Bloggintresserade

söndag 7 juni 2009

Vilodag

... Godmorgon! Vaknade rätt sent till en mulen morgon... Vi hade tur med allt igår (utom fotbollen). Men examenskalastet kommer jag att komplettera med frampå dagen... i gårdagens inlägg.

Ann: "Solsken, och blå himmel har vi även denna morgon!
 
Gårdagen var mest solig hela dagen och kvällen, vi fick mycket gjort ute kring middag med gräsklippning och allt och åt gott, grillad fisk (köpt :-D)"

Va säger du efter allt fiskande? Varför sparade du inte aborren, för det var det väl? Eller du tänker refånga den när den har växt till sig?

"... Ha ha, det var gäddor jag fick på kroken som gått tillbaka, aborrarna är just dem jag väntar på :-D "

... och promenad då vi plocka liljekonvaljer som fortfarande blommade på en sträcka av vägen som ligger lågt och kyligt, kring oss är de överblommade för längesen, buketten åkte vi med till svärfars grav. Fin skall ha fint!"

Ja även här är de flesta avblommade... men så vackra blomster både klockorna, färgkontrasten med det vita mot det gröna och den bara alldeles underbara doften. Klart den bäste ska ha det bästa!
 
"... Knotten har kommit! Upptäckte dom på kyrkogården, och minsann när jag hemma halade flaggan på kvällskvisten och det stack och kliade runt hela huvudet... hua!"

Fy och usch, peppar-pappar älskar vi inte varandra för jag får sällan myggknutor. Mats har redan fått två besvärande bulor på magen. Myggen älskar honom med andra ord...
 
Ann (9.37): "Hej igen sjusovare :-) ... Mygg har vi inte sett till än här, peppar peppar, men som sagt knott har dykt upp, urk.

Såg precis på [ http://vadret.nyhetskanalen.se/ ]http://vadret.nyhetskanalen.se/ att du har mulet, det kommer hitåt såg jag med... än har vi solen kvar :-)"
  
Dusch på schemat och sen skall vi iväg och rösta, svejs på dig!"

Visserligen små solglimtar idag men mest mulet varvat med en och en annan skur.

Mats har varit ute en stund och börjat montera ner Zacks volonjär. Efter att ha ordnat nytt ont i ryggen låter han den åter vila några dagar.

Fläsksteken står på spisen och puttrar och strax ska Eva-Katrine och jag ut och powergå... nu gäller det i veckan!

Ikväll ska Mats och jag på bio Cosmorama i Kristianstad. Vi ska se "Änglar och Demoner" på presentkort från en firma han gjort jobb för.

Inga kommentarer: