Bloggintresserade

fredag 5 december 2008

Friday (g)

En hemsk hosta måste jag säga...nu var det definitivt dags för en kopp varmt vatten. Tror att det ändå blir bäst om jag kryper in i sängvärmen... innan det varma har lämnat strupen, så vi hörs om några timmar...

Hallå här är jag igen. Kalle kom hem på kvällen igår börjar inte förrän söndag morgon klockan 6. Ikväll ska han på julbord med Taxi... mycket julbord! Mats och jag har ätit frukost tröttnar aldrig på fil och flingor verkar det som, och kaffe och värmen passar min strupe och bröstet för tillfället. Ja nu är det ju inte klokt men Mats börjar känna sig kass så om min förkylning hinner lägga sig lite tills imorgon ser det ut som om hans bryter ut. Vi kan bara hålla tummarna för att han klarar det, för dessutom är det ju hans 50-års present!

Sms med lyckönskningar inför helgen från mor!
: "Igår blev jag permanentad hos frissan och det kändes och känns så bra nu"

Att gå till frissan och bara få sitta där tyst och njuta när någon rör i håret, en härlig känsla tycker jag...och visst håller det i sig när man känner sig fin och t.o.m. så att man känner sig något piggare och yngre!

__________

Nu har jag och Lucky turat fast klockan bara är 7.15. Det blev en snäpp 2 runda. Milt och så beckmörkt att man inte såg ett jota. Tryggt att ha min älskade lucky som leder mig... men att jogga fick då vara på detta partiet. Den store Rottweilern kom rusande och började skälla på oss som en galning. Instinktivs sa ja: FY, NU ÄR DU TYST MED DIG, och som av ett under lugnade ha ner sig och tystnade. Efteråt förvånad över mitt mod, på gränsen till övermod, för det känns inte som något drömscenarie att behöva gå emellan... (mardröm i så fall).

Lycklig är jag för nu har jag på morgonen äntligen tappat ena stortåsnageln på vänsterfoten. Faktiskt gjorde det inte hälften så ont att promenera idag! Kanske kan tyckas att "man får vara glad för det lilla" men det har då inte varit ett litet problem...bara kunnat trä fötterna i ett par skor som är nästan helt utslitna. Kom ju på att det måste vara sviterna efter att jag i somras slog foten och tån i dammsugaren (och sedan trillade raklång ut över det hårda köksgolvet. Förövrigt inte bra för onda knän kan jag säga).
__________

Läser på din blogg Jeanette att det har varit halka även längre uppåt östkusten (Åtvidaberg). Ja visst är det så att har man varit med om något riktigt otäckt i halka så sätter det sina spår. Minns en gång när du Anna-Karin var riktigt liten, runt året. Jag hade en av de allra första bilbarnstolarna till dig (enpunkts) vår volvo PV året var skulle jag tro 81. Då fick jag rejäl sladd på stora vägen vid Yngsjö och sladdade över på fel sida vägen baklänges... förvånansvärt mycket som hinner passera revy under de 100 meterna och sekunderna innan bilen stannar. Behöver väl knappast säga att det rådde blixthalka...ja det är inte konstigt att jag tänker att det måste vara en skyddsängel med i spelet för min del.

Mail från Ann: "Halloj Pinglon!...Det kom inte mer snö igår, men sol och sen mer moln. Frös på lagom till jag skulle köra hem på kvällskvisten. Idag mildare för snön har försvunnit på gruset och under träden och på vägen, och det är grått..."

Slottsbesök och klänning på tapeten under gårdagen... så även recept på kaffesyrup...
Jag hör att tvätt maskinen redan går varm i Värnamo...

Vidare Ann: "Fick fler veckoschema igår, vecka 50, 51 och 52, massa glapp och totalt med idag bara 8 arbetsdagar kvar. Min sista dag blir tisdagen 23 december kl 12-16, sucksucksuck... Pussa Luckyörat från mig!"

Gjort!
__________

Så nu har jag också beställt tid för klippning lyckades få en resttid om en timme (11). Har inte varit hos frissan sedan tidigt i våras...kanske därför på tiden. Brukar bli två gånger om året slingning och klippning (Vår-Höst). Decimerade detta höstbesöket alltså till klippning. Kanske ger jag mig på ett försök att göra slingorna själv i eftermiddag. Jag har faktiskt ett paket stående om det nu håller än vill säga...

Först ett varv runt kvarteret med lillkillen.
__________

Så Eva-Katrine nu ger jag mig för idag med att kolla genom ditt arbete. Du har ett mail liggande i din låda fr.o.m. nu. Jag och Lucky ska sova en stund!

SMS från Irene: "...Här är allt bra, försöker slita mig från stickningen för att sova en timme, men det är inte lätt. Kunde inte sova inatt. Kunde väl inte varva ner förrän vid halv 10 igår kväll...det är hopplöst som ett gift... vill inte sluta för attb göra något man gjort i så många år...fortfarande kan vara lika fängslande... "
Jag förstår inte var du hämtar din energi Irene? Men, jag känner igen att det kan vara svårt att sluta när man fått upp flytet;D Vill du kan du söka på ordet Flow så hittar du nog mycket du känner igen.
_________

Själv är jag helt slut frissan tabbade sig och klippte först 8 cm (som var det som behövdes sa hon), sen klippte hon upp det lika mycket och jag som sparade det för jag tänkte se hur långt det kunde bli en gång...innan hon började var det jämlångt till midjan. Men det var ju klart lika världsligt som onödigt!

Irene: "Men lilla gumman nu får jag börja med att krama om dig... Känner igen det allt för väl och känslan bakom. Gråter alltid när jag kommit från frissan, har därför till slut gett upp och börjat klippa mig själv! Förstår din frustration :S när du hade så långt, herre gud det blir ju 16 cm. Är hon klok eller?"



Ja det är riktigt men bara 8 i en test mitt bak och så uppklippt lika långt. Där sket sig med jämtjock fläta...

__________

Härligt Anna-Karin välkommen i läsargänget! Vilket foto alltså det är ju skitbra!!! Jaha hur blir det med idol idag? Vilka blir kvar?Absolut tyckte vi då Irene och Leona Lewis liknar varandra...
__________

Se där kom Per-Olof med ett par av sina kompisar "Vi kom, vi såg"...och segrade? eller frågade jag men det skulle de andra grabbarna sa de för nu bar det iväg till bowlinghallen.

Per-Olof och Karl-Mikael ska hålla ställningarna här hemma medan Mats och jag förlustar oss på slottet! Vi åker imorgon middag, ska försöka hinna med en tur till stranden på förmiddagen.

Pizza ikväll. Bra så blir där lite rester till hungriga pågar sen.

Inga kommentarer: