Bloggintresserade

lördag 30 maj 2009

Pingstafton

... där ser man, det missade vi faktiskt båda... blev påmind av ditt SMS mor med önskningar om en fin PINGST. Först kunde jag inte ta emot något för jag vägrar ta bort dina Irene! Väntar och längtar efter att du kanske hör av dig när du orkar som vi bestämde.

Inget bröllop här i faggorna men drar mig till minnes att du Anna-Karin ju skulle på bröllop just idag!
__________



Vad passar bättre än att dela med mig till er alla av denna söta bukett som jag plockade nere vid stranden igårkväll.
__________

... men var i all världen är det utlovade fina vädret?... Tänkte det var bäst att nu efter frukosten ta in dynorna efter Kalles partaj med risk för att de annars skulle kunna bli våta. Har ett par maskiner även på torkvindan bäst att plocka in det också. Diskmaskinen klar, sen blir det till att fortsätta här inne en stund... om uppehåll... mäta och skissa till trädäck samt slutföra kanten vid bortre hörnan vid ludan.

... ska solen orka igenom molntäcket... trodde det ett ögonblick...

Ann (10.25): "Nu är jag här. Först blev det lite segt idag efter lite rötjut igår kväll och sen kom kusin med fru strax efter 8 och hämta sin båt som maken hyser på rännet i ladugården och tiden slank iväg. Vansinnigt fint väder, felfri blå himmel och 16C redan arla morgon hade vi. Nu strax efter 10 har vi 21C". 

På rännet i ladugården? Känner igen rännet har hört det förr men vad betyder det?

Nyfiken som jag är kunde jag inte undvika att googla det och fann följande länk med massor av intressant läsning. http://www.utgangspunkten.se/kulturvast_templates/Kultur_ArticlePage.aspx?id=30340

Dessutom verkar den vara från Värnamo? Hinner inte fördjupa mig nu... Ann förklara du gärna med dina ord!
__________

"... Tvättat sänglinne som hänger ute, vädrar täcken, tinar färs till mat, jäser deg till bröd och maken målar bytt fönster i snickarboden.
__________
 
Burkkycklingen igår, den groteska, var väldigt god! Minsann saftig, ingen ölsmak om man trott det :-) ! Jag läste en rekommendation att marinera ett dygn före tillagning och det tror jag blir jättebra och skall göra med nästa kyckling. Qul tillredning som ger sällskap ett och annat skratt vid grillafton, rekommenderas! Vi har visst ingen klotgrill kvar, så jag körde ugnsvarianten igår. Foto kommer :-)






Tillredd i porträtt, i profil och på tallriken :-) 

http://www.piafdesign.com/recept200619.htm
 
 




Sommar-carpe tempestus på dig!"
__________

Städningen klar, har fått undan en hel del stryktvätt men inte allt... kaffepaus i trädgården, nu sol men något svalt... tänker stryka en stund till innan jag dyker en stund. Ska sen åka in till Skopunkten med Eva-Katrine efter hon har slutat i kassan för dagen. Gäller ju att vara pigg ikväll!
__________

Vilken start med huvudvärk och diverse problem med kvällens stass halsband där kedjan brast vid blott några användningar (det fina jag fick av Mats i julas av dansk design, (öronhängena ett 20 kronors fynd på "Ur och Pen") Pillan hjälpte, Mats fixa halsbandet och kvällen börja bra!


Trevlig Irländsk afton på Åhus Rökeri med privatchaufför dit och hem (Eva-Katrine).



Klämmigt uppträde och mer eller mindre spontan dans på Irländskt vis. Efterhand som kvällen gick ryckte det mer och mer i benen. Fick sådan lust att själv försöka... Maria sa, ja om du också gör det... Maria jag beundrar din livsfilosofi "Att man bara lever en gång" och känner mig själv hindrad av den där osynliga spärren... Kanske hade fler hakat på? Och allt för att vi vågat släppa på kraven, bara gjort det vi ville och kände för ibland... I själva verket var där ju många som vi halvt om halvt kände igen. Främst från dagis men föräldrarna hade fått några år på nacken... precis som man själv ;-)



Med uppträde av
"Flying Session"

Marcus Tullberg
Anders Thoren
Maria Bojlund

Läs mer på sidan:
http://www.rokeriet.se/html/underhallning_2009.html


Varmrökt lax med nypotatis och kryddad med örter och chili. Fantastaskt gott!

När vi kom hem och hade laddat in bilderna upptäckte jag att det inte fanns någon bild på att jag invigde min klänning från Sister från tidigt i våras just ikväll. Klänningen för halva priset på röd lapp slutade på 248pix.

Ovanpå har jag min korta jacka i skeppar/militärstil och mina supersköna skor vid det här laget säkert över 10 år.

Min stass utomhus Visst matchar den buskarna?

Inga kommentarer: