Bloggintresserade

tisdag 9 juni 2009

Snabb långtisdag?

... uppe en halvtimme senare (vaknade av mig själv). Soldis.



Mats ledig idag. Ska ta tag i bilen och hämta brädor på Timber trading utanför Tollarp.
Börjar redan bli tunnsått med jobb nu på timanställningen i Osby. Nu inväntar han jobb som de själva måste göra innan han har något igen.
__________



Pergonen härovan i närbild. Vilken färg!Har nog aldrig sett någon sådan förr!
__________
Fick svar av flaggstångstillverkaren som faktiskt har sitt säte här i stan;

"Mässingen har ärjat och då är det syrabad och eller mycket jobb med putsning/polering m.m. som gäller.

Det är normalt sett lite för mycket, istället föreslår vi att Ni köper en ny kula hos oss.

Om Ni kan besöka oss så hjälper vi Er på bästa sätt."


Själv har jag ju som ni säkert vet vid det här laget; min långa dag idag. Ja, man får allt hålla tummarna för att det blir fint väder. En runda inom bibblan idag med på lunchen.

Strax frukost i Paradiset, nybadad, klädd och har gjort mig redo för att möta dagen som jag i stort ännu inte vet något om. Idag går årets Karneval för gymnasieeleverna av stapeln...

Det lär ju inte bli något trädgårdsjobb idag förmodligen powergång och sedan sista avsnittet av Krig och fred på tv.

Ann: "Solsken och blå himmel, åter en järnnatt sa maken som såg frosten när han gått upp idag.
__________

... Var på Apoteket igår, skulle inhandla en injektionsspruta med kanyl........ enligt tips från boken jag lånat om hur röka kött och fisk där de förordar om att spruta köttet med saltlake så kortas saltningstiden från kanske ett par veckor till 2-4 dagar! Farmacepten tittade först noga på mig och log sen när hon berätta att tyvärr dom säljs bara i 10-pack... men hon undra om jag inte kände någon som arbetar inom vården... som man försiktigt kunde fråga och jo, det gör jag ju :-) För mitt oskyldiga användande av testning av insaltning av kött kändes det fel att behöva handla 10-pack..."

Jadu hade jag varit apotekare hade jag förmodligen också ställt mig undrande...

Ann: "Jag vet, hade faktiskt boken med som underlag till min förfrågan :-D Tänk vicken fantasi och vicka fördomar man har... :-D"



" ´Dessa finns att köpa på apotek för en billig penning´. Boken är från 2000."















_________

"... Makens gula traktorgräsklippares drivrem gick i helgen, jag hämtade en ny igår, lagade jeans och skrubbade flaggstången ren. Så gick den dagen.

Ha en fin, somrig, kry och snabb långtisdag!"
__________

Mor: "Dagarna bara flyger iväg! Vi förbereder för studentexamen. Idag har jag bakat kladdkakor och drömmar. Imorgon ska jag handla och börja med smörgåstårtor. Hoppas vädret blir bättre på fredag än vad metrologerna spår!"

Härligt att du är klar med din behandling Irene! Ha nu en riktigt härlig dag när din Jonas tar studenten!!! Hälsa och ge honom en kram från mig!

Förstår att du mor har mycket att stå i. Det kommer säkert att bli jättelyckat.



"Här kommer äntligen bild på min vacka orchidé"

Vad kul mor och extra roligt för att det nu är andra gången den blommar. Plantan är kraftig och har många knoppar.

Vi har en orkidé som blommar med två stänglar tror annars att det är samma färg som din. Tog ett foto så du även får se den men väljer att sätta den på morgondagen. Den blommar med många blommor men inte mer än någon knopp kvar.

__________

På kvällen samarbetar jag och Mats i vårt "musikprojekt" :-)
... och så skalar jag "gamla" potatis till Eva-Katrine och hon svänger ihop två potaisgratänger till frysen inför midsommar. Det blir välplanerat i god tid för att slippa stress nu när hennes sommarschema kommer igång nästa vecka.

Inga kommentarer: