Bloggintresserade

tisdag 19 maj 2009

30 år idag !

Långtisdag... så var den här igen, en gång i veckan. Solen och vi har vaknat. Möter dagen nybadad och med nytvättat hår. Känns bra och jag drar ett djupt andetag för att få in vaniljdoften riktigt i näsan. Den är min nya passion, parfymen som jag fick av Kalle sist när han hade varit ute och rest.

Både Mats och jag ger oss av något senare. Han styr kosan till Malmö och jag till stora staden, Christians stad. Själv hade jag räknat med bussen, men fick lift med Mats trots att han inte skulle riktigt på mitt håll. Efter en del traggande på Cirka om hur vi skulle svänga verkade hon ge upp och förstod att vi inte riktigt brydde oss om vad hon sa.
__________

Ser nu fram emot kvällen, början till fem dagars sammanhängande ledighet (med onsdagen). Ikväll börjar en ny serie "Krig och fred" tror att det kan vara ytterligare något i min smak... och Eva-Katrines, men hon jobbar kväll hoppas därför att hon hinner hem.
__________

Solsken ! Tänt va´re här :-)



Ann: "Grå morgon här, ser att du har morgonsol på TV4Väder :-)
 
Hoppla, så Charlie fick sig sin första känga i livet och då utav Olivia, tur att Charlie har fina matte o husse som fixa vetvård och inte bannade Olivia, god bättring till er alla :-)"

Hade gått bättre än vad det såg ut till en början... Med fasa tänkte vi till en början vad som skulle kunna ha hänt... och där stod vi utan bil och allt och veterinären i stan...

Ann: "där stod vi utan bil" säg inte att det hänt nåt med bilen er oxå?"

Uttryckte mig nog oklart och ofullständigt. Eva-Katrine och jag hemma igår när det begav sig... Karl-Mikael körde taxi i Hässleholm och Mats var i Finja... numera har jag ju ingen bil... Eva-Katrine satt på golvet och storgrät jag i chock på mitt vis, men fick ändå fram att vi måste ta oss samman. Vilket vi oxå gjorde!

Tråkigt med din bil och onödigt men tur i oturen att det ändå gick som det gick.
__________ 



Angående Plommongifflarna se gårdagen... där återfinns omdöme och recept. KUL!






__________



 
"... Jodå, jag tog en bild i skogen på det som inte var ramslök... kommer strax :-) men det är inte ramslök.



Tänker lite på skogsstjärna växer i skogsbryn en liten vit stjärnblomma
men stämmer inte med knoppen...

Ann: "Nop, de växte där också men mindre och skirare :-)
Ser jag frön av ramslök nånstans nångång skall jag slå till :-) "

Kan det vara Tvåblad månne? Gröngula blommor, en kalkmarksorkidé... blommar på försommaren...
__________
 
Igår kväll (mer human sändningstid 19:30 måndagar repris fniss) såg vi Trädgårdsfredag, just om sparris som du berätta och t o m om mumsiga vattenkrassen som jag babblat om :-) Kul!
 
Idag skall jag låna Äkta Vara-boken och bli mer inspirerad att finna äkta varor och inte industrins fejk :-)
__________

Nä nu ska jag för er berätta... slutade eftermiddagsmötet 40 minuter tidigare och hann därför lagom ner på "Olssons ost" i hörnan köpte en lagrad Grevé och en Herrgårdsost, Näsby rökad, en påse Gränna knäcke till kvällsfikor (www.grannaknacke.se) samt två nya tesilar av den där bra sorten... innan Mats plockade mig på McDonalds parkering.



... och kan ni tänka er hur hade jag kunnat glömma vad det var för en dag idag? Men inte min Mats inte... 30-årig förlovning. För 30 år sedan var vi i Köpenhamn på Tivoli och växlade ringar! Kan man fatta?









__________

Ann: Så har du en lång tisdag, och behöver du energipiggning så hoppas jag att dagens postskörd ger dig just detta när du kommit hem :-)
 
Vassego :-)


TUSEN TACK! Vart ju minst sagt nyfiken när jag kom hem för Eva-Katrine ringde innan hon skulle till jobbet och berättade att det hade kommit ett litet spännande paket till mig.

Vilken överraskning och ett gott skratt, bara du Ann som kan komma på något sådant!
__________

Ser dystert ut att få tag i sjösten i lösvikt. Endast i småförpackningar i vår omnejd för krukbruk... alternativt i mastordundersäckar till offentliga miljöer. Mellanting då? Vi har singel... sa de i Önnestad... men det var ju inte vad vi skulle ha. Det skulle ju vara rundat att gå på och i njutbar färg...

http://www.stenbutiken.se/prodinfo.asp?id=44
http://www.stenbutiken.se/ Postadress 260 40 Viken kan det va' nåt för er?

Har varit inne på denna sida förut. Det är precis sådan sten vi skulle vilja ha. Det är dessutom lika som ligger på ytan av plattorna intill. Synd att Viken är en bit iväg... vi misstänker att vi måste köra ett par gånger med släp för att det ska räcka. Har för mig att jag också har sett något om Höör eller Hörby tänker undersöka det idag... Tack för att du bryr dig!!!
__________

Promenad till havet med Mats och Charlie, ett underbart väder. Gömme på stranden så klart. Charlie har en underbar kontakt med oss med eller utan koppel och vi ser nu fram emot vad vi ska kunna åstadkomma i skolan med honom. Aha, det är så en klicker ser ut. Det är ju den metoden Tina som vår lärare heter kör så man har ju varit lite nyfiken tills det ligger en bild på din blogg Jeanette. Tack! Mycket matnuyttigt om dagarna!

Räkmacka och ett glas vin dagen till ära...

En liten stund av Krig och fred... orkade inte fullfölja. 

1 kommentar:

Anonym sa...

"där stod vi utan bil" säg inte att det hänt nåt med bilen er oxå?