Bloggintresserade

fredag 15 maj 2009

Fredag

... YES slutet av arbetsveckan nalkas... och solen bara fortsätter lysa dag efter annan... drabbade av ett neg. ögonblick slängde vi fram tanken; "om detta är sommaren" nu på morgonen... Men NEJ nu slår vi då ifrån oss.

Bra final av veckan är också att idag kan jag lifta med Mats både mysigt (på tu man hand) och praktiskt (halva tiden).

Bara 6 grader varmt idag... rätt kallt alltså... men solen har nog snart värmt upp oss. Framme på jobb en kvart över 7, jadå först på plats. En stund med Mozarteffekt och blogg sedan igång med dagens arbete. Har nu läst ut den och måste säga att det är med en viss saknad även om det tog lite tid i slutet. Sådan är ju jag, ibland går det som en dans och ibland är det som att trampa i sirap. Kan undras om författaren som är från Amerika tillhör din släkt Lotta. Han är ju också musiker precis som många av dina släktingar. Det får vi undersöka, tycker du inte?
__________

På programmet med början i eftermiddag: Powerwalk med Eva-Katrine.

Något trädgårdsarbete. Vet inte om det blir måla... Kanske inte, för då måste tyvärr Charlie vara ur vägen och det vore synd om han måste stanna inne.

Fredagspromenix med familjen Andersson, idag var det fler än Erik som ville följa med :-) Barnen hade cyklat hit på småvägarna rakt igenom Tääppet. Så duktiga! Själv var jag så trött att jag inte mäktade följa med utan bara att krypa ner i ett uppfriskande bad. Eva-Katrine hoppade in i mitt ställe.
__________

Ann: Första tvätten går i maskinen redan, himlen klarblå, pussat maken som åkt till jobbet, aningen nattfrost som solen nu jagar bort.
 
Trodde vi skulle på lite utflykt eftermiddagkväll idag, öppet hus om skogsplantering, huggning med förfriskningar...

... men maken har nog bestämt sig och det blir Borås istället och titta på ny arbetslastbil (lätt), nja inte ny det har han och far sin köpt tidigare om åren men lite övertalning så har det sen blivit mindre begagnad och så ser det ut att bli även denna gång och jag följer med".

Väntar med spänning att höra vad det blev.

Ann: "Knalleland området med försäljning där dagens butiker växt in, typ Lagerhaus, Clas Ohlson m fl och vi tog en svänga på Eko, vad vi saknar vårt Eko :-). Förr var det mer fabriksförsäljning i svenska tekoindustrins medelpunkt, typ postorder m fl. Det blev mönstrade muffinsformar köpt och en fika. Du kan kika på http://www.knalleland.se/

Själv kom jag hem, strax före 1. Blommor och festdukning på bordet i vardagsrummet. Golven tog jag ju i onsdags så de får vara. Tom. i badrummet en vacker blombukett. Här finns ju gott om blommor i trädgården.

Har bestämt mig. Det måste bli målning en stund om jag ska bli klar någon gång. Kan ju ta transistorn med mig så blir det lite "strandraggarstämning". Fler som var med på den tiden det begav sig att alla hade sin lilla transistor med till stranden för att lyssna på bla svensktoppen?

"... Alltså skall jag under förmiddagen fram till middag avverka så många fredagssysslor jag bara hinner med :-). Jag börjar med att titta in till dig och säga hej :-)
Svejs!"
___________

Ikväll kom vi ihåg "Trädgårdsfredag" och det var vad jag orkade innan ögonen föll igen för kvällen.

1 kommentar:

Jeanette... sa...

Hej syrran:)

Önskar dig en underbart skön fredag och helg!

Kramisar Jeanette