Bloggintresserade

måndag 1 december 2008

1:a december

Godmorgon... och tidig... ska inte ge mig av förrän halv 11 och Kalle ett par timmar senare. Idag blir Lucky själv eftermiddag. Skulle tro att han drar sig för det för idag följer han mig som en skugga. Han och Olivia har precis fått morgonmålet Vov och Mjau och nu ligger han bakom mig i arbetsrummet medan Olivia ville hoppa ut genom fönstret för att rasta sig en stund.
__________

Så här välkomnande ser det ut utanför Anns och Mickes hem.

Ann: "Igår fm klättra vi, ja mest maken, ute kring ytterdörren för att fästa granrisranka och krans. Köpte en femmetare förra året men den räckte inte runt hela ytterdörrens foder, saknades nåra decimeter nertill på varje sida, såg så taikon ut att vi i år istället satte ljusrankan längs med fönstrenas ovanfoder på (sliten, illa skött ej av oss än renoverad) veranda :-)

Igår inget datande, extra mycket titt på bloggen din idag :-) Så mysig och Qul baren ser ut!! Lika mysig bilagefika och drivhus! Själv gick ännu en helg utan bilaga för min del... :-) ... Så har vi en ny obladad vecka framför oss. Ha nu en bra måndagseftermiddag Pinglan!"

__________

Kan avslöja att nu när klockan hunnit bli 9.48 bröt solen igenom här i Åhus.



Den här lilla söta vita minicyklamen fick jag idag av Louise som jag har svenska tillsammans med. Rörd blev jag särskilt som jag precis öppnat några rader i ett SMS från dig Irene.

Hemma i köket;
Nya fina klockor i den röda Amaryllisen...


Turat med Lucky i grannskapet väntar med den långe tills husse kan följa med.
---

Funderar lite vad ska vi ha och äta ikväll? Har en idé potatismos och sprödbakad torsk. Det nappade Mats på. Han är påväg hem...läs nästan hemma...
---

Kalle kör hem efter jobbet ikväll och tar med sig en del saker. Imorgon har han ledig dag, då ska ha vara hemma hos den lille hunden...jag jobbar långtisdag imorgon eftermiddag KURS. Då gäller det att inte vara hjärntrött... men sen är det onsdag och ledig dag.

Ja vi ska allt ordna så vår fine lille hund har det så bra han bara kan. Vår bästa julKLAPP den ska han ha... för det fick vi när vi åkte hem med honom i torsdagskväll från veterinären...

Lugn kväll... Livet i Fagervik...småmysig serie, passar oss! Fortfarande bara ett foto som har nått mina boxar Irene på tisdagsmorgonen...

Inga kommentarer: