Bloggintresserade

tisdag 23 juni 2009

Solsken på oss!

Idag den "riktiga midsommar" Nyfiken?
Läs mer på sidan: http://www.faktoider.nu/midsommar.html
__________

Timber Trading... here we come.

Solsken och klarblå himmel. Hinner försvinna innan det vankas frukost i Paradiset... För att strax dyka upp iden (solen alltså). Ser ut som om Karl-Mikael ska på jobb idag.



... sen är vi redo för att bege oss till trakten mellan Nöbbelöv och Tollarp för att ta hem våra däckbrädor. Till hälften lastat.


Snacka om stekhett på grusplanen. Det se skönt ut sa tjejen som basade på gården och pekade på min klädsel... själv hade hon snickarkläder och skor med stålhätta... avslöjade att när det på kvällen var dax att hämta tre ungar på dagis tog hon inte skorna av... detta av omsorg till andra!


__________

En tur har vi planerat till tippen med rens bl.a från rivning och avklädd midsommarstång. Detta är ett projekt som vi har beslutat lägga i malpåse idag. Tänker samla ihop ännu mer skräp först.

... Istället tänker jag tvätta de sista sjöstensplattorna som Mats har rivit upp idag. Känns skönt att ha förberett dem för nyläggning. Klart! Även tvättat en vägg på garaget för ommålning (denna vägg ingick delvis i volonjären=behöver tillsyn.
__________






Få se kanske tar vi också en vända ut till Cecilias kuriosa i eftermiddag, det är ju knappt en mil dit.





Jo då ett par något annorlunda stallfönster för 700 kr. om inte nyblästrade så ändå i hyfsat skick. Visserligen exklusive glas... kanske en fördel vid hanteringen. Kul att det lilla var öppningsbart...

Funderar framöver på gamla handgjorda glas. Tänker att få in det där gamla vackra skimret.



Räcker med stålborsten och att sedan stryka med färg (Ingela projekt). Eventuellt ger jag mig på dem imorgon när Mats ska till Finja.

Ann: Så fina dom var ni köpt!!... förädla fönsterbågar?... Se upp för värmen målarfärg och värme brukar inte vara nån hit :-)"
__________

Däremellan sysselsättningar på hemmaplan. Med på och avlastning, snabbfika med nya frallor från Statoil och sen tillbaka med släpet hann klockan bli mer än lunchtime!
__________

Ann: "Klarblå himmel och solsken och redan 20C! Svidade om efter morgontoalett till shorts och tankini direkt, ingen idé tro man klarar mer textilier idag tror jag :-)
 
Tog Ingas sysslor igår som sagt..."

Inflikar här att Inga är Ann och makens odugling till betjänt för den som undrar.

Ann (Angående vår personal): "Inga är vår piga... medans James är betjänten... :-)"
__________

"... och efter middagen ut med Husqvarnan för min 'belöning' i solen och .... casualties! Banne mig om inte jag trots tio års vana sjabblade och hade alldeles för låg fart när jag skulle runda brunnsringarna i lutningen och blev hängande i luften, eller rättare sagt hela min tyngt hängde på mitt baklår strax ovanför knävecket som hängde på maskinens spakar och i slow motion höll vi på välta, men välte tack och lov tillbaka och fick ner andra foten.... ont gjorde det. Ont gör det. KlantAnn!"

Men herre Gud vilken tur i oturen skulle man kunna säga.  
__________

"... senare (12.02):  Hemkommen från sjön, har klippt gräset där nere och trimmat kanter medans solen gassade. Vi har snudd på 25C innan middagstid minsann. Kaffepaus inne i svalt kontor och snart dags för sill och potatis".
__________

Tack för det härliga kortet på dig och maken från midsommarafton. Det riktigt lyser om er och vilken blombukett på bordet!
__________

Nu är vi trötta samtliga har duschat... även Charlie han är helt slut efter att ha slitit en hel dag. Han liksom alla andra barn vill ju hjälpa till med det man håller på med, så det mesta tar ju "typ" dubbelt så lång tid skulle ungdomarna säga.
__________

På tal om ungdomar pratade jag precis med Per-Olof som planerar komma hem i helgen. Lördag-måndag ev. tisdag. Beror om om farsan kan fixa någon tid på tennisbanan så ni kan ta av en match.

Inga kommentarer: