Bloggintresserade

onsdag 24 juni 2009

Onsdag

... solen stiger över trädtopparna i öst, ser ut att bli en fin dag även idag.

Ann (7.06): "Absolut sommar, och 17C så här dags redan.
Lite varm-aktig efter all sol igår, eftermiddagsduschen var god och behövlig må du tro! Kom på vad jag glömde igår, kolla badtemperaturen i sjön när jag ändå var där".
__________

Idag är det Johannes döparens dag. En av få dagar där inte någon har namnsdag.

Dagens tema i Bladet (Jane Austen): "Medkänsla Med den som aldrig klagar har man aldrig medlidande".

Väcker en hel del funderingar... denna kvinna författade ju klassiska kärleksromaner på slutet av 1700-talet. Så hon torde ju ha haft ett rikt mått av empati både med andra och sig själv, dessutom funderade hon säkert, med tanke på uttalandet, en hel del på livsfrågor det som är samma trots att tiden var en annan.

Samtida med min Ola (Mons) Lundberg...
__________

Idag skall jag till stan och träffa girls, bara vi 'timflickor' som skall fika! Det är förresten allra sista veckan på exjobb, de på lagret slutar på fredag".

Vad kul att ni håller kontakten. Det står ju också tänker jag för att ni har haft god sammanhållning på arbetsplatsen. Den har ju säkert dessutom stärkts av att ni hamnat i samma sits så att säga.

Idag tänker jag måla- om det går... kanske vill Charlie hjälpa mig och att det blir för svårt. Vi får helt enkel se!

"... Och du skall förädla fönsterbågar idag, så fina dom var ni köpt!! Se upp för värmen målarfärg och värme brukar inte vara nån hit :-)..."

Ja visst är de jättefina, det tyckte vi oxå. Vi ville ha två för att få in maximalt med ljus. När vi inte hittade två lika så bestämde vi oss för för två helt olika. Vi fick oss oxå till livs en story av innehavaren himself... det var ju så man gjorde förr om man ville ha ett fönster skräddarsyddes det för att passa där det skulle sitta.

Nytt även under bilderna på stallfönsterna under gårdagen.
__________
 
(7.25): "... Nämen, glömde, vi tittade lite på Floyds Fjordfiesta igår innan nyheterna, och minsann där var Kronowalls slott du precis besökt och visat bild av i helgen :-) Kul!"

Det missade vi :-( ... men vi fick det ju så att säga i natura redan i helgen :-)
__________







Självsådd fingerborgsblomma, är en trädgårds- och medicinalväxt. Ursprunget är från Åkersberga och några frön i en påse.









__________

Hoppla! Bäst att skynda Er för att hinna vara med i undersökningen till vänster. Nu är det inte många dagar kvar! 8 röster och krings 30 läsare om dagen, hur går det ihop?
__________

Tvätt och disk och sedan en rätt lång promenad med Charlie. Charlie gick och snusade på allt möjligt...



... och jag sniffade mig fram till denna starkt doftande rugge. Någon som kan hjälpa mig med artbestämning?

Började nu bli riktigt varmt ute. En pratstund med Kalle före jobb...
__________

... och nu är det dags att ut och försöka hitta en sval hörna till målning.

Oj vad varmt trots skugga. Har nu strukit 2 solar av fyra, ett par bord också kvar. Just nu en liten lunchpaus (klockan är 12) sen ska jag på det igen. Charlie också slö han valde att lunka in i sovrummet i jakt efter svalka.

Jippi (13.00) nu är utemöblerna klara! Men fönsterbågarna får vila, började dock så smått gå lös med stålborsten. Fortsättning följer... Tar nog i samma veva ändå på farmors mors blomhållare jag visade förut... åtminstone med stålborste...
__________

Somnade på eftermiddagen en god stund och sov som bedövad.
__________

Sedan en liten stund utejobb igen. Passande uttryckt, läste just i Tudors bok idag hennes funderingar runt termmer som jobb-arbete-yrke-kall.
__________

Mor (12.33): "... Vi mår bra i värmen och har fått en hel del klippt o rensat i trädgården idag".

Eva-Katrine (17.40 direkt från Kreta): "Hej familjen hur har ni det? Vi har det underbart, brända. Erik ser ut som en kräfta :-). Idag har vi besökt en mysig fiskeby som heter Sissi, där vi kollade i affärer, åt gott och njöt en svalkande drink i minst 35 graders värme".

__________
Halkade in på Uppdrag granskning och självmord/droger på nätet. Kunde inte slita nig därifrån trots det upprörande. Något lika ofattbart som förfärligt... Det finns helt enkelt inte ord.
__________

Såg en väldigt vacker citrongul ros på kvällsrundan med Charlie, om jag kommer ihåg det tar jag mobilen med imorgon och förevigar den... och här är den!

Inga kommentarer: