Bloggintresserade

söndag 21 december 2008

Dan... föredan... föredan... föredopparedagen

...på tal om det...någon som har dopp på julbordet?

Ann: "Dopp i grytan! Yes, absolut, ingen jul utan dopp! När jag var barn på väst-kusten fick jag ej dopp, vid besök här i Småland hos mormor vaknade tycket och har blivit kvar, mums!!!

Vi firade julbordshelg på Österlen (Christinehov) för några år sen jag och maken, det var helt annat julbord än vi är vana vid :-) massor vilt och korv och inget dopp :-)"
__________

Godmorgon! Inte mycket mer än Ernst på tv igårkväll och så en stund på "Love actually"...svårt att klara alla reklamavbrott o dyl gick in och la mig vid tv:n i sovrummet och försvann i dimman. Vilken tur att vi har filmen i bokhyllan! Det jag undrar är hur man kan glömma en film som man redan har sett...märkligt? Är det bara jag?
__________

Lucky och jag har varit på morgontur. Trot om ni vill, men himlen är blå med inslag av rosa idag. Biter lite i kinderna men känns fräscht jag inandas friskluft och Lucky dofter som får honom att njuta. Månskäran i nedan. Ja ni har säkert hört talas om det (men det hade inte jag) och uppskattade därför tipset hur man ser skillnad på vägen till nymåne och nedan. När månen är på väg till fullmåne kommer den och ser ut som ett kommatecken... vid 10 (vågar man kommentera solsken?).
---

Ann: "Klar himmel som ser lovande ut nu när det ljusnat ute!... Åh, soluppgång över sjön, härligt att se den, solen! Skickade bild till dig :-)

Söndagspromenad? Hm, i fredags bar vi in en pall med stavparkettsstavar, hälften fick vi bära upp och min fysik räckte inte och igår, idag har jag så förbenat ont i vaderna att det är sanslöst, helt öm bara jag tar på benet... så, jag tror det är bäst att låta bli promenad så bena får hämta sig... tyvärr... KramPling!"

Ja visst är det lite svårt att acceptera att man inte orkar riktigt som i fornstora dagar. Ge sig själv lite andrum inför nästa ryck är det som måste till ibland inte sant. Ser man krasst på det så borde man nog bygga upp fysiken lite mer jämnt...

---
Mor: "Solig morgon. Ja solen lyser här också och -2 gr. gör lite vitt i det gröna.Skönt att vurpan inte gjorde att du inte kunde stiga upp! Vi såg hela filmen igår. Och gillade den. Mår G. bättre?"

Hon har kommit hem, men är inte bra. Det kan nog bli långvarigt. Hört talas om legionärssjukan? Precis pratat med henne. Hälsade och tackade för kortet! Vi ska dit en runda senare idag.

Känns som en himla soppa just nu... men visst krävs det en hel del för att få oss på fall. Skulle väl sjutton att inte kämpa och resa oss. Vad är ett ynkligt fall på golvet... det finns det som är mycket värre.
__________

Ännu bara Lucky och jag uppe... och så Kalle han skulle köra 4 till Helsingborg för att vara på plats 6 när jobbet började. Hujedamej!
__________

Har surfat rundor Ann men inte hittat något inslag om glastavlorna, tyvärr. Lite nyfiken blev jag allt!

Ann: "Äntligen hemmas glasvägg? Hm, vänta lite.... en inköpslista att screentryckt
glas till vägg kommer från Ryds glas
http://www.tv4.se/1.769389/2008/12/15/inkopslista_jimmy_schonnings_hall_tv_rum

För mig det var 2-3 rutor i vägg... Iallafall hade inredaren tagit ett foto, svartvitt på änglatrumpeter och fått motivet på glaset som sattes i vägg mellan badrum och hall i huset de renoverar".

Ann tillägg även under älgdiskussion gårdagen.
__________

Mats i full gång med att få foten på granen eller säger man kanske granen i foten?... i allafall med assistans av Lucky. Han får vara ute en stund men han har tappat en hel del päls nu så han får inte frysa!

Själv håller jag på att sortera vilket som ska fram av julsaker och vilket som ska få vila i år. Upptäckte så ditt mail Ann och gjorde ett avbrott. Ska nu också kolla mobilen... oj då hitta 3 SMS! Har väl knappast hänt förr att de fått ligga kvar så pass... olästa!
__________

Om det inte hade varit så långt till Västerås skulle jag sett till att du får hem glass och vad helst du är sugen på. Kanske om du kan och det finns någon nära kiosk eller något? Men kanske om man tänker efter inte särskilt konstigt att du känner dig svag. Äta måste du... Ut och röra på dig lite... Var rädd om dig!!! Tänk på och förutsätt att det ska bli bättre till jul. Då ska du och Jonas fira jul hos mor och Tommie... det blir väl skönt.

Eva-Katrine fick akut rycka ut för att sitta i kassan hela dagen. Blir nog en hel del att göra kan man tänka men det är väl en hel del ob en sådan här dag...

Nu står granen så grön och grann i stugan imorgon tänker jag pynta resten... och nu väntar Heartbreak hotel och sängen!

Inga kommentarer: