butiker i storstan. Kan egentligen inte fatta varför det inte finns några här och varför de har fått lägga ner.

E-K:

Tweedkavaj- second hand från Beyonde retro: 239 kr :) fynd
Ann: "Jag ger högsta poäng till kavajen :-)"



Linne- Zara (rea 99 kr) 



Kofta- Boomerang 1199 kr


Linne guldigt- (rea 170 kr)



Skor- (rea- 356 kr)



Trevlig shoppingdag, Erik köpte också hur mycket som helst.

Vad mycket snyggt du har köpt idag E-K, men du håll nu i pengarna! Låter hur bra som att du kan vara ledig mycket i helgerna och har tillfälle att även komma hem någon gång emellanåt!
__________

Hoppas att ni har en mysig fredag kväll, kan tänka mig att ni har det. Jag har precis fått lite mat i mig. Lövbiff wok, det var mycket gott, fast det råkade bli lite för starkt".

__________

Nu är hallmattan på plats både i vårt hus i Paradiset och i gårdagens inlägg :-)

...och huset tomt igen för Kalle har åkt på jobb och Anna-Karin tillbaka till Malmö och sin Johnny. Tidigare var vi på begravning igen. För Kalle var med och filmade sång av den mäktiga kören från läktaren och vilken kör! Och vilka soloframträdanden! Där kan man tala om skönsång av verkliga proffs!

Bla Tinna Karlsdotter och hennes bror uppvuxna i Rinkaby hör Tinna i den grupp hon uppträder med på
http://www.myspace.com/allends
__________

På kvällen såg Mats och jag en film som heter Acool dry place
http://reviews.filmintuition.com/2008/03/cool-dry-place.html

Lite gullig, med klart underhållningsvärde. En sötare unge får man leta efter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

snart ledighet:) haha, just det ja jag är ju mellan två jobb fram tills måndag, haha. Bara att njuta nu då.

Tuff dag du hade igår men skön ledighet väntar med 2 långa dagar. Ska ni äta kräftor och god paj i helgen?

Jag är uppe med tuppen nu och ska till gymmet. Fy fan va duktig jag är hahahah. Vi får se iallafall.

Trevlig fredag :) Kram

Anonym sa...

Va avis jag blir att ni åt mat från peking, så gott juh. Mums. Till lunch idag ska jag göra kyckling sallad. Ska gå upp till hötorget och handla lite goda fräscha grönsaker, sen i em blir det lite shopping. Erik har en massa han ska införskaffa och jag har hittat en second hand affär med massa tweed kavajer för typ 200- 300 kr så det blir nog någon sån för mig. Får ta foto sen och skicka om jag hittar någon.

Hoppas att du inte blir förkyld nu.
Inte kul att vara sjuk på sin lediga helg.

Kram

Anonym sa...

Va roligt att kören var bra och det var fint. Synd bara att ni fick höra dem under en begravning. Nu har jag skickat foton till dig :)

Hoppas att du gillar det.

Synd att a-k har åkt hem. Trodde hon skulle stanna hela helgen och ha mysig kräftskiva med er, men oj så¨fel jag hade. du nu när jag jobbar på cafét så kan jag planera in alla helger, för jag jobbar ju inte helger om jag inte vill, så det är bara för mig att åka hem nu när jag kan sen :)

Kram

Anonym sa...

Vilka fina bilder, snabb uppdatering morsan :)