Bloggintresserade

söndag 16 augusti 2009

Vilodagen

...egentligen idag får se hur det blir med det. Känns som om vi tog den igår. Varm natt, fuktiga buskar utanför men är osäker på om det har regnat. Himlen gråmulen går och lägger mig med gott samvete en stund till.

...Så blev det med det... hittade några bilder från gårdagen i mobilen nu är dessa på plats med tillhörande text... och vet ni nu (7.48) har blå himmel bett molnen skingra sig och solen bryter fram :-)

Ann: "Grå himmel och blåst vaknade vi till. Igår startade dagen med solsken och sysslor utomhus, senare på dagen kom molnen och sånt där infernaliskt oavbrutet duggregn som ökade och minskade i styrka under resten av dagen och kvällen men aldrig upphörde, urkväder. Slutade dagen med strumpor på i tv-soffan...
 
Jo, vi ringde Jonas på kvällskvisten och hörde oss för om Emil, han hade hittat en plats på bänk i badrummet ovanför tvättmaskin han ofta låg på samt satt i badrumsfönstret (bilderna), bara ätit minimalt räkor men lite torrmat och inte gått på toaletten då än. Jonas tog in sin oantastligt uppfostrade Signe, hon är en så vacker 7-årig vechtel eller vad rasen nu hette, bourgougnefärgad fågelhund som vädrade med nosen, tittade upp på bänken på katten medans husse instruerade att 'se men inte röra' gällde för också denna katt, sen vände hon om och husse tog ut henne. Emil? Satt lugnt kvar på bänken :-) Jonas hade klappat Emil på kinderna och så, och det lät om katten sa han, menade att Emil spann förståss :-D GOTT!
 
Världens huvudvärk igår igen (och i torsdags) och tro på f-n att jag vaknar med den idag med... suck. Idag skall värmepumparna lyftas på nygjutna plattor vid skolhuset och vårt hus, efter det får vi kaffe kl 15 hos svägerskan innan de åker hem. Det är helt klart strumpväder idag med, almarna tappar massa löv och det går mot den tiden med stora kliv nu, vare sig man vill eller ej. Hur var det nu igen "mod att acceptera det jag inte kan förändra'.... :-D"

Ja visst är det så att man får säga det till sig själv också ibland för det blir ibland så mycket svårare att leva efter själv...
__________

Ann: "... (11.15) Vi fikar nu, hör Svensktoppen och er låt!!!
Lasse Stefanz *Här hör jag hemma*
i texten *går nere vid stranden i Åhus*
 
http://www.youtube.com/watch?v=tgv-RQqooBE
 
Så QUL!"

Ja verkligen och texten är lika sann för oss som att melodin är medryckande!

Olle känner vi inte personligen, men mer eller mindre umgås med hans brorsa och hans Carina.
__________

Gissa var vi precis kommer ifrån om inte skogen, stranden och havet... ;) Efter en underbar tur, fråga bara Charlie som haft möjlighet att springa rätt fritt runt oss

 
Nu är det härligt att vara hund... och människa


Det är varmt och solen skiner


Ljungen börjar slå ut


Blåbärsrisen är renplockade. Förklaringen fick vi rätt snart när vi mötte folk med stora kassar. På ett ställe var ett par ute med sina två kamphundar ... lösa... hjälp tänkte vi och Mats hojta: har du kontroll på dina hundar? När alla var kopplade kunde vi lugnt passera och fortsätta.


Fälten ängarna och träden... ljuvligt doftande...


Vi doftar på skogen


Charlie vädrar och börjar vältra sig runt... i vad?


Nä fy och usch en grönmög(el)hund

Det fick bli raka vägen hem i badkaret. Nu ren och fräsch som en nyponros och doftar Dove.
__________

Ja, här duggregnar det också i småskurar nu så det var i rätt tillfälle vi var på naturentur.



Idag har Mats dragit el. Spotrännan klar, likaså några uttag. Övrig belysning låter vänta på sig.



Ann (16.36): "Efter maten tidning i tv-soffan och vi somnade visst... vaknade och maken upptäcker att en björk rasat på sjövägen,

följt av planerat värmepumpslyft



... till svärföräldrars



... och vårt hus





... och sen svägerskans kaka". "

Mmm den ser god ut!




__________

Nyfikna som vi är har vi provisoriskt hängt upp stallfönsterna samt tänt spottarna i rännan :-) Så här ser det ut klockan 21

2 kommentarer:

Cissi sa...

Hej tjejen. Här kommer ett litet försenat svar, har haft fullt upp och varit ganska slut..*puh* Jo jag hittade reaktionerna under layout och sen att man trycker på redigera blogginlägg, då kommer det alternativet upp att välja reaktioner. Jag skrev för nån dag sen på din sida två kommentarer, jag skrev den ena ganska sent så vet inte om du såg den, om du kommer in på mitt googlekonto så ska du kunna skicka ett emjl till mig, där är en ruta sskicka mejl, då får jag ju din mejladress, där e lite som jag skulle vilja prata om privat. Börjar lära mig lite lite nu om bloggandet.. tack än en gång din inspiration. =o) Här står nu grillen på o sambon min fixar maten. han e för go´. Hoppas ni har haft en bra dag idag, här har varit soligt o skönt men lite väl mycket blåst. Hoppas du hittar reaktionerna.. Sköt om dig o ha en trevlig sönkväll. kram på dig.

Ingela sa...

Tack för dina klara instruktioner... jag hittade det direkt när du vägledde mig. Jag brukar kolla bakåt så jag har säkert sett dina kommentarer.

Mysigt ni verkar ha det din sambo och du. Det gäller verkligen att nyttja grillen så här "de sista skälvande minuterna" :-) före mörker och kyla kommer. Ni får ha en skön kväll själva. Ingela