Bloggintresserade

fredag 26 juni 2009

FRIdag

Ann (8.20):"Repris! Alltså full sommar med värme, och sovit lite illa inatt ett par timmar drygt varför jag vaknat lite senare :-)"

Angående vår diskussion igår:
 
"... Japp, leta som galning och fann våra härliga påslakan vi brukar ha till 'sommartäcke', de är utav en fin, slät bomull och längre än normalt, delar sig inte (som öppnad påse alltså) helt kanon!
 
Tror du sover gott också lite längre idag, bloggen inte vaken heller, efter lång het dag och kurs på det!"

Absolut stämde bra!
__________
 
"... Idag? Kanske kommer svägerskan med fisk, hon la i nät igår kväll (vi är ju markägare med fiskerätt),"

Aha därav rätt mycket fiske... antar att ni oxå serverar fisk rätt ofta då. GOTT!

"... sen lite städning och tvätt och maken slutar tidigare då det är fredag. Vi kommer att serveras kall parmesansoppa jag kokade ihop igår,
__________







... sen skall vi iväg och lämna vita lastbilen
Tjänstgjort väl i fyra år hos oss :-)









... och hämta nya (beg) blåa lastbilen!"









På spännande uppdrag då. Lycka till. Hade varit kul att se något foto. Som du själv sa så blir man ju på så vis nästan med då. Fast man känner sig lite som en galning när man springer med mobilen i högsta hugg, laddar in, lägger upp och kastar. Vilken procedur.





... och extra finess på den nya hör jag: "Handskfacken kan ställas om till kylskåpsförvaring då användandes AC's kyla :-) "




__________
 
"... Blåser? Ja, som faen igår, bra mycket inatt till och med och nu med... lite tröttsamt om än svalkande. Svejs!"

Samma här skulle jag tro. Lite förädiskt för det gör det ännu lite lättare att få för mycket sol (läs solbränna). Charlie och jag mötte en man som kom från stranden igår och hjälp vad röd han var, det kan väl ändå inte ha varit meningen?!
__________

Eva-Katrine (dags kommentar 7.27 under gårdagens inlägg): "God morgon! Vad vacker min fina hund är, längtar tills jag får gosa med honom igen :) Hur har ni det, hörde att det var värmebölja i Sverige, kul for er. Hoppas att det håller sig tills jag är hemma.

Här är det så varmt så man måste dricka så många liter vatten varje dag. Jag är uppe lite innan Erik nu, han har hostat hela natten och inte kunnat sova. Så han får sova lite längre :)"

Stackars Erik du får hälsa till honom. Hoppas att det blir bättre nu när han får sova lite längre. Kan ni inte fixa hem honung och få kokande vatten upp på termos på natten?

"... Hur är det med era förkylningar därhemma?"

Med oss är det bättre blev aldrig mer än ont i halsen som tur är.

"... Idag ska vi på shoppingtur, köpa whiskeyn här, den är mycket billigare än på flyget. Sen blir det sol och bad vid stranden...\
Ses snart! Älskar er... Puss Eva"

Så ja nu är vi uppe och igång. Fann ovanstående från dig Eva-Katrine och mail från dig Ann.
__________

Vaken faktiskt redan klockan 5, då skrev jag brev till min faster. Sova, svårt i denna hetta. Somnade om en stund på morgonkvisten för att vakna av att Charlie pockade på uppmärksamhet. Han vill aldrig gå ut direkt på morgonen bara att vi leker och kelar. Hans pockningar är inte precis diskreta... idag fick vi för oss att räkna "Elle belle bi" vem som skulle bada först. Det blev Mats så jag passade på att dra av lakan (på tal om lakan) och slänga in dem i tvättmaskinen. Kanske slipper jag plocka fram andra och kan bädda med samma igen... med skillnaden att de nu är rena.
__________

Upptäckte att Bladet kom sista dagen igår och så kunde man inte ens läsa den... vilken final. Kändes konstigt och bakvänt men antar att det blir en ny vana. Kanske en stund att kolla reklamen eller nåt...

Ann (senare 10.08): "Liten paus, klar med övervåningen och lite svett, tittar inom dig som väckt bloggen och jag tänkte stänga av datorn. Vetdu, redan 02:41 började fåglarna sjunga.... såg varför inatt, en orange strimma vid horisonten där solen skall gå upp, brått de har fåglarna.
 
Tvätt numero dos på G, dags gå ett varv på nedervåningen med snabeldraken och sen ut och valla gräsklipparn. Ha bra dag!"

Detsamma önskar jag alla mina läsare. Jag tänker på er!
Passar här oxå på att slå ett slag för undersökningen till vänster.
Förresten Ann ta det nu lugnt i den där slänten så du inte brer på ditt onda från att du vallade gräsklipparen sist.
__________

Nu är Mats iväg med bilen för nya däck själv tänker jag ut och måla på min dörr igen. Själv rätt nöjd. Fick dessutom godkänt av både Kalle och Mats igår. Kändes bra, fusksnickare som jag är!

Så nu har vi sågat ner ett par stora grenar som hängde ut alltför långt över drivhuset på vår tomt (det klarade sig utan klirr) samt ett par från Aspen intill dessa skulle komma att hänga ut över vårt kommande trädäck,

... en död Rönn fattar inte vad som har hänt. I fjol var det en annan Rönn en bit bort som helt plötsligt dog. Någon idé?

Sedan ett par vändor till tippen med Nisses släp som vi har lånat för dagen. Funderar på om vi kanske kan låna det någon dag nästa vecka när ni ändå är på semester Maria. Det får vi prata om imorgon kväll.

... Vi kommer så klart. Ska bli kul! Bra att vi kan ta Charlie med! Som Nisse sa det blir nog inga problem med Titzan för hon brukar ju ändå välja att hålla sig för sig själv. Förresten påminner det mig om att jag ju skulle lägga upp bilden när du visar upp din målning av henne. Den var ju med på konstutställningen och jag tänker att den blev jättefin.



Per-Olof ska ändå ha kompisar här på kvällen först, sedan ska de på invigningen av den nya nattklubben på Åhus Strand.
__________

Trädgårdsarbete hela dagen. Garagefönsterna är nu putsade på samtliga sidor. Det händer minsann inte för ofta. Fågelhuaet tvättat... gillar nog de små liven. Något positivt med stt vakna sådät mitt o natten Ann. Visst är det både rofyllt och mer att lyssna på.

Vet inte varför men det påminner mig om en ekorre som jag såg påväg ner till Kollo. Kan undras varför den inte hade någon päls på svansen? Om den varit i fajt med någon eller om den var sjuk på någotvis? De styr ju med svansen när de hoppar från gren till gren. Har ett kort i mobilen tror jag, kommer senare om det nu är så att man ser den.



Jo visst om man tittar noga så ser man visst den... men inte svansen!__________

På kvällen grillade kotletter från Jontes charkuteri med hans specialsås, klyftad potatis och wooK. Sugen?
__________



En promenad framåt kväll, Rätt blåsigt och lite kallt. Jag frös men till viss del berodde det nog på brännan. Här på vägen hem en liten bit av den stora ödetomten intill vår. Bakom den lilla ljust gröna stugan (grannens) skymtar vårt hus Nu när volonjären är borta. "Snart" kommer det upp en vägg med det smala stallfönstret.

2 kommentarer:

Dog News sa...

Vill önska er en solig helg!

Ingela sa...

Trevligt... får önska detsamma... och mer sätta mig in i vad Dog News är!